Dvig cen ogrozil izvedbo kolesarskih projektov
Kranjski mestni svetniki so s prerazporeditvijo 1,19 milijona evrov v letošnjem proračunu zagotovili izvedbo dveh kolesarskih projektov v Kranju.
»Žal smo morali zaradi res povečanih cen na trgu vse razpise razveljaviti, ker smo imeli premalo sredstev.«
Za dokončanje kolesarske povezave Koroška cesta–Železniška postaja Kranj ima MOK zdaj zagotovljenih okoli 2,9 milijona evrov, za nadhod pri Tušu pa je zdaj na voljo približno 2,6 milijona evrov.
Kranj – Kranjski mestni svet je na predlog mestne uprave v letošnjem občinskem proračunu prerazporedil 1,19 milijona evrov s postavke za nakup zemljišč na območju Poslovne cone Hrastje, kjer jih Mestna občina Kranj (MOK) ne potrebuje, za projekta kolesarske povezave na mostu čez Savo od železniške postaje do Jelenovega klanca in novega nadhoda za pešce in kolesarje čez državno cesto pri Tušu v Kranju. Za prvega so namenili 462 tisoč evrov dodatnih sredstev, za nadhod pa 723 tisoč evrov. Tomaž Lanišek, vodja sektorja za razvoj in pametno skupnost, je pojasnil, da morajo načrtovana sredstva za oba projekta povišati zaradi rasti cen materialov na trgu. »Žal smo morali zaradi res povečanih cen na trgu vse razpise razveljaviti, ker smo imeli premalo sredstev,« je povedal.
Za projekta pridobili evropska sredstva
Za omenjena projekta kolesarskih povezav ima MOK na voljo evropska sredstva, in sicer za most na Ljubljanski cesti pri kranjski železniški postaji 811 tisoč evrov, za nadhod pri Planetu Kranj pa dober milijon evrov, ker ju je tudi ministrstvo za infrastrukturo prepoznalo kot ključna projekta za kolesarske povezave, je dejal Lanišek. A zadnja razpisa za oba projekta sta propadla, ker je zaradi draginje na gradbenem trgu bilo rezervirano premalo denarja. »Na mizi smo tako imeli, ali se odpovedati evropskim sredstvom in počakati na boljše čase ali pa se potruditi in z več dodatnimi lastnimi sredstvi zagotoviti dovolj denarja, da razpisa uspeta. Vzporedno imamo pogajanja tudi na ministrstvih, da bi zaradi povišanja cen v sorazmernem delu zagotovili tudi dodatna evropska sredstva,« je razložil Lanišek.
Racionalizacija ni možna
»Če dodatnih sredstev ne zagotovimo, potem tudi v tej finančni perspektivi, ki se zaključuje s prihodnjim letom, odobrenih sredstev ne dobimo. S tem se Mestna občina Kranj tem sredstvom v bistvu odpove in jih da na voljo ostalim mestom, ki jim je ta evropski mehanizem, govorimo o mehanizmu CTN, namenjen,« je dodal Lanišek. Ker sta bila oba projekta že potrjena, ju tudi ne morejo spreminjati oziroma racionalizirati, je še pojasnil.
Za dokončanje kolesarske povezave Koroška cesta–Železniška postaja Kranj, kamor sodi tudi obnova mostu čez Savo, ima MOK zdaj zagotovljenih okoli 2,9 milijona evrov, v kar je vštetih tudi skoraj 811 tisoč evrov evropskih in državnih sredstev. Za nadhod pri Tušu pa je zdaj na voljo približno 2,6 milijona evrov, od česar je milijon evrov sofinanciranja.