Bobnar z avtizmom (1)
Glasbena šola DO RE MI z Bleda je že več kot desetletje inkluzivna glasbena šola. Obiskujejo jo tudi otroci s posebnimi potrebami, predvsem z motnjo avtističnega spektra. Avtizem je opredeljen kot razvojna motnja, ki pomembno vpliva na posameznikovo komunikacijo, povezovanje z drugimi in tudi na razumevanje sveta. Pri otroku se odraža na vseh področjih razvoja. Osebe z avtizmom imajo nekatere skupne značilnosti, med seboj pa so si tudi zelo različne.
Eden izmed učencev z motnjo avtističnega spektra v glasbeni šoli DO RE MI je Jure Anžič iz Žirovnice. Star je 12 let, igra bobne. Srečala sva se v prostorih Triglavskega narodnega parka na Bledu, kjer vadi skupina tolkalcev. Prijeten, zgovoren fant. Z njim je bila mama Katja Zupan. »Lepo se je razvil, na začetku pa je bilo kar težko,« je dejala. Družina se je pri Juretu prvič srečala z avtizmom. Diagnozo je dobil, ko je bil star štiri leta. »Pri slabih treh letih smo začeli opažati, da je drugačen od drugih. To je prva začela sumiti moja mami, ki ga je pazila. Začeli smo brati, raziskovati, peljali smo ga k zdravniku, ki nas je napotil naprej. Diagnozo so mu postavili v Ambulanti za avtizem. Na začetku je bilo težko. Zelo slabo je govoril, ni razumel navodil, ni poslušal, kadar ni bilo po njegovi volji, je imel tudi vedenjske odklone, senzorno je bil preveč občutljiv, kar se je najbolj poznalo pri prhanju, hrup in gneča sta ga spravljala v stisko, imel je enosmerna zanimanja ...« je opisala.
Z otrokom s posebnimi potrebami, če želimo, da čim bolj napreduje, je treba veliko delati. Jure je bil vključen v različne obravnave (logoped, psiholog, pedopsihiater ...), nasvete strokovnjakov so vpeljevali tudi v delo doma. »Ko je dobil odločbo o usmerjanju, je imel obravnave v vrtcu in nato v šoli. Specialna pedagoginja je dobro delala z njim in sodelovala z nami. Vpis v šolo smo odložili za eno leto. Jure je vseskozi napredoval, tako da smo se odločili, da ga vpišemo v večinsko osnovno šolo v lokalnem okolju, kljub napovedim strokovnjakov, da to ne bo šlo. Danes je Jure v šestem razredu, ima zelo lepe ocene in še vedno napreduje,« je vesela Katja Zupan.
Zelo velik izziv je predstavljalo govorno-jezikovno področje. »Besedni zaklad je imel slab, stavkov ni tvoril, kot je treba. Veliko vprašanj in pomislekov je bilo, ali se bo izražal, kot se nekako pričakuje, ali bo zadostil minimalnim standardom znanja, ki so potrebni za obiskovanje večinske šole. Dali so mu priložnost in bili z njim potrpežljivi, razumeli njegove težave. Najpomembneje je, da je napredoval in da še vedno napreduje. Logopedinja v Razvojni ambulanti v Kranju je bila naš začetni žarek. Veliko nam je pomagala, bila je seznanjena s tem, kako delati z otrokom z avtizmom, dala nam je veliko dobrih nasvetov. Uvedli smo slikovne urnike, besedni zaklad razširjali s pomočjo slikovnega materiala. To so bili začetki. Potem tudi sam raziskuješ naprej in pridobivaš znanje,« je še dodala.
Katja Zupan je glasbenica. Poučuje glasbo v srednji šoli na Jesenicah, učila je tudi v glasbeni šoli in pri Juretu hitro zaznala glasbeni talent. (Se nadaljuje)