Na izdelkih veliko zavajajočih zelenih trditev
Vse več potrošnikov išče izdelke boljše kakovosti, s katerimi bi zaščitili sebe in naravo, pri tem pa se vseskozi soočajo z izzivom, kako zanesljive so informacije na izdelkih. Kot ugotavljajo v Zvezi potrošnikov Slovenije, je tako imenovanega zelenega zavajanja vse več. Na izdelkih in storitvah je več kot 450 različnih okoljskih oznak, med katerimi za številnimi ne stoji preverjen in neodvisen protokol. Po raziskavi Evropske komisije in nacionalnih organov za varstvo potrošnikov je kar 42 odstotkov zelenih trditev na spletu pretiranih, napačnih ali zavajajočih.
Evropska komisija je v prizadevanju za ureditev zelenih trditev že leta 1992 predstavila okoljsko marjetico oziroma znak EU za okolje, ki je danes ena od redkih zaupanja vrednih okoljskih oznak. Okoljska marjetica namreč potrošnikom zagotavlja, da izdelki trajajo dlje, so bolj preprosti za popravilo, vsebujejo manj škodljivih sestavin in imajo manjši ogljični odtis. V Evropi je tako označenih skoraj 90 tisoč neživilskih izdelkov, med njimi je več kot 35 tisoč izdelkov za domače mojstre (največ barv in premazov) in približno 20 tisoč izdelkov papirne galanterije. Pomemben delež imajo obloge, čistila ter oblačila in tekstil, okoljsko marjetico pa lahko nosijo tudi turistične nastanitve.
V Sloveniji, kjer ima okoljsko marjetico 125 izdelkov in storitev, je za znak zadolženo ministrstvo za okolje in prostor oziroma njegova agencija za okolje. Merila za pridobitev znaka vseskozi dopolnjujejo in po potrebi tudi zaostrujejo, pri tem sodelujejo tudi potrošniške organizacije. Na seznam izdelkov, ki so lahko označeni z okoljsko marjetico, dodajajo vedno nove. Kot je dejal Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije, je od lani marjetica lahko tudi na ličilih, kremah, sredstvih za zaščito pred soncem in brivskih penah.