Prevare pri rezervaciji namestitev
Na platformi za posredovanje počitniških nastanitev Booking.com lahko uporabnik ostane brez rezervacije in nakazanega denarja, če nasede goljufom, ki skušajo dobiti podatke njegove kreditne kartice.
Kranj – Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT opozarja na novo obliko prevare pri rezervaciji počitniških namestitev na spletni platformi Booking.com. Gre za napredno obliko t. i. phishing napada, končni cilj goljufov pa je dobiti podatke kreditne kartice uporabnika. Prevarani uporabniki so se odzvali na lažni oglas za nastanitev, nato pa ostali brez rezervacije in brez nakazanega denarja, so pojasnili.
Goljufi na spletni strani Booking.com objavijo zelo privlačen, a lažen oglas za oddajo apartmaja. Običajno gre za luksuzen apartma z najnovejšo opremo, v centru mesta, oddaja pa se po izjemno nizki ceni. »Ponudba tipa predobro, da bi bilo res, je vedno znak za alarm. Na drugi strani beležimo tudi primere, pri katerih so uporabniki rezervirali nastanitev preko povsem legitimnega oglasa. Spletni goljufi so torej zlorabili uporabniški račun legitimnega ponudnika na Bookingu.«
Komunikacijo preusmerijo na druge kanale
Kot so opozorili v centru SI-CERT, je za prevaro bistvena hitra preusmeritev komunikacije na kanale izven portala. Po rezervaciji goljufi z uporabnikom kontaktirajo po WhatsAppu ali kateri drugi platformi za hipno sporočanje. Obvestijo ga, da je bila rezervacija odpovedana zaradi težav s preverjanjem kreditne kartice na Bookingu, pri čemer lahko tudi sami dejansko odpovejo rezervacijo. Uporabniku ponudijo možnost, da nastanitev ponovno rezervira in plača preko povezave v sporočilu. Povezava vodi na lažno spletno stran, ki uporablja grafično podobo Bookinga. Žrtev tako dobi lažen občutek legitimnosti spletnega mesta. »Na strani je treba vnesti podatke o kreditni kartici za izvedbo plačila rezervacije. Gre za napredno obliko phishing napada, saj so podatki, ki jih vnesemo na lažni spletni strani, posredovani prevarantom, ki tako pridejo do sredstev na uporabnikovem računu,« so posvarili.
Uporabnikom svetujejo, naj s ponudnikom namestitve na Booking.com vedno komunicirajo samo na uradni platformi. »Če vas kontaktirajo po WhatsAppu, Vibru ali drugem programu za hipno sporočanje, sporočilo ignorirajte. Ne pozabite, da ste do vračila sredstev upravičeni le, če rezervacijo in plačilo opravite na uradni platformi. Če vas skušajo prepričati, da plačate kako drugače, ne nakazujte denarja, obrnite se na pomoč uporabnikov platforme in jih prosite za nasvet,« so svetovali.
Prav tako velja preveriti ocene in mnenja uporabnikov, saj lahko ti oceno podajo šele, ko so prenočili v izbrani nastanitvi. Če ocen ni, je to lahko znak za prevaro. Priporočljivo je tudi preveriti fotografije v oglasu in naslov nastanitve. »Pri tem uporabite tudi funkcijo 'street view' in zunanjost primerjajte z objavljenimi fotografijami.«
Če nasedemo prevari ...
Tistim, ki so na povezavi vpisali podatke svoje kreditne kartice, v centru SI-CERT svetujejo, da nemudoma kontaktirajo svojo banko. V primeru oškodovanja je to treba to čim prej prijaviti policiji. Pregon prevarantov je sicer zelo otežen, saj se ti skrivajo za lažnimi e-naslovi in telefonskimi številkami, ki jih je težko izslediti, so dodali.