Kakšnega gosta si želijo
Na Jezerskem so v okviru projekta speciAlps2 izpeljali delavnico Komunikacija: kako lahko sooblikujemo želeno turistično izkušnjo. Projekt je namenjen ozaveščanju gostov in lokalnega prebivalstva o raznolikosti in raznovrstnosti alpske flore in favne ter o bontonu ravnanja v naravi.
Jezersko – Projekt vodi CIPRA International, znotraj katere je CIPRA Slovenija, društvo za varstvo Alp, v sodelovanju z Združenjem Kamniško-Savinjske Alpe pripravilo tudi pilotno regijo Kamniško-Savinjske Alpe. V ta koncept sodi tudi delavnica na Jezerskem, ki jo je nedavno gostila dvorana Korotan. Udeležilo se je je kar lepo število domačinov. Poleg tega se bodo v okviru predvidenih aktivnosti junija v Preddvoru na Festivalu vode pogovarjali o vodi, v Kamniku o varnosti v gorah, v Lučah, kjer bo šlo za mednarodno izmenjavo, kamor bodo prišli tudi iz drugih pilotnih območij, pa si bodo prisotni lahko izmenjali dobre prakse. Pred tem si bodo udeleženci ogledali še, kako se na reki Soči izvajajo vodni režimi.
S pomočjo Katarine Žakelj (CIPRA Slovenija, tudi koordinatorka pilotne regije) so udeleženci delavnice na Jezerskem iskali odgovore na zastavljena vprašanja, na primer kakšnih gostov si želijo, kakšnih turističnih delavcev, kakšno izkušnjo želijo obiskovalcem ponuditi na Jezerskem ... Jezersko je namreč že naredilo nekaj pomembnih korakov za vzpostavitev kakovostne turistične destinacije: pristopilo je v omrežje Gorniških vasi in oblikovalo smernice vedenja na Jezerskem. Eno ključnih vprašanj na delavnici je bilo tudi, kako lahko dosežejo, da bodo te vpeljane v prakso. Kakovostno turistično izkušnjo namreč pogojujejo vsakokratni odnosi, so ugotavljali udeleženci delavnice, zato je beseda nanesla tudi na druge, ki so posredno ali neposredno vključeni v turistično zgodbo Jezerskega ali sploh ne, živijo pa v kraju. Saj tudi Jezerjan, ki sicer ne živi od turizma, lahko vpliva na izkušnjo turista. Pravilna komunikacija pri vsem tem igra pomembno vlogo.
Na delavnici so bili prisotni razdeljeni v dve skupini in v večini so prišli do podobnih, če ne celo enakih ugotovitev. Strinjali so se tudi, da bi se morali večkrat srečati, si izmenjati izkušnje, se pogovoriti o problemih in rešitvah. To je v odgovoru na naše vprašanje, kaj meni o delavnici, poudarila tudi Polona Karničar s turistične kmetije Šenkova domačija. »Vedno je dobro slišati kaj novega oziroma ozavestiti tisto, kar sicer misliš, da je prav, da vidiš, da je. Večkrat je treba ponavljati, izoblikovati, soočiti mnenja; da na ta način vidiš, da nekdo, za katerega morda misliš, da razmišlja popolnoma drugače od tebe, počne podobno, le ubesediti tega ne zna. Na vsak način pa je dobro, da se večkrat dobimo, izmenjamo izkušnje, ideje, se povežemo, spoznamo. Vsaka taka delavnica je zelo dobrodošla.« Aleš Petek, predsednik TD Jezersko, jo je dopolnil, da je bil obisk delavnice zanj pravilna odločitev. Da mu je dala neko širino, predvsem glede tega, na kaj vse je treba misliti pri komunikaciji med gostom in turističnim delavcem ter tudi že pri samem oglaševanju. Da moraš bolj razmisliti o tem, koga nagovarjaš in na kakšen način. »Vsak nagovor namreč tudi ni dober,« je še sklenil.