Po nagrado do prvega moža Appla
Tehnološki gigant Apple je kranjskemu zagonskemu podjetju Gentler Stories lani podelil nagrado za najboljšo aplikacijo za Applovo uro minulega leta (Apple watch app of the year).
Gentler Stories tvorijo Katarina Lotrič, Andrej Mihelič, Luka Orešnik in Jasna Krmelj. Majhna ekipa pa ima na področju razvoja aplikacij v Applovem programskem okolju iOS že ogromno izkušenj in tudi uspehov, ki že v preteklosti niso ostali neopaženi. Katarina in Luka sta namreč že leta 2017 dobila Apple design award za digitalno pobarvanko Lake, razvoju katere se je v letu 2019 pridružila še Jasna.
Tokrat odgovarjajo na vprašanje, kako najti zdravo ravnovesje med aktivnim življenjskim slogom in pretiravanjem v športni aktivnosti, ideja pa se je že leta 2018 utrnila Andreju. »V samostojnih pripravah na triatlon sem se pretreniral in tako začel razmišljati, ali na trgu obstaja aplikacija, ki bi me znala usmerjati pri treningih,« pravi Andrej. Na drugi strani se je Katarina, ki se zaradi poškodbe ni mogla ukvarjati s športom in na ta način sproščati stresa, spoprijemala s preobremenjenostjo.
Z aplikacijo do zdrave mere aktivnosti
Ko je trojica pri aplikaciji Lake ugotovila, da ta ne potrebuje več njihovega kreativnega vložka in da si želijo novih izzivov, se je začel rojevati Gentler Streak. »Gre za aplikacijo, ki te motivira, da si telesno aktiven in pri tem sočuten do sebe, svojega telesa – da mu privoščiš počitek, ko ga potrebuje, in da napreduješ na zate zdrav način,« bistvo aplikacije povzame Katarina.
Dandanes pametne ure beležijo vrsto podatkov o naših aktivnostih, srčnem utripu in telesni pripravljenosti, ki pa za uporabnika ostanejo bolj ali manj brez pravega pomena, če jih ne zna ustrezno interpretirati. Gentler Streak pa ponuja prav to – uporabniku sporoča, ali je preveč ali premalo aktiven, in mu priporoča vrsto in stopnjo dnevne aktivnosti z namenom ohranjanja oziroma izboljšanja telesne pripravljenosti.
Da so z aplikacijo odgovorili na potrebe trga, kažejo tudi podatki o prenosih. Aplikacija je na trgu od februarja 2021, doslej si jo je na svoje pametne naprave naložilo slabega pol milijona uporabnikov. Ob koncu januarja beležijo 19 tisoč naročnikov, ki so pripravljeni plačati za polno uporabo aplikacije.
Do srečanja s Timom Cookom
Potrditev, da so zares na pravi poti, pa je bila seveda novembrska podelitev Applove nagrade, ki sta jo v imenu ekipe v ZDA prevzeli Katarina in Jasna. »Zdi se mi, da še do danes nisem dojela, kaj se je zgodilo,« pravi Katarina, ki sicer dodaja, da so jim dosedanje izkušnje in znanje omogočali, da so šli zavestno v razvoj aplikacije, pri čemer so verjeli, da bodo pritegnili tudi pozornost tega kalifornijskega tehnološkega podjetja. A biti izbran med tisoči aplikacij, ki jih razvijalci vsako leto naložijo na Applovo platformo App Store, zagotovo ni kar tako. Tako kot tudi ne srečanje s prvim možem podjetja Timom Cookom. »Pohvalil je naš pogum, da smo se kot tako majhna ekipa lotili tako velike stvari. Sicer pa začutiš njegovo karizmo, čeprav ni zelo zgovoren,« o vtisih pravi Katarina.
Nagrada prinaša dodatno izpostavljenost in podporo, kar se pozna tudi pri trenutno izjemni rasti prenosov in naročnikov in je še posebno dobrodošlo, saj kot majhna ekipa brez zunanjega vlagatelja ne razpolagajo z velikimi sredstvi za oglaševanje in marketing.
Napake so del uspeha
Gentler Streak je še v fazi razvoja in stalno pridobiva nove funkcionalnosti. Hkrati imajo idejo o razvoju naslednje aplikacije, ki bo ostala znotraj podpore počutja posameznika, le da se bo osredotočila na čustveno plat. Kje pa se vidijo čez nekaj let? Vsi štirje puščajo možnosti odprte. »Glede na to, kako hitro se spreminja digitalni svet, morda to, kar danes počnemo, čez nekaj let sploh ne bo več relevantno. Zato imamo ves čas odprte oči in spremljamo razvoj, potem pa bomo videli, kako bomo znali reagirati na spremembe,« pravi Luka, podobnega mnenja pa so tudi njegovi trije sodelavci.
Četverica glede na dosedanje uspehe nekaj zagotovo dela prav. Kaj pa svetujejo začetnikom, ki morda šele vstopajo na pot start up podjetništva? »Napake so sestavni del uspeha. Če se iz njih učiš in ne pustiš, da ti poderejo sanje, postanejo pomemben gradnik tvoje nadaljnje poti,« pravi Katarina, Andrej pa dodaja: »Izdelek je treba ponuditi trgu takoj, ko je uporaben, nato pa znati poslušati, kaj ti imajo povedati njegovi uporabniki.« Luka poudarja pomen ekipe in vsebine: »Brez pravih ljudi ne gre. Na koncu pa je najpomembnejši kvaliteten produkt, ne pa tehnologija za njim.« Še en pomemben segment uspeha pa je dodala Jasna: »Projekta se je treba lotiti z namenom, da boš trgu ponudil nekaj uporabnega in koristnega, ne pa da boš zaslužil. To je le nagrada za dober produkt.«