Moč noči in fotografije
Člani Foto kluba Tržič so za temo letošnje tradicionalne pregledne razstave izbrali noč in tako naslovili tudi kvaliteten nabor izbranih del, ki je ta čas na ogled v Galeriji Atrij. Podelili so tri nagrade in tri diplome, najboljšo nočno fotografijo pa je posnel Vili Vogelnik.
Foto klub Tržič deluje že več kot 93 let, pri čemer velja dodati, da ni veliko slovenskih fotografskih klubov in društev, ki bi se lahko pohvalili s tako dolgim stažem. Odlikujeta ga dobra organiziranost in razvita klubska dejavnost. Kot je ob odprtju razstave dejal tržiški podžupan Dušan Bodlaj, ob tem, da člani doma in po svetu prejemajo številne nagrade in priznanja za svoje fotografije, hkrati tudi skrbijo za popestritev kulturnega dogajanja v mestu. Eden izmed tovrstnih prispevkov je zagotovo tudi tokratna pregledna razstava, na kateri je fotografe navdihovala tema noči.
Selektor tokratne razstave Simon Krejan, stanovski kolega iz FD Janez Puhar Kranj, je izbor teme označil za zelo »korajžno« potezo, saj nočna fotografija poleg boljše fotografske opreme od fotografa zahteva tudi veliko tehničnega znanja in zvrhano mero kreativnosti. Kot je povedal predsednik Foto kluba Stanislav Perko, so v ta namen predhodno organizirali tudi fotografsko delavnico pod vodstvom Vilija Vogelnika. Seveda pa na razstavi lahko sledimo različnim pristopom do teme, naj gre za abstraktno motiviko ali pa odlične realistične posnetke.
Fotografije je v selekcijo ponudilo 19 fotografinj in fotografov, Krejan pa je po sistemu izločanja za razstavo na koncu izbral 26 del. Vsak izmed udeležencev ima na razstavi vsaj eno fotografijo, nekateri tudi več. Kot ugotavlja selektor, so bili avtorji pri izbiri motivov zelo kreativni: »Na razstavi lahko vidimo abstraktno, arhitekturno, krajinsko, ulično fotografijo. Večina fotografij je sicer barvnih, avtorji pa so pri fotografiranju uporabljali različne pristope, tehnike in obdelave v postprodukciji tar pripravi fotografij za tisk.«
Tako je v ožji izbor za nagrade izbral šest fotografij, trem podelil diplome, tri pa nagradil s prvo, drugo in tretjo nagrado. Prvo nagrado je namenil Viliju Vogelniku za fotografijo Opazovalec. »Fotografijo sem posnel na vrhu Mangarta. Fotoaparat sem postavil na stojalo, nastavil čas 12 sekund in stopil kakih 15 metrov proč,« je povedal prvonagrajeni, ki je tisti večer na vrhu tudi prespal, dejal pa je še, da je naredil vsega pet posnetkov in fotografijo kasneje le nekoliko osvetlil in popravil kontraste. Da fotografija poudarja predpisano temo, zapiše selektor. »Nebo je že posuto z nešteto zvezdami, daleč na obzorju je zaznati nočni utrip nekega mesta. Gornik s prižgano svetilko želi videti še dlje, tja v neskončnost, kamor so ga tisti trenutek ponesla čudovita občutja.«
Drugo nagrado je prejela fotografija z naslovom Ulični glamur avtorja Milana Malovrha, katerega slika mladenke pod lučjo v fotografovi svojstveni tehniki daje fotografiji pravšnjo mero dinamike in mistično podobo. Tretja nagrada je šla fotografiji Bogdana Zdovca Avtotriplikat. Fotografija po vsebini izstopa od drugih, saj gre za kompozicijo treh oseb v eni osebi. Kreativen pristop in obdelava fotografije pa poudarjata skrivnostno moč noči. Diplome so prejeli Leon Vidic za Zvezdno nebo, Pavel Loc za Kapelico in Stane Gortner za fotografijo z naslovom Kanal ob Soči.
Na razstavi skozi fotografije lahko spoznavamo mnoge skrivnosti, ki jih prinaša noč. Nežna, a mistična Barkarola, ki jo je na odprtju razstave med drugim igral mladi kitarist Gaber Černilec, je pot v zvezdnato noč le še podkrepila.