Jernej Jeglič, Mateja Vilman, Gašper Kleč, Erik Logar in Milan Debeljak

Izvorno slovensko: priložnost v povezovanju

Drugi simpozij Akademije Podbreška potica so posvetili pomenu lokalnih blagovnih znamk. Takšni sta tudi Blejski lokalni izbor in Babica in Dedek.

Podbrezje – Interesno združenje Podbreška potica s svojimi mojstricami peke v okviru Kulturnega društva (KD) Tabor Podbrezje s svojo Akademijo Podbreška potica organizira tudi strokovne posvete. Po lanskemu simpoziju o podbreški tradicionalni kulinariki so na nedavnem simpoziju v Štali 1894 na kmetiji Matijovc dali poudarek pomenu blagovnih znamk. Dogodek so umestili v 17. Taborske dneve v času Dnevov evropske kulturne dediščine in Tedna kulturne dediščine.

Posvetil jim je pesem

»Ko sveže na mizi kolač nam zasije, v njem zremo vaš dobri in topli obraz, njen duh kakor ve v svoj objem nas ovije, ko vonjamo njega, v njem vonjamo vas,« je ena od desetih kitic pesmi Mojstricam peke Podbreške potice, ki jo je domačin Milan Debeljak posvetil njim v zahvalo. A tudi sama Podbreška potica je nekaj posebnega, saj boste v njej okusili suhe jabolčne krhlje, tepke in hruške viljamovke. Recept te potice, kot je povedal zastopnik interesnega združenja Jernej Jeglič, je originalen iz leta 1915. V interesno združenje je povezanih 12 lokalnih kmetov in 14 mojstric peke Podbreške potice. »Vsaka gospodinja bi jo znala pripraviti z malo potrpljenja, nekaj časa in ljubeznijo do tega,« je povedala mojstrica Marija Štaut, a vendarle dodala, da malo prakse pa že mora biti. KD Tabor pa je tisti, kot je pojasnil Jeglič, ki vso zgodbo in prepoznavnost Podbreške potice tudi zunaj naših meja poveže v celoto.

Spodbujajo razvoj podeželja

Podbreška potica je uvrščena v Blejski lokalni izbor (certifikat kakovosti Bled Local Selection). Koordinatorica te blagovne znamke Mateja Vilman je na simpoziju poudarila kolektivne blagovne znamke v Sloveniji, ki delujejo po enakem modelu Izvorno slovensko ter predstavila postopek certificiranja. V Bled Local Selection je vključenih že 43 ponudnikov in 190 izdelkov. »Kot destinacija smo malo specifični, ker smo se že na začetku razvoja znamke odločili, da se ne bomo omejili samo na blejsko občino, ampak da gremo širše,« je pojasnila Vilmanova in dodala, da želijo spodbujati razvoj podeželja in vključevati lokalno prebivalstvo.

Babica in Dedek

Na simpoziju so gostili tudi Gašperja Kleča, direktorja Razvojne agencije Sora, ki je predstavil našo najstarejšo, dvajset let staro kolektivno blagovno znamko Babica in Dedek, ki povezuje različne deležnike na škofjeloškem podeželju. »Blagovna znamka danes vključuje okrog štirideset ponudnikov in skoraj petsto certificiranih izdelkov,« je navedel Kleč, ponosen, da znamka po dvajsetih letih še vedno uspešno živi.

Preveč »vrtičkarsko«?

Mladi raziskovalec na ZRC SAZU Erik Logar je povedal, da je obravnavana tema aktualna in ima potencial. »Naredil sem doktorat iz vseh blagovnih znamk, ki so vezane na posamezna območja v Sloveniji, in pogledal, katere so tiste stvari, ki jih lahko lokalne znamke doprinesejo.« Poudaril je tudi pomen povezovanja. »V splošnem se kaže, da so znamke preveč 'vrtičkarske', omejene na eno občino ali nekaj manjših občin. Najprej označimo meje, namesto da bi pogledali, kje so povezave.« Kot pozitiven primer, kjer so znali to preseči, je poudaril prav Podbreško potico.

Posebno zahvalo pri oblikovanju embalaže za Podbreško potico in druge dosežke so v KD Tabor namenili podjetniku in umetniku Branku Bandlju, v imenu društva mu jo je izročila Dragica Perne. Nastopil je Gorenjski oktet z umetniško vodjo Evo Jelenc Drozg, vse povedano in zapeto pa so ob zaključku simpozija nagradili s podbreškimi dobrotami. Dodajmo še, da je vse taborske dneve doslej zasnoval Jožef Perne.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / torek, 1. julij 2014 / 07:00

Potrošite čas za potrošnik

Potrošnik ni ravno na vrhu priljubljenosti v zeliščnem svetu, ampak ob teh nenavadno modrih cvetovih, ki nas bodo razveseljevali celo poletje, se splača ustaviti in kakšnega vreči v košarico zdravja,...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / petek, 21. oktober 2022 / 06:00

Začetek volilne kampanje za lokalne volitve

Osme lokalne volitve v samostojni Sloveniji bodo potekale 20. novembra.

Slovenija / petek, 21. oktober 2022 / 06:00

Planika, slovensko srce doline

V nedeljo, 23. oktobra, bo Slovensko kulturno središče Planika v Ukvah (Ugovizza) praznovalo 25 let neprekinjenega delovanja pri ohranjanju slovenske kulture in jezika, ki sta v Kanalski dolini ogr...

Kronika / petek, 21. oktober 2022 / 22:39

Ugotovili več kot devetsto kršitev

Znani so rezultati poostrenega nadzora voznikov avtobusov in tovornjakov, ki je usklajeno potekal po vsej Evropi.

Slovenija / petek, 21. oktober 2022 / 22:38

Več prošenj za pomoč

Slovenska karitas letno razdeli več kot 3200 ton hrane in tako pomaga lajšati stiske več kot 90.000 osebam. Zaradi podražitev se je število še nekoliko dvignilo.

Slovenija / petek, 21. oktober 2022 / 16:12

Možnosti kandidatov v primeru drugega kroga

Pri dvojicah trenutno vodilnih kandidatov za predsednika v primeru drugega kroga rezultati kažejo, da bo zmaga v drugem krogu zelo tesna in bo odvisna od tega, kdo bo bolje prepričal neopr...