Nasprotujejo nameri kranjske občine
Nameri Mestne občine Kranj, da odkupi zemljišče znotraj avtocestnega priključka Kranj vzhod, kjer bi Komunala Kranj lahko zbirala in prekladala odpadke, Občina Šenčur ostro nasprotuje.
Šenčur – Občina Šenčur je bila do leta 2021 lastnica 4,3 hektara velikega zemljišča znotraj avtocestnega priključka Kranj vzhod, ki ga je na petem razpisu prodala podjetju Avto Krka. Kot je pojasnil šenčurski župan Ciril Kozjek, naj bi podjetje na odkupljenem območju gradilo center varne vožnje, a le v primeru, da bi v last dobili tudi sosednje zemljišče, katerega lastnik je Družba za avtoceste v RS (Dars). To zemljišče je Dars z javnim zbiranjem ponudb v prodajo ponudil konec lanskega leta. Kot je znano, bo MOK pri nakupu Darsovega zemljišča uveljavljala predkupno pravico in s tem Komunali Kranj zagotovila prostor za manipulacijo odpadkov, podjetju Avto Krka pa tako onemogočila gradnjo omenjenega centra, kar se Kozjeku ne zdi dopustno.
Šenčurska občina je sicer zemljišče že več kot pred desetletjem, še pred prvim javnim razpisom, najprej ponudila v odkup MOK ravno z namenom umestitve sortirnice odpadkov. A se za to – kot je poudaril Kozjek – tedaj niso odločili. »Ideja, da bi se odpadki sortirali na območju znotraj avtocestnega priključka Kranj vzhod, torej ni novost, kot menijo v kranjski občini,« je poudaril župan.
Čeprav zemljišče, ki ga MOK želi odkupiti od Darsa, ne leži na območju šenčurske občine, je pa tik ob njeni meji, bodo nameri MOK ostro nasprotovali, saj kot je dejal šenčurski župan: »Ne moremo dovoliti, da nam MOK pripelje sortirnico odpadkov tik ob našo poslovno cono, ki se bo v prihodnje še širila.« Moti ga tudi to, da jih kranjska občina ni neposredno obvestila o svojih načrtih, temveč so informacijo prejeli iz medijev. »Na kranjski občini sicer menijo, da se ne bo sprožila nobena civilna iniciativa, a lahko zagotovim, da bo oblikovana vsaj v okviru Krajevne skupnosti Šenčur - Srednja vas, ki se je že sestala na to temo. Pri tem jih bomo podprli, saj želimo zaščititi interese naših občanov,« je še dodal Kozjek.
<strong>Namera nasprotuje tudi rabam zemljišč</strong>
Kot je pojasnil Aleš Puhar s šenčurske občinske uprave, spada zemljišče podjetja Avto Krka v območje, kjer so v skladu z veljavnim občinskim prostorskim načrtom Občine Šenčur dopustne trgovske in storitvene dejavnosti, poslovne, obrtne in proizvodne dejavnosti ter promet in skladiščenje. Na drugi strani – kot dodaja Puhar – zemljišče, ki je predmet Darsovega razpisa, v skladu z odlokom o izvedbenem prostorskem načrtu MOK po namenski rabi sodi med ostale površine. »V njihovim OPN-ju je posebna določba, kjer je v 47. členu navedeno, da je to območje namenjeno izvedbi poligona varne vožnje,« je pojasnil Puhar in še dodal, da gre za samovoljno in neusklajeno potezo kranjske občine. »Namera kranjske občine bistveno nasprotuje rabam, ki so trenutno opredeljene za to območju, in hkrati tudi nameri podjetja Avto Krka, da tu zgradi poligon varne vožnje, kar pa mu omogočata prostorska akta obeh občin,« je še poudaril.
Puhar je ob tem še dejal, da je bila zaradi ugodnih prometnih tokov za umestitev sortirnice med najbolj primernimi ravno šenčurska občina, ki je zemljišče, kot smo že omenili, ponudila. »Če bi se kranjska občina pred več kot desetletjem zanj odločila, bi v nadaljevanju na tem območju vzpostavili primerljive dejavnosti, ne pa nasprotujoče si, do česar bi z gradnjo poligona varne vožnje in sortirnice na istem območju lahko prišlo,« je dejal Puhar, ki ocenjuje, da druge primerne lokacije za sortirnico odpadkov v šenčurski občini ni, je pa župan omenil Poslovno cono Hrastje v sosednji kranjski občini, ki bi bila po njegovem ustrezna za tovrstno dejavnost.