Elektrarna na strehi
Družbi Fraport Slovenija in Resalta sta na strehi parkirne hiše in upravne stavbe brniškega letališča postavili fotovoltaično elektrarno, s katero bodo ogljični odtis zmanjšali za dvesto ton letno.
Brniško letališče letno proizvede okoli 240 tisoč ton ogljikovega dioksida, v zadnjih treh letih jim je izpuste sicer uspelo zmanjšati za 26 odstotkov.
Zgornji Brnik – Družba Resalta, ki velja za vodilno podjetje na področju energetske učinkovitosti in pomoči industrijskemu in komercialnemu sektorju na poti razogljičenja, je v sodelovanju z upravljavcem brniškega letališča Fraportom Slovenija na strehi parkirne hiše in upravne stavbe postavila fotovoltaično elektrarno. Z naložbo v vrednosti 350 tisoč evrov, ki pokriva približno štirideset odstotkov strehe oz. tri tisoč kvadratnih metrov veliko površino, bodo letno proizvedli dobrih petsto megavatnih ur električne energije. Po besedah vodje inženiringa v Fraportu Slovenija Andreja Tominca bodo z investicijo, za katero so pridobili tudi dvajset odstotkov nepovratnih sredstev od države, ogljični odtis na letališču zmanjšali za dvesto ton letno. Kot je dejal Tomaž Orešič iz družbe Resalta, ki je v celoti investirala v novo pridobitev na brniškem letališču, bodo v času pogodbenega obdobja z družbo Fraport, ki bo trajalo 25 let, elektrarno tudi upravljali in jo vzdrževali, Fraport pa bo električno energijo odkupoval po fiksni in konkurenčni ceni. »Elektrarna ima življenjsko dobo vsaj trideset let. Po koncu pogodbenega obdobja bo naprava amortizirana in za podjetje brezplačna, zagotoviti bodo morali le sredstva za vzdrževanje,« je povedal Orešič.
»Družba po zadnjih podatkih proizvede 240 tisoč ton ogljikovega dioksida letno, v zadnjih treh letih pa nam ga je uspelo zmanjšati za 26 odstotkov,« je ob tem povedal Zmago Skobir, nekdanji poslovni direktor, zdaj v novi vlogi svetovalca upravi in prokurista podjetja. Kot je še dejal Skobir, je letališče kot eden vidnejših onesnaževalcev zavezano prispevati k zmanjševanju ogljičnega odtisa. Zato so se leta 2013 pridružili edinemu veljavnemu sistemu za merjenje ogljičnega odtisa pri združenju letališč, vse od takrat pa sledijo tudi sprejeti strategiji njegovega zmanjševanja. »V zadnjih letih smo precej običajnih luči nadomestili z LED svetili, energetsko sanirali več objektov na letališču, najbolj ključna pa je bila vzpostavitev nove toplotne postaje pred dvema letoma, s katero smo iz fosilnih goriv prešli na zemeljski plin in toplotne črpalke voda – voda,« je povedal Skobir in dodal, da nameravajo tudi v prihodnje še širiti uporabo obnovljivih virov energije. Prostora za fotovoltaične elektrarne je namreč kljub omejitvam, ki jih pogojuje letalska varnost, še precej, v načrtu pa imajo tudi prehod na električna vozila.