Klic v ambulanto ... Pa je uspešen?
Problem našega javnega zdravstva niso samo čakalne vrste za različne posege in druge zdravstvene obravnave, ampak tudi dosegljivost zdravnikov že na primarni ravni zdravstva, kot pogosto slišimo. Kako se na to odzivajo v dveh zdravstvenih domovih v Kranju in na Jesenicah ...
V ZD Kranj, največjem gorenjskem zdravstvenem domu, zagotavljajo, da so ambulante ustrezno dosegljive telefonsko in elektronsko, klici se vračajo ...
Kranj, Jesenice – Spremenjen in dopolnjen pravilnik ministrstva za zdravje nalaga, da se telefonsko naročanje na primarni ravni zdravstvene dejavnosti zagotavlja v okviru celotnega ordinacijskega časa ambulante.
Zdravstveni adiministrativni delavci
»V Zdravstvenem domu (ZD) Jesenice pravkar zaposlujemo prve takšne zdravstvene administrativne delavce, ki bodo razbremenili strokovno delo v ambulantah. Obenem pospešujemo digitalizacijo, se pripravljamo na uvedbo elektronskih kartonov in razširjamo uporabo aplikacije DoZdravnika, s katero imajo pacienti hiter dostop do naših storitev. Postavitev administrativnega centra bo predvidoma zaključena v naslednjih mesecih, nato bomo o prednostih prenove obvestili naše lokalne skupnosti. Morda bo v nadaljevanju naš model ustrezal tudi drugim gorenjskim zdravstvenim domovom, s katerimi si v okviru Osnovnega zdravstva Gorenjske delimo informacijski sistem (z izjemo ZD Kranj, ki ima drug informacijski sistem),« je pojasnila direktorica ZD Jesenice Maja Robič, ob tem pa še opozorila: »Finančne stimulacije za povečan obseg dela generalno ne rešujejo osnovnega problema – velikega pomanjkanja družinskih zdravnikov, pediatrov in ginekologov na primarni ravni. Mimogrede – tudi na nedavnem razpisu specializacij se mladi zdravniki kljub tem dodatkom niso odločali za specializacijo iz družinske medicine.«
Klice vračajo
V ZD Kranj, največjem gorenjskem zdravstvenem domu, zagotavljajo, da so ambulante ustrezno dosegljive telefonsko in elektronsko, klici se vračajo, komunikacija poteka tudi v aplikaciji Gospodar zdravja. »Ker smo ocenili, da vključevanje nezdravstvenih delavcev ne bo pripomoglo k hitrosti in kakovosti obravnav, se že leto dni trudimo zaposliti dodatne medicinske sestre. Na trgu dela nove sodelavce pridobimo le stežka, istočasno se srečujemo tudi z odhodi medicinskih sester, načrtovanih okrepitev nam tako še ni uspelo povsem realizirati. Za okrepitev timov pri administraciji pa bi lahko zaposlili le omejeno število dodatnih oseb.« Kot so še pojasnili v njihovi službi za odnose z javnostmi, dodatke za povečan obseg dela prejmejo v ambulantah, kjer imajo število registriranih pacientov čez normativ, ali zdravniki, ki pokrivajo več ambulant hkrati. »Sicer pa gre za začaran krog oz. za posledico splošnega pomanjkanja družinskih zdravnikov – (pre)več vpisanih pacientov pomeni večji obisk, več klicev, več administracije. Pri nas so na tak način obremenjeni zdravniki, ki so sprejeli večje število pacientov pred uveljavitvijo normativa (in močno presegajo 1895 glavarinskih količnikov).«