E-kolesa z Domelovim motorjem tudi na Brdu
Domel je Gospodarski zbornici Slovenije predal povsem novo električno kolo s svojim motorjem. Štiri e-kolesa bodo predali tudi Kongresnemu centru Brdo za čas predsedovanja Slovenije Svetu EU.
Železniki – Potem ko je Domel v sodelovanju s slovenskimi partnerji razvil sredinski motor za električno kolo, ki je bil lani nagrajen z zlatim priznanjem za inovacije na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS), imajo tam od nedavnega e-kolo z Domelovim motorjem možnost tudi preizkusiti in uporabljati. Podjetje iz Železnikov je namreč pred kratkim GZS za čas predsedovanja Slovenije Svetu EU predalo v uporabo kolo eCult Octane 112, ki je plod razvoja več slovenskih podjetij. »Naš namen je spodbujati zdrav način življenja. Verjamemo, da bodo z njim uporabniki pridobili nove pozitivne izkušnje,« so poudarili v Domelu. Za čas predsedovanja bodo s štirimi e-kolesi opremili tudi Kongresni center Brdo, kjer skupaj z Gorenjskimi elektrarnami pripravljajo izposojo koles; postavili bodo kolesarnico in polnilnico.
Kot je pojasnil direktor Domela Matjaž Čemažar, je njihov pogon uvrščen med nekaj najboljših svetovnih proizvajalcev pogonov. »Rezultati testiranj na trgu in odzivi prvih kupcev so izjemni, zato smo naredili korak naprej. Porodila se je ideja o povsem slovenskem izdelku – kolesu eCult Octane 112, gnanem s pogonom izjemnih karakteristik, ki je nastal v sodelovanju med slovenskimi podjetji in fakultetami. Motor napaja baterija, razvita in sestavljena v Sloveniji, okvir kolesa je bil dizajniran v Sloveniji, prav tako bo v Sloveniji potekala sestava kolesa. Partnerstvo se je vzpostavilo na osnovi bogatih 20-letnih izkušenj podjetja Cult na področju razvoja in izdelave električnih koles,« je razložil. Podjetje Cult iz Logatca je poskrbelo za razvoj okvirja in izbor komponent.
Kolo eCult Octane 112 sicer poganja eden najmočnejših hibridnih sredinskih pogonov. Motor je po besedah Čemažarja izredno energijsko varčen, saj maksimalno moč 700 vatov lahko drži dvesto sekund. »Nominalna moč pogona je 250 vatov, pri čemer pogon zagotavlja 112 njutonmetrov navora, iz česar izhaja poimenovanje Octane 112, kar v praksi pomeni dovolj moči tudi v najbolj strmih klancih,« je povedal Čemažar in dodal, da je zmogljivost baterije, integrirane v spodnjo cev okvirja, 660 vatnih ur, kar je deset odstotkov več od do zdaj znane konkurence.
Po napovedih Čemažarja naj bi e-kolesa v prodajo prišla še letos, a z omejeno količino, večjo količino pa načrtujejo za prihodnje leto.