Nova sezona izposoje koles
V tem mesecu se je v občinah Cerklje na Gorenjskem, Jesenice, Kranj, Naklo, Radovljica, Škofja Loka, Tržič in Bled začela nova sezona sistema izposoje koles Gorenjska.bike. Na voljo je 351 koles.
Letni paket stane 25 evrov, cena mesečnega paketa je 10 evrov, tridnevnega pa 3 evre. Posamezni lokalni sistemi imajo še svojo posebno ponudbo.
Kranj – Od leta 2020 regijski sistem izposoje koles Gorenjska.bike povezuje gorenjske občine, v katerih je vzpostavljena javna mreža avtomatizirane izposoje koles.
V Kranju in na Jesenicah namreč že več kot šest let delujeta lokalna sistema izposoje koles, KRsKOLESOM in JeseNICE Bikes, leta 2020 pa so se jima pridružile še občine Radovljica, Tržič in Naklo. Skupaj so vzpostavili enoten sistem izposoje Gorenjska.bike, prvi tovrstni regijski sistem izposoje v Sloveniji, ki uporabnikom omogoča izposojo in vračilo koles z enim uporabniškim imenom kjerkoli v regiji. Lani se je mreža razširila tudi v Cerklje na Gorenjskem in Škofjo Loko, kjer so sistem poimenovali eKOLOka, prav tako lani pa je sistem ponovno zaživel tudi na Bledu.
Mreža postajališč Gorenjska.bike ponuja že 351 koles, od katerih je več kot štirideset odstotkov električnih. Sistem izposoje in uporaba koles sta preprosta. Najenostavneje uporabniki prvo registracijo opravijo na spletni strani www.gorenjska.bike. Letošnja novost v sistemu je tridnevni paket, izbirati pa je moč še med letnim in mesečnim paketom, v Škofji Loki pa tudi enodnevnim. Naslednji korak sledi na postaji, kjer uporabnik izbere kolo, ki si ga želi izposoditi, in na računalniškem terminalu oziroma kiosku sledi preprostim navodilom v slovenskem ali angleškem jeziku. Izposojo pa lahko še enostavneje opravi z aplikacijo mobiln.si. Prva pomoč pri registraciji v sistem in uporabi koles je kratek video, ki je dostopen na kanalu BSC Kranj na YouTubu, pomoč pa nudijo tudi v Centru trajnostne mobilnosti Kranj, občinskih upravah in turističnoinformativnih centrih.
Odgovorni opažajo, da uporabniki sistem večinoma uporabljajo znotraj enega lokalnega sistema, na primer na območju Radovljice, manj pa krožijo med občinami. Dejstvo je, da so tovrstni sistemi res najprimernejši za premagovanje krajših razdalj, pa vendar gre za enoten regijski sistem izposoje, s katerim se uporabnik lahko na primer iz Škofje Loke odpravi na delo ali po opravkih v Kranj, tam vrne kolo na eni izmed tamkajšnjih postaj in se domov prav tako vrne na trajnosten način.