Revitalizacija kolodvora
Območje železniške postaje v Kranju bo deležno temeljite obnove in revitalizacije. Začelo se bo na vzhodnem delu, na območju nekdanjih skladišč Merkurja, ki je v večinski lasti podjetja Kolodvor.
Na Mestni občini Kranj predlagajo prestavitev industrijskih tirov v Naklo, s čimer bi na kranjskem kolodvoru pridobili prostor za izgradnjo glavne avtobusne postaje, ki je sicer že več desetletij na začasni lokaciji.
Kranj – Na območju kranjske železniške postaje, kamor namerava Mestna občina Kranj umestiti glavno avtobusno postajo, so objekti starejše gradnje, zato območje nameravajo temeljito prenoviti. Medtem ko je država že pristopila k izdelavi državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj–Jesenice–državna meja, ki vključuje tudi obnovo kranjske železniške postaje, je temeljita prenova in dokončna revitalizacija predvidena tudi za vzhodni del tega območja. Ta je v večinski lasti podjetja Kolodvor, ki je pred leti kupilo nekdanja Merkurjeva skladišča in jih tudi prenovilo. Kranjski mestni svet je tako za vzhodni del, tj. kompleks Kolodvor, že soglasno potrdil osnutek občinskega podrobnega prostorskega načrta.
Urejanje logistično-poslovnega kompleksa Kolodvor, ki obsega štiri hektare, je prva faza urejanja celotnega območja kranjske železniške postaje, je pojasnila Špela Kragelj Bračko iz podjetja Protim Ržišnik Perc, kjer pripravljajo prostorski dokument. Predvidena prostorska ureditev med drugim predvideva prenovo vstopnega območja z odstranitvijo obstoječih objektov in gradnjo nove, svojstveno oblikovane stavbe s poslovno, trgovsko in gostinsko namembnostjo, ki bi zaznamovala vhod na območje železniške postaje. V notranjem delu pa se načrtuje, da bodo obstoječe objekte deloma prizidali in jih razvijali skladno z današnjo rabo območja, je pojasnila Kragelj Bračkova.
V drugi fazi urejanja območja je predvidena umestitev avtobusnega terminala, povečali bodo tudi obstoječe montažno krožišče pri Aquasavi in vzpostavili novo dovozno cesto na območje. Kranjska občina svoje načrte glede avtobusne postaje snuje skupaj z državo. »Država bo že letos pristopila k izdelavi projektne dokumentacije za obnovo železniške proge med Ljubljano in Kranjem in ureditvijo vseh železniških postaj ob njej, tudi kranjske. Naša ideja, s katero se strinjajo tako na Direkciji za infrastrukturo, Slovenskih železnicah in Občini Naklo, je, da se industrijski tiri prestavijo v Naklo, tukaj pa pridobimo prostor, kamor bomo lahko umestili novo glavno avtobusno postajo,« pojasnjuje župan Matjaž Rakovec.