Gorenjska gazela je podjetje Nimrod
Naziv gorenjska gazela je letos pripadel škofjeloškemu podjetju Nimrod. Družinsko podjetje, ki zaposluje 68 ljudi, je eden največjih ponudnikov divjačine v Evropi.
V gorenjski gazeli Nimrodu so lani zabeležili 18 milijonov evrov prometa in nadpovprečno dodano vrednost več kot 69 tisoč evrov na zaposlenega. Kar 93 odstotkov izdelkov izvozijo.
Kranj – V Šolskem centru Kranj je potekal še zadnji regijski dogodek v sklopu izbiranja letošnjih gazel, hitro rastočih podjetij, ki ga v sodelovanju z Gospodarsko zbornico Slovenije – Regijsko zbornico Gorenjska pripravlja družba Dnevnik. Med tremi nominiranci – poleg Nimroda sta bila v ožjem izboru še podjetje Golden Tree iz Lesc in in kranjski Caretronic – je komisijo najbolj prepričal škofjeloški ponudnik divjačinskega mesa, ki je tako nasledil podjetje Marmor Hotavlje, ki je priznanje prejelo lani. »Vizionar in pionir Miro Hlede, ustanovitelj Nimroda, je v sredini devetdesetih z Lovsko zvezo Slovenije postal povezovalni člen med lovci in končnimi porabniki divjačinskega mesa. Z razumevanjem verige vrednosti so nadgradili že prej urejen sistem ulova divjih živali, izboljšali kakovost mesnih izdelkov pri končnem uporabniku in zagotovili sledljivost od življenjskega okolja divjadi do končnega kupca,« so v obrazložitvi zapisali člani komisije. Kot so poudarili, so s svojim poslovnim modelom zgled krožnega gospodarstva. Lani so zabeležili 18 milijonov evrov prometa in nadpovprečno dodano vrednost več kot 69 tisoč evrov na zaposlenega. Večino izdelkov, 93 odstotkov, izvozijo. Kot pravijo, pa v Sloveniji ljudje še premalo poznajo koristi divjačinskega mesa, zato so oblikovali blagovno znamko Slovenska divjačina. Družinsko podjetje je danes v rokah druge generacije, vodi ga direktor Kristjan Hlede. »Nisem pričakoval, da bomo zmagali, in občutek je res fantastičen,« je povedal Hlede, ki ni pozabil dodati, da jim brez dobrega dela zaposlenih in podpore družine ne bi uspelo.
Načrti ambiciozni, izziv predvsem kadri
Preostala nominiranca prihajata s povsem različnih področij. Caretronic je proizvajalec izdelka NurseCare, enovitega modularnega klicnega sistema, ki digitalizira zdravstveno nego in olajša komunikacijo med pacienti v bolnišnicah in medicinskimi sestrami in ga danes prodajajo na okoli 45 trgih po svetu. V podjetju Golden Tree pa se ukvarjajo s spletno prodajo prehranskih dopolnil in izdelkov za nego kože, pri tem pa so uspešni prav zaradi svojega celostnega pristopa do potencialnega kupca.
Kot so vsi trije direktorji povedali v kratkem pogovoru z Andrejem Šolincem iz CEED Slovenija, imajo v prihodnje precej smele načrte. Kot je povedal Miha Geršič iz podjetja Golden Tree, si želijo postati vodilno podjetje na svojem področju v Evropi. Ambiciozne cilje imajo tudi v Caretronicu, a kot je dejal direktor Andraž Krajnc, bodo kljub vse večji mednarodni prisotnosti ostali slovensko podjetje. Kristjan Hlede pa je dejal, da želijo model, ki jim je uspel v Sloveniji, zdaj prenesti tudi na italijanski trg.
Sogovorniki so se strinjali, da bo poleg težav z dobavami, s katerimi se že srečujejo v Caretronicu, eden od glavnih izzivov v prihodnje zagotavljanje usposobljenega kadra. S tem se že srečujejo v vseh treh podjetjih. »Včasih so se na fakultete vpisali le najboljši iz posamezne generacije. Danes študirajo skoraj vsi. Ne vem, kam bo pripeljalo, če bomo vsi visoko izobraženi, za poklice, kot sta mesar in klavec, pa se ne bo odločal nihče,« se je ob koncu pogovora pomenljivo vprašal Kristjan Hlede iz Nimroda.
Škofjeloško podjetje se bo s preostalimi zmagovalci regijskih izborov prihodnjo sredo, 26. oktobra, v Cankarjevem domu potegovalo za naziv slovenska gazela 2022.