Poziv upravi in vladi
Sindikat poštnih delavcev je prejšnji teden vlado in upravo Pošte Slovenije pozval, naj poskrbita, da bo izvajanje njihove temeljne dejavnosti država ustrezno ovrednotila in financirala.
Maribor – Kot pravijo, morajo neustrezno financiranje države nadomestiti s prihodki iz izvajanja konkurenčnih storitev, poskusi kompenzacije s tržno dejavnostjo pa so bili doslej neuspešni. Poleg tega pomanjkanje delovne sile in težki delovni pogoji obremenjujejo delavce, ki prejemajo skromno plačilo. Vlado pozivajo k spremembam zakona o poštnih storitvah, ki so jih vladne stranke podpirale v času, ko so bile v opoziciji. Med drugim zahtevajo strogo ločitev dejavnosti in delavcev, ki izvajajo storitve na trgu, od tiste, ki izvajajo univerzalne poštne storitve. Upravo pa so pozvali, da se začne »boriti proti padanju podjetja k dnu in utapljanju zaposlenih pod minimalno plačo«. V nasprotnem primeru napovedujejo, da bodo s pritiski na delodajalca, med katerimi ne izključujejo niti stavke, izvajali pritisk na lastnika, da uredi ustrezno financiranje poštne dejavnosti.
Na navedbe so se odzvali tudi v vodstvu Pošte Slovenije, kjer pravijo, da si bodo prizadevali za izboljšanje pogojev in stimulativno plačilo v okviru zmožnosti oz. v skladu s kolektivno pogodbo. »V obdobju od oktobra leta 2021 so se vsem zaposlenim v Pošti Slovenije plače postopoma dvigovale štirikrat, v skupni višini za 11,3 odstotka, od tega so se v letu 2022 povišale skupno za 7,1 odstotka,« so pojasnili na Pošti in dodali, da je bil ob koncu leta zaposlenim izplačan del plače iz naslova poslovne uspešnosti, aprila so prejeli tudi regres v višini 1650 evrov neto, kar je več, kot določa kolektivna pogodba.
Dodali so, da univerzalno poštno storitev regulira država, Pošti pa njeno izvajanje ob prehodu v digitalno družbo in z upadom pisemskih storitev predstavlja vedno večje poslovno-finančno breme. »Pošta Slovenije bo zato tudi v prihodnje z deležniki aktivno iskala ustrezne rešitve glede sprememb modela izvajanja univerzalne storitve,« so še dodali.