Križišče ali krožišče kot navezava nove soseske Dolenčevi vrtovi na regionalno cesto? / Foto: Gorazd Kavčič

Na Podnu križišče ali krožišče?

Na območju prihodnje stanovanjsko-poslovne soseske Dolenčevi vrtovi je predvideno križišče, kroži pa pobuda, da bi tja umestili krožišče. Občina Škofja Loka bo naročila idejno zasnovo krožišča na tem mestu, kar bo podlaga za dialog z upravljavcem ceste, ki je odgovoren za soglasja k vsem novim posegom.

Škofja Loka – Ob zaključnih delih na novem blokovskem naselju Dolenčevi vrtovi se vse hitreje bliža tudi ureditev prometnega dostopa v parkirno garažo z glavne ceste. Po trenutnem dogovoru podjetja Dolnov z ministrstvom za infrastrukturo podjetje samo financira semaforizirano križišče, ki naj bi bilo po prometni študiji pristojnega inženirja za upravljavca, državno direkcije za infrastrukturo (DRSI), najboljša rešitev.

Nasprotniki križišča s semaforji navajajo, da sta v Podlubniku že tako dva semaforja, tretji bi še bolj povečal jutranjo prometno konico, poleg tega bi zaradi zastojev povečal onesnaženje zraka v Podlubniku in še podaljšal čas vožnje. Ob postavitvi novega semaforja bi torej Podlubničan ali potnik iz Selške doline na poti do Kranja ali Ljubljane moral čez kar šest semaforiziranih križišč. Ker bi se želelo veliko ljudi čakanju pri dvorani Poden izogniti, bi se vozili čez Staro Loko, kar bi prispevalo k poslabšanju življenjskega standarda ter večanju nevarnosti za pešce in kolesarje v tem naselju, še navajajo pobudniki krožišča.

Občina bo naročila študijo

Kako se do te dileme opredeljuje Občina Škofja Loka? Zdaj so se odločili naročiti idejno zasnovo krožišča na tem mestu, kar bo podlaga za to, da bo možen dialog z upravljavcem ceste, ki je odgovoren za soglasja k vsem novim posegom. »Naša usmeritev je namreč, da povsod na občinskih cestah umeščamo krožišča. Na državnih cestah pa si prizadevamo, da semaforje nadomeščajo s krožišči, kjer je le možno. Vsekakor podpiramo prometne ureditve, ki so strokovno ter zakonsko utemeljene,« pravijo na Občini Škofja Loka. V razpravi na občinskem svetu je bilo večkrat poudarjeno tudi potencialno navezovanje intervencijske poti za Center slepih, slabovidnih in starejših na tem območju. Pravijo, da občina izvaja in zagovarja sistemsko umeščanje krožnih križišč na mestih oziroma lokacijah, kjer je to strokovno sprejemljivo, tako z vidika prostorskih danosti kot tudi prometne varnosti in pretočnosti prometa. Pri tem je treba upoštevati rang in kategorizacijo cest ter njihovega upravljavca, prometne tokove, število prometa in posamezno lokacijo križišč v naseljih in zunaj njih. Presoja kriterija prometne varnosti je ključna pri opredelitvi za tip križišča, ali gre za klasično ali krožno.

Občina je tako pri Športni dvorani Poden v Podlubniku predlagala krožišče in večkrat izvajala štetje prometa za študijo prometne varnosti. Kljub vsemu je bilo leta 2009 izdano gradbeno dovoljenje za semaforizirano križišče, vendar je projekt za nekaj časa obstal. V letu 2017 je Občina Škofja Loka na podlagi sklepa občinskega sveta iz oktobra 2016 pripravila pregled treh različnih variant prehajanja čez regionalno cesto Petrol–Poden, in sicer je ena od variant predvidela ureditev podhoda pri Starološkem potoku, druga prehod pri uvozu v šolski center, tretja pa nadhod na vzhodnem robu Dolenčevega vrta. Glede na predvideno gradnjo Dolenčevih vrtov in omenjeno problematiko je bila edina sprejemljiva ureditev prehoda za pešce v sklopu ureditve celotnega križišča, ki je vključevala tudi nov severni priključek. Novo ureditev glede semaforizacije križišča z dodatnim priključkom je pogojeval upravljavec ceste DRSI, in sicer se je upoštevalo varovanje pešcev na bodočem šolskem prehodu z drugimi prometno-varnostnimi usmeritvami za križišča ter prostorske in projektno-tehnične kriterije.

Rešitev severna obvoznica

»Ureditev krožišča na predlaganem mestu je bila torej strokovno-tehnično ovržena z izvedeno prometno študijo pristojnega inženirja za upravljavca DRSI. Občina je vztrajala in pozvala tudi vse vpletene na sestanek, da bi preverili, ali je po njihovem mnenju kakršnakoli druga možnost. Na podlagi izvedene kapacitetne analize je bila izkazana potreba po semaforizaciji križišča, tako z vidika prepustnosti kot tudi z vidika prometne varnosti. Prometa je na tej cesti preprosto preveč. Je pa v križišču predvideno prometno odvisno krmiljenje semaforskih naprav, to je najsodobnejša tehnologija z možnostjo podaljševanja zelene faze na glavni prometni smeri,« pojasnjujejo na občini. »Vseh semaforjev na območju občine se bomo lahko znebili, ko po tej cesti ne bo vozilo do 15 tisoč vozil na dan. Nujni so trajnostni ukrepi, drugačne izbire prav vsakega od nas in ne nazadnje obvozna cesta. V letu 2018 je bila namreč v prostor uspešno umeščena severna obvoznica, kjer ta trenutek država odkupuje zemljišča. Z izgradnjo pomembne obvozne povezave bo dana možnost za izvedbo trajnostnih ukrepov na obstoječih cestah v mestu, ki bodo povečali prometno varnost in zmanjšali vplive prometa na okolje in prebivalce. Po izgradnji obvoznice bodo izpolnjeni pogoji za odstranitev vseh semaforjev na tem področju.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / četrtek, 2. april 2015 / 12:25

Prepričljiva zmaga deklet z Blejske Dobrave

Trstenik – Zmagovalka regijskega kviza Mladi in kmetijstvo, ki sta ga v soboto na Trsteniku pripravila Kmetijsko gozdarski zavod Kranj in Društvo kranjske in tržiške podeželske mladine, je druga ek...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / četrtek, 1. april 2021 / 14:09

Epidemija (še) brez vpliva

Epidemija covida-19 ima vpliv skoraj na vse pore našega življenja, razen na cene stanovanjskih nepremičnin, bi lahko sklepali po preliminarnem poročilu o slovenskem nepremičninskem trgu za leto 2020.

Gorenjska / četrtek, 1. april 2021 / 14:09

Optimistično zastavili program

Svet Javnega zavoda Triglavski narodni park (TNP) je potrdil program dela in finančni načrt zavoda za letošnje leto.

Kronika / četrtek, 1. april 2021 / 14:07

Brez tablic in vozniškega dovoljenja

Kranj – Gorenjski policisti so minuli konec tedna trem udeležencem v prometu zasegli vozila. V enem primeru je bil voznik brez vozniškega dovoljenja, v drugem pa je poleg tega vozil s skoraj tremi...

Kamnik / četrtek, 1. april 2021 / 14:05

Gasilci bodo zgradili prizidek

Člani Prostovoljnega gasilskega društva Gozd so nedavno prejeli gradbeno dovoljenje za gradnjo prizidka h gasilskemu domu. Za pomoč pri financiranju prosijo tudi občane.

Gorenja vas-Poljane / četrtek, 1. april 2021 / 14:04

Ponudbe za Hišo generacij

V začetku minulega tedna je bilo v Uradnem listu objavljeno javno naročilo za vzpostavitev enote za dnevno varstvo starejših in enote za začasne namestitve starejših v Gorenji vasi.