Ženska v svetu brivcev
Kranjčan Mark Ćulibrk in njegov kolektiv brivnice Abstrakt Barbers so se dogovorili, da bodo celoten zaslužek njihove brivke Kristine v obdobju med prvim in osmim marcem, dnevom žena, namenili fundaciji, ki se bori za pravice in enakopravnost žensk.
Kranj – Res je, da Slovenija rahlo zaostaja za svetovnimi trendi, ki med moškimi in ženskimi brivci ne delajo razlik, zato je še toliko bolj zanimivo, ko vidimo, da se okoli moških v ljubljanskem brivskem salonu suče dekle.
Kristina Potočnik ima dvajset let in prihaja z Vira pri Domžalah. »Navdih za delo z lasmi me spremlja že od otroštva, z leti pa se je moja strast do striženja in urejanja frizur le še povečevala, tako da izbira poklica zame ni bila težka. Razvoj brivstva v Sloveniji se je časovno skladal z mojo izmenjavo na Tenerifu, kjer pa je bila moja želja po nabiranju znanja v brivnici zavrnjena. Veljalo je, da je brivnica prostor za moške,« pove Kristina in nadaljuje, da biti brivka v moškem svetu zagotovo ima svoje izzive. »Na stereotip, da naj ženska ne bi strigla moških brad in las, naletim skoraj vsakič, ko omenim svoj poklic. Vendar zaradi ljubezni do svojega dela in zaradi podpore tima, ki stoji za menoj, svoje delo opravljam z dvignjeno glavo.«
Kristina je del kolektiva brivnice Abstrakt Barbers dva meseca. »Mark je moje delo opazil na socialnih omrežjih. Povabil me je na razgovor in videla sva, da imava podobne interese. Sedaj imam občutek, kot da se poznava že od prej,« pojasni mlada brivka.
Kako pa se je rodila ideja o dobrodelnosti, nas je zanimalo. Potočnikova pravi, da je pobudo dal lastnik brivnice – torej Mark Ćulibrk, ki nadaljuje: »Komentarji, ki sem jih dobival ob zaposlitvi brivke, nikakor niso bili sprejemljivi. Trud, ki ga nekdo vlaga v svoje delo, se ne sme skrivati v senci stereotipa. Glede na to, da je 8. marec praznik žensk, smo se želeli pokloniti ženskam in naši Kristini. Stojimo za njo in njenim delom ter smo ponosni, da je del naše ekipe,« še doda. »Kristina s svojo prisotnostjo veliko doprinese k našemu ambientu, zaradi katerega se stranke posledično bolje počutijo.«
Brivnico sestavlja več dejavnikov, še izvemo. »Frizura, brada, povezanost med brivci, ki so ambient prostora. Osebni odnos in naveza med stranko in brivcem. Zgodbe, smeh, mir, počitek, prostor za vsako mnenje,« našteva Ćulibrk, ki je sicer znanje nabiral tudi v tujini, delal v Londonu in Amsterdamu, vendar je po treh letih ugotovil, da želi svojo brivnico doma, v Sloveniji – in je to željo tudi uresničil.