Zdravstvene administratorke razbremenile ambulante
V Zdravstvenem domu Jesenice so konec prejšnjega tedna uvedli zdravstvenoadministrativni center, najprej za dve ambulanti družinske medicine. S tem želijo ambulante družinske medicine razbremeniti predvsem administrativnega dela.
Jesenice – Direktorica Zdravstvenega doma (ZD) Jesenice Maja Robič, dr. med., spec. druž. med., je pojasnila, da zdravstveni administratorki, trenutno sta dve, za ambulanti družinske medicine dr. Zupančičeve in dr. Krajnika že ob pacientovem telefonskem klicu naredita triažo. »Zdravstvena administratorka dela v istem sistemu kot medicinska sestra v ambulanti. Ob pacientovem klicu zdravstvena administratorka odpre obravnavo dotičnega pacienta, vse potrebne podatke vpiše v njegov e-karton. Če pacient želi na primer samo naročilnico za medicinski pripomoček ali recept, to vpiše v informacijski sistem, osebje v ambulanti to vidi in ni potrebna telefonska prevezava. Če pa pacient potrebuje posvet z medicinsko sestro ali zdravnikom, se klic preveže naprej do medicinske sestre v ambulanti.«
Pacient pokliče na isto telefonsko številko kot prej, delovni čas zdravstvenoadministrativnega centra pa je za zdaj vezan na urnik ambulant. Glavna medicinska sestra Tjaša Čebašek je pojasnila, da imajo vzpostavljen t. i. klic z zamikom »ste prvi v čakalni vrsti, drugi, tretji ...«, s tem pacienti vedo, da bo njihov klic sprejet. Klicev v tem sistemu ni mogoče vračati. Kot je dodal direktor Osnovnega zdravstva Gorenjske Matjaž Žura, je e-karton pogoj, da se zdravstvenoadministrativni center sploh lahko vzpostavi.
Olajšati dostopnost do ambulant
»Zdravstvenoadministrativni center smo za ambulanti dr. Zupančičeve in dr. Krajnika začeli uvajati prejšnji četrtek. Imamo še nekaj začetnih tehničnih težav, ki pa jih odpravljamo.« Tudi zaposleni se sproti učijo, je dodala direktorica Maja Robič. »Zdravstvenoadministrativni center imamo postopoma namen razširiti še na druge ambulante družinske medicine ZD Jesenice, a prej moramo doreči vse organizacijske in vsebinske postopke. Kot sem rekla, je še vse stvar učenja, uvajanja, verjamem pa, da bomo vsakodnevno izboljševali proces. Prve izkušnje z zaposlenimi bomo delili v kratkem, lahko pa povem, da je čutiti pozitivno klimo in sodelovanje med zdravniki, medicinskimi sestrami in zdravstvenimi administratorkami.« Ker je, kot še poudarja direktorica Robičeva, cilj razbremeniti družinske ambulante in hkrati olajšati dostopnost ambulant. »Zdravstvenoadministrativni center je namenjen predvsem razbremenitvi medicinskih sester, medtem ko je e-karton namenjen razbremenitvi zdravnikov. Sodelavki centra paciente tudi usmerjata k uporabi aplikacije doZdravnika, ki se odlično obnese in ujema z zastavljenimi spremembami.«
Prvi na Gorenjskem s to novostjo
ZD Jesenice je prvi na Gorenjskem, hkrati tudi med prvimi v Sloveniji s to novostjo, nekaj podobnega so pred njimi že uvedli v Mariboru.« Ko bomo imeli koncept dela v ZD Jesenice dorečen, bo možno zdravstveno-administrativne centre prenesti tudi v tiste gorenjske ZD, ki uporabljajo enak informacijski sistem.« Kot je še pojasnila Tjaša Čebašek, sta zdravstveni administrativni delavki Mojca Petrović in Saša Benedik novi sodelavki. Najprej sta se seznanili s kadrom in z načinom dela v splošnih ambulantah, tako da sta pridobili znanje, katere informacije morata podati pacientu ob klicu. Obe imata tudi že nekaj izkušenj iz preteklosti s podobnim informacijskim sistemom.
Vzpostavitev zdravstvenoadministrativnega centra v ZD Jesenice je bila mogoča zaradi povezovanja treh podjetij, ki se ukvarjajo s telekomunikacijami in informacijskimi sistemi, torej Kron Telekom, SRC Infonet in Arne, s katerimi ZD Jesenice sodeluje pri iskanju procesnih in tehničnih rešitev pri digitalizaciji delovnih procesov. Pogoj za ta korak pa je bila pripravljenost jeseniških družinskih zdravnikov, da sprejmejo e-karton, prvi zdravnik se je opogumil v novembru lani, po novem letu pa se pridružujejo še drugi.