Transparentnost
V današnjem časopisu poročamo o odločitvi Višjega sodišča v Ljubljani, ki je potrdilo sodbo prvostopenjskega sodišča, s katero je bilo Mestni občini Kranj naloženo, da mora podjetju Trata Novo mesto plačati več kot tristo tisoč evrov odškodnine. Razlog? Občina je s podpisom pogodbe 14. decembra 2018, ko se je tedanji župan Boštjan Trilar že poslavljal od funkcije in se je predpostavljalo, da bo do nastopa mandata novega župana Matjaža Rakovca opravljal zgolj še »tekoče posle«, podelila koncesijo za izvajanje javne gospodarske službe urejanja in čiščenja zelenic podjetju Flora sport iz Kranja za ceno dobrih 552 tisoč evrov na leto oziroma okoli 2,7 milijona evrov v petletnem obdobju. Kot se je kasneje izvedelo, se je na razpis javilo tudi novomeško podjetje, ki ni bilo izbrano, čeprav je bilo izrazito cenejše. Njegova ponujena cena je namreč znašala okoli 243 tisoč evrov letno, torej kar 1,5 milijona evrov manj v petih letih, za kolikor so koncesijo podeljevali.
Ponudba Trate je bila zavrnjena, ker naj ne bi izpolnjevala referenčnih zahtev, a je v kasnejši reviziji Državna revizijska komisija ugotovila, da sta bili sporni tudi podani referenci izbranega ponudnika, zato je – tudi ob izpostavljanju velike razlike v ponujenih cenah – izrazila dvom v enakopravno in nediskriminatorno obravnavo obeh ponudnikov ter v transparentno vodenje postopka.
S transparentnostjo postopkov so, žal, pri nas pogosto križi in težave. To se je ne nazadnje pokazalo tudi pri zadnjih dveh kranjskih primerih na področju urejanja prostora – pri umeščanju smučarske dvorane v občinski prostorski načrt na območju Besnice in drugega tira železniške proge Kranj–Ljubljana v državni prostorski načrt na območju Orehka. V obeh primerih je bilo lokalno prebivalstvo – in javnost nasploh – (pre)pozno obveščeno o načrtovanih posegih, kar je povzročilo njegov revolt. Tega je še dodatno okrepil vseobči občutek, da se postopki vodijo netransparentno, na skrivaj. Seveda poleg nestrinjanja z namerama, da drugi železniški tir začrtajo skozi Orehek in da na pobočju Jošta sploh gradijo smučarsko dvorano.
Nasprotnikom gradnje smučarske dvorane v Besnici je, kot vse kaže, uspelo, saj naj bi spremembe občinskega prostorskega načrta, ki jih bo kranjska občina v kratkem javno razgrnila, tega projekta ne vsebovale. Medtem so na Orehku še naprej v skrbeh, kakšna bo končna odločitev o poteku trase železniške proge Kranj–Ljubljana. Bolj ali manj se ve, da sta v igri le dve različici – med krajani nepriljubljena z zaprtim vkopom skozi Orehek ali (menda trikrat) dražja s predorom pod Ljubljansko cesto.