Takšno stanje je poleti stalnica. Le kdaj bo prišlo do rešitev v zadovoljstvo prebivalcev na obeh straneh prelaza, obiskovalcev, naravovarstvenikov ...? / Foto: arhiv Gorenjskega glasa

Na Vršiču vse »po starem«

Območje Vršiške ceste, še posebno prelaz, je v poletnem času z izpostavljenimi prometnimi konicami med najbolj prometno obremenjenimi deli Triglavskega narodnega parka (TNP).

Kranjska Gora – Na prelazu in pod prelazom Vršič so pred kratkim zaradi prometnega kaosa in nepravilnega parkiranja na obeh straneh ceste morali posredovati policisti. »Prelaz Vršič je eden izmed najbolj obiskanih turističnih točk v destinaciji Kranjska Gora, žal se kljub večletnim opozorilom o potrebni sistemski ureditvi prometnega režima, zagotavljanja pretočnosti prometa in ureditve parkirišč ni zgodilo nič, razen postavivitve poslanskega vprašanja na perečo temo. Tako se prometni kaos predvsem v času poletne sezone kaže v zastojih prometa, nepregledni množici vozil, slabi volji voznikov in nezmožnosti dostopa interventnih vozil. Brez takojšnje ureditve parkirišč, postavitve javnih stranišč, zagotavljanja redarske službe, ki bi zagotavlja pretočnost prometa, si na kratek rok in brez večjih investicij ni možno predstavljati nujno potrebne vsaj začasne rešitve pereče problematike,« je opozoril direktor Turizma Kranjska Gora Blaž Veber.

Ni niti javnih sanitarij

S prometom je neposredno povezana nosilna zmogljivost ranljivega okolja, opozarjajo v javnem zavodu TNP. »S prometom naraščajo obremenitve okolja s hrupom in izpusti škodljivih plinov, večji obisk pa generira tudi več odpadkov in odpadnih vod (na prelazu ni sanitarij), povzroča erozijske procese in negativno vpliva na živalski in rastlinski svet.« TNP kot upravljavec zavarovanega območja med ključnimi nalogami zato poudarja ustrezno varnost in prevoznost cestnega omrežja tudi v zimskih razmerah, umeščanje avtobusnih postajališč, ureditev parkirišč, umirjanje prometa z javnimi prevozi v povezavi z ustrezno velikimi parkirišči v Kranjski Gori in Bovcu, omejitev hitrosti na posameznih problematičnih odsekih ceste, zmanjšanje emisij izpušnih plinov in obremenitve s hrupom tudi s sistemom meritev, okrepljen nadzor prometa, vzpostavitev informacijskega sistema ...

Vloga Vršiške ceste

Načrtovanje in izvedba infrastrukturnih ureditev je v pristojnosti upravljavca državne ceste, to je Direkcije RS za infrastrukturo. Na TNP so sicer omenili drugačno vlogo Vršiške ceste, kot jo ima npr. cesta na Mangartsko sedlo, kjer so uvedli zapornico in cestnino. »Cesta čez prelaz Vršič pomeni pomembno povezavo med Primorsko in Gorenjsko predvsem za prebivalce, ne le za obiskovalce, zato si tudi z vidika ohranjanja poselitve v Trenti in Zgornjem Posočju prizadevamo za čim boljšo dostopnost in prevoznost ceste.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / torek, 5. december 2006 / 06:00

Iskratel uspel v Boliviji

Kranj - Iskratelu je pred dnevi zmagal na razpisu za dobavo opreme nove generacije omrežij bolivijskemu telekomunikacijskemu podjetju Cosett, ki želi v prvi fazi nadgrad...

Objavljeno na isti dan


Kranj / nedelja, 1. julij 2007 / 07:00

Dom upokojencev ne more biti bolnišnica

Stanovalka Doma upokojencev je opozorila na nekaj problemov v domskem življenju.

Splošno / nedelja, 1. julij 2007 / 07:00

Mond na vrhu Šmarjetne

Na šestem turnirju za državno prvenstvo v taroku je na Šmarjetni nad Kranjem igralo 138 tarokistov iz vse Slovenije. Tarokisti Merkurja zadnja leta najboljši.

Splošno / nedelja, 1. julij 2007 / 07:00

Nova generacija odličnjakov

Letos je zaključilo šolanje v kranjskih osnovnih šolah 112 učenk in učencev, ki so bili vsa leta odlični.

Splošno / nedelja, 1. julij 2007 / 07:00

Meščanska poroka za "naj" par

V soboto, 16. junija, sta se poročila ­­­­Ana Cestnik in Peter Razboršek, ki ste ju v akciji Gorenjskega glasa in Zavoda za turizem Kranj izbrali bralci.

Kranj / nedelja, 1. julij 2007 / 07:00

Cestni režim je treba spremeniti

Na razdalji tristo metrov sta kar dve kritični točki; prva preti voznikom na koncu Delavskega mostu, druga v bližini farme Rešet je nevarna pešcem. Na Direkciji Republike Slovenije za ceste so bili sk...