Poračuni stroškov ogrevane vode
Naš bralec Domplanu očita nepošteno poslovno prakso pri kvartalnem poračunu porabe ogrevane vode, v družbi pa odgovarjajo, da je bralec pomešal stroška za ogrevano vodo in za centralno ogrevanje.
Kranj – Družba Domplan v Kranju in okolici skrbi za ogrevanje in oskrbo s toplo sanitarno vodo za več kot osem tisoč stanovanj ter javnih in poslovnih objektov. Med njihovimi strankami je tudi Marjan Burja z Ulice Tončka Dežmana v Kranju, ki ga moti način obračunavanja Domplana oziroma podjetja Investa za porabo ogrevane vode. »Uporabniki ogrevane vode v Kranju ob koncu tromesečja dobijo povečano akontacijo za porabo ogrevane vode. Pri poračunih Investa uporablja dvojne cene za ogrevano vodo v dobro ali v breme potrošnika, razlika predstavlja neporavnane obveznosti, kar imenujem 'nepoštena poslovna praksa'. Nepravilnega računa pa nikakor nočejo stornirati, saj bi bili ob izračunano razliko dolga,« navaja. Na Domplanu odgovarjajo, da je naš bralec zamenjal stroška ogrevane vode in centralnega ogrevanja.
Poslal napačne podatke
Burja pravi, da je že lani ugotovil, da v Investi v vsakem tromesečju povečajo akontacijo za ogrevano vodo, poračun po njegovih navedbah izvajajo po različnih cenah v dobro in v breme porabnika, na računu pa ne navajajo cen. »Ko sem aprila 2020 pomotoma poslal stanje števcev, ki sta izkazovala (za ogrevano in hladno vodo) več kot enoletno porabo, sem ob zahtevi, da nepravilni račun stornirajo, dobil odgovor, da bodo preveč zaračunano porabo poračunali z višjo akontacijo v dveh mesecih. Nepravilnost računa so s konkludentnim dejanjem sicer priznali tako, da so v maju vrnili večji del zneska po ceni 4,55 evra za kubični meter ogrevane vode. Akontacijo pa so obračunali po ceni 7,30 evra za kubični meter ogrevane vode. Ustvarili pa so si razliko zaradi različnih cen, kot moje neporavnane obveznosti. Do danes mi niso razložili, zakaj računa ne stornirajo, poračuni pa sledijo še vsako tromesečje. Problem tudi teh poračunov pa je, da v dobro uporabljajo nižjo ceno kot v breme. Razliko obravnavajo kot neporavnane obveznosti. Jaz pa jo definiram kot nepoštena poslovna praksa. Posledica nestorniranega računa je verjetno tudi povečan delež variabilnega dela ogrevane vode od avgusta dalje (z 2,4371 odstotka na 3,8830 odstotka oz. s 26,41 evra na 42,08 evra), čeprav je poraba našega gospodinjstva ogrevane vode v letu 2020 le za pol odstotka večja. Število enot pa je ostalo isto 122. Katere parametre uporabljajo za izračun deležev, ne navajajo in računa ni možno preizkusiti,« je svoj primer predstavil Burja.
V Domplanu pojasnjujejo, da se stroški za pripravo tople vode v večstanovanjski stavbi delijo in izračunavajo na podlagi pravilnika, dobavljena toplota za pripravo tople sanitarne vode pa se ugotavlja posredno z vodomerom. V Kranju je v večini večstanovanjskih stavb izbrano kvartalno odčitavanje internih vodomerov, ponekod tudi še polletno oziroma letno odčitavanje, a v družbi spodbujajo k mesečnemu odčitavanju internih vodomerov ter vgradnji daljinskih modulov, s čimer se izognejo poračunom in morebitnim velikim zneskovnim skokom, poenotijo pa se tudi odčitki glavne merilne naprave z internimi odčitki.
Domplan: primer poznan
Kjer se odčitki vodomerov izvajajo vsake tri mesece, se prva dva meseca obračunava ocenjena akontacija, v tretjem mesecu pa izvedejo poračun glede na dejansko odčitano porabo na vodomerih v stanovanjih, pojasnjujejo v Domplanu. Kot opažajo, pa uporabniki velikokrat mešajo strošek za pripravo tople vode ter strošek za centralno ogrevanje, saj je pri obeh delitev na fiksni ter variabilni del. »Tudi bralec je zamenjal ta dva stroška, kar je razvidno iz njegova opisa glede povečanega deleža variabilnega dela z 2,4371 odstotka na 3,8830 odstotka v mesecu avgustu. Povečanje deleža akontacije se nanaša na variabilni del ogrevanja oziroma centralno ogrevanje. Akontacije se nastavijo vsako sezono glede na porabo iz pretekle sezone. Obračunska sezona traja celo leto od julija tekočega leta do junija naslednjega leta. Bralec je imel v pretekli kurilni sezoni večjo porabo, kot je bil njegov delež akontacij, zato se je v mesecu juliju, ko se začno obračunavati na novo izračunane akontacije, povečal tudi njegov delež variabilnega dela centralnega ogrevanja,« so razložili.
V Domplanu še pojasnjujejo, da jim je primer poznan. »Bralec je, kljub temu da je celotna stavba s skupaj 44 stanovanji pristopila k vgradnji vodomerov na daljinsko odčitavanje, eden od dveh, ki le-teh ni želel vgraditi in stanje vodomerov sam javlja izvajalcu odčitavanja. Konec meseca marca je bralec ročno popisal svoje vodomere ter nam in izvajalcu odčitavanja v začetku aprila javil napačno stanje, do katerega mu je bilo obračunano na položnici, prejeti v aprilu. Ob prejetju slednje pa nas je kontaktiral in skupaj smo sprejeli dogovor, da popiše interne vodomere zadnji dan v mesecu aprilu. Na položnici, prejeti v mesecu maju 2020, je tako bralec imel strošek hladne vode ter strošek za pripravo tople sanitarne vode, glede na sporočeno stanje, povrnjeno. Na položnici, prejeti v maju, bralec za strošek za pripravo sanitarne tople vode ni imel obračunane akontacije, kot navaja, pač pa je imel obračunan le znesek v dobro. Bralec je z naše strani večkrat dobil vsa pojasnila na svoja vprašanja glede obračuna za strošek za pripravo tople sanitarne vode in obračuna centralnega ogrevanja,« so pojasnili.