Za večjo varnost na avtocesti
V začetku tedna so policisti avtocestne policije skupaj z ljubljanskimi in gorenjskimi policisti, specializirano enoto za nadzor prometa ter specializirano enoto za nadzor državne meje izvedli poostren nadzor.
Kranj – Poudarek nadzora je bil tokrat na kontroli tovornih vozil in avtobusov, prekoračitev hitrosti vožnje ter drugih kršitev na avtocestnih povezavah na območju Ljubljane in Gorenjske. Nadzor so policist opravili skupaj s predstavniki Finančne uprave RS in Inšpekcije za cestni promet ter podjetjem Cestel.
Takšna oblika se je namreč že v preteklosti izkazala za zelo uspešno pri zagotavljanju varnosti na avtocestnem križu. »V tovrstnih nenapovedanih kratkotrajnih poostrenih nadzorih lahko uspešno odkrivamo hujše prekrške in tudi druga deviantna ravnanja. Usklajeno in vodeno delo več patrulj pomeni, da lahko v določenem obdobju opravimo nadzor nad večjim številom voznikov. S tem nedvomno zagotavljamo večjo kvaliteto dela in posledično večjo varnost v prometu,« pravijo policisti, ki so tokrat ob nadzoru na štirih različnih lokacijah skupaj ustavili in kontrolirali več kot sto tovornih vozil in avtobusov ter dvajset osebnih vozil.
Ugotovljenih je bilo sedem prekoračitev hitrosti, ena vožnja pod vplivom alkohola voznika tovornega vozila, deset kršitev v zvezi z obveznimi počitki in odmori, štiri tehnične pomanjkljivosti na tovornih vozilih, pet nepravilno zavarovanih tovorov, pet preobremenjenih vozil ter 15 drugih kršitev, ki so jih storili vozniki tovornih vozil. Izdanih je bilo 32 plačilnih nalogov in izrečene štiri globe pa tudi kar trideset opozoril. Zoper pravne osebe bo uvedenih 15 hitrih postopkov.
»Poleg tega sta bili zaseženi dve vozili, in sicer po eno tovorno in osebno vozilo zaradi vožnje vozil brez veljavnih vozniških dovoljenj, zaradi česar bo zoper oba voznika podan obdolžilni predlog na pristojno sodišče. Tovorno vozilo, ki je bilo zaseženo, ni bilo registrirano in je imelo na vozilu nameščene registrske tablice, ki ne pripadajo temu vozilu,« so med drugim ugotovili policisti.
Kot je povedal direktor Uprave avtocestne policije (UAP) Andrej Jurič, sta specializirana enota avtocestne policije (SEAP) Ljubljana in UAP v dveh mesecih od ustanovitve izvedli enajst poostrenih nadzorov na kontrolnih točkah avtocestnega križa, ki ga pokriva. Poostrene nadzore je izvedla v sodelovanju z drugimi enotami in službami. Poleg kratkotrajnih nadzorov je SEAP Ljubljana sodelovala tudi v dveh akcijah GPU (hitrost in poostren nadzor nad tovornimi vozili in avtobusi). Ugotovitve potrjujejo, da so na avtocestah številni problemi in da je bila odločitev policije o ustanovitvi avtocestne policije pravilna.