Direktorica javnega zavoda Turizem in kultura Radovljica Kaja Beton in Natalija Černe iz TIC Radovljica sta prestavili novi produkt, čokoladno obarvano doživetje starega mestnega jedra Radovljice.

Kakovosti želijo dati prednost pred količino

Nova strategija turizma v radovljiški občini se osredotoča na rast obiska zunaj glavne poletne sezone ter odgovorno upravljanje destinacije, to pa pomeni upoštevati in uravnovesiti pričakovanja tako turističnega gospodarstva ter dnevnih in večdnevnih gostov kot tudi lokalnih prebivalcev.

»Želimo si destinacijo, ki temelji na lokalni ekonomiji, odgovornih obiskovalcih in vključeni skupnosti.«

Radovljica – Smernice v turizmu se hitro menjajo, spreminja se tudi vloga turističnih destinacij. Če je bilo v preteklem obdobju ključno, da so skrbele za promocijo, je zdaj njihova najpomembnejša naloga upravljanje. Odgovorno upravljanje destinacije pomeni upoštevati in uravnovesiti pričakovanja najrazličnejših deležnikov: turističnega gospodarstva, lokalnih prebivalcev, dnevnih in večdnevnih gostov, ugotavljajo na javnem zavodu Turizem in kultura Radovljica, kjer so konec lanskega leta pripravili novo petletno strategijo razvoja turizma Občine Radovljica. Dokument je na januarski seji že potrdil tudi občinski svet.

Velik skok števila gostov predvsem poleti

Kot je na nedavni predstavitvi Turistične strategije Občine Radovljica 2023–2028 povedala direktorica javnega zavoda Turizem in kultura Radovljica Kaja Beton, so boljša prepoznavnost Slovenije, večja obremenjenost turističnih kapacitet na Bledu, razvoj turistične ponudbe v regiji in vsesplošna rast turizma v zadnjem desetletju prinesli velik skok v številu gostov, predvsem v poletnem času.

Lani je bilo tako samo julija in avgusta na območju radovljiške občine več kot 97.000 gostov, kar je 40 odstotkov več kot v celotnem letu 2016. Poleg tega je bila to več kot polovica vseh gostov, ki so lani prenočevali v destinaciji. Skupaj je bilo lani ustvarjenih 443.000 turističnih prenočitev, kar je precejšen skok v primerjavi s predkoronskim letom 2019, ko so jih našteli 317.000.

Večje število gostov pomeni večji prihodek, hkrati pa prinaša tudi več obremenitev kadra, kapacitet, infrastrukture in narave. Pri pripravi turistične strategije za novo obdobje so zato preverili tudi stališča domačinov. Ti po besedah direktorice zavoda še vedno v veliki večini podpirajo turizem in so zadovoljni z razvojem destinacije.

»Smo pa v anketi zaznali prve komentarje v smislu, da je poleti morda obiskovalcev dovolj in da njihovega števila ni treba več povečevati,« je povedala Kaja Beton. »To je opozorilo, ki ga moramo v trenutku, ko je odnos do turizma še pozitiven, upoštevati,« je poudarila.

Želijo več celoletne ponudbe

Tudi turistično gospodarstvo, ki je prav tako sodelovalo pri pripravi strategije, je opozorilo na veliko poletno obremenitev in izrazilo željo po več zunajsezonskih oziroma celoletnih produktih. Tudi temu bodo v destinaciji namenili več pozornosti.

Med drugim so tako prav z mislijo na razširitev ponudbe v čas pred poletno sezono in po njej ustvarili nov produkt, poimenovan Doživi mesto čokolade. Kot je pojasnila Kaja Beton, gre za nekajurno vodenje po mestu, med katerim skozi okušanje spoznajo zgodovino čokolade. V doživetju sodelujejo Lekarniški in alkimistični muzej, Hiša Linhart in čokoladnica Radolška čokolada. Prva vodenja bodo izvedli že 17. februarja. Produkt bodo predvidoma izvajali le v pomladnem in jesenskem času, ne pa tudi poleti, ko so sodelujoči ponudniki že sicer zelo obremenjeni.

Lokalna ekonomija, odgovorni obiskovalci

Osredotočili se bodo tudi na nadgradnjo obstoječih produktov, tako na področju kulinarike in kulture kot na področju pohodništva in kolesarjenja. V akcijskem načrtu, ki ga je skupaj s strategijo konec januarja potrdil radovljiški občinski svet, so poudarjeni tudi načrti urejanja različne infrastrukture, od javnih pitnikov in stranišč do ureditve območja gradu Kamen.

Kot je povzela Kaja Beton, je njihov cilj kakovostna turistična ponudba, ki bi goste privabljala ne le poleti, ampak tudi v pomladih in jesenskih mesecih. »Želimo si destinacijo, ki temelji na lokalni ekonomiji, odgovornih obiskovalcih in vključeni skupnosti,« je sklenila.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / torek, 13. februar 2024 / 12:34

Predavanje o epilepsiji

Predavanje, ki ga organizira Društvo Liga proti epilepsiji Slovenije, bo v sredo, 14. februarja, ob 17. uri v medgeneracijskem centru Ljudske univerze Kranj. Poleg predstavitve bolezni in oblik epi...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / petek, 1. november 2019 / 14:00

Prvaka hotaveljske zgodbe

Zgodba, ki pripoveduje, kako je zraven nahajališča enega najlepših kamnov nastala ena najbolj prepoznavnih gospodarskih družb v Poljanski dolini, se seveda ni odvijala kar sama od sebe. Družba Marmor...

Gospodarstvo / petek, 1. november 2019 / 13:49

Izbrali inovativnega mladega kmeta

Ljubljana – Zveza slovenske podeželske mladine je v sodelovanju s Kmetijsko gozdarsko zbornico Slovenije prejšnji petek razglasila inovativnega mladega kmeta. Po izboru strokovne komisije je to pos...

Jezersko / petek, 1. november 2019 / 13:48

Ponatisnili so Jezersko kroniko

Pred enaindvajsetimi leti je izšla Jezerska kronika avtorja Andreja Karničarja. Knjigo so ponatisnili v petsto izvodih.

Bohinj / petek, 1. november 2019 / 13:45

Občinski svetniki potrdili poravnavo

Svetniki Občine Bohinj so na seji prejšnji četrtek v izogib nadaljnjemu pravdanju in naraščajočim sodnim stroškom potrdili poravnavo z družino Bremec.

Gorenjska / petek, 1. november 2019 / 13:44

Obiskali domove starejših

Kranj – Prostovoljci Rdečega križa Slovenije – Območnega združenja (RKS OZ) Kranj so v minulem tednu obiskali stanovalce v domovih za starejše v Preddvoru, Naklem, Cerkljah in Kranju. Na ta način s...