Domov z več kot dveurno zamudo
Starši nekaterih dijakov, ki dnevno uporabljajo javni prevoz za pot v šolo in domov, so nas opozorili na težave, do katerih prihaja zaradi tega, ker morajo prevozniki upoštevati stroga higienska in varnostna priporočila Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ).
Kranj – S prvim septembrom je NIJZ sprejel nova higienska priporočila za izvajanje avtobusnih prevozov, ki poleg prepovedi sedenja za voznikom uvajajo še prepoved uporabe stojišč na medkrajevnih avtobusih. Posledično se je zato zmanjšalo število potnikov, ki jih lahko prepeljejo, kar je na začetku šolskega leta povzročilo vrsto težav pri prevozih dijakov, so nas opozorili nekateri starši. Njihova pot iz šole domov se namreč zaradi tega lahko podaljša tudi za dve uri ali več. V skupini Arriva so pojasnili, da so se zaradi novih higienskih priporočil za izvajanje avtobusnih prevozov zmogljivosti njihovih avtobusov znižale za povprečno trideset odstotkov. »Ministrstvo za infrastrukturo smo obvestili o trenutnih razmerah na področju javnega prevoza in skupaj iščemo rešitve,« so pojasnili.
Mama dijakinje, ki se v šolo vozi na relaciji Dovje–Radovljica, je pojasnila, da do težav prihaja predvsem popoldne, ko se dijaki vračajo domov iz Radovljice v smeri Jesenic. Ob konicah je po njenih besedah včasih taka gneča, da se je zgodilo, da je za pot domov hčerka porabila kar dve uri in pol, saj je bilo dovolj prostora šele na četrtem avtobusu, ki je pripeljal na postajo. Za zdaj so se zamudam pri vračanju domov izognili s kombiniranjem prevoza z vlakom iz Radovljice do Jesenic, kjer potem presede na avtobus za Reteče, na katerega v Radovljici ne more, ker je prepoln. Zato meni, da bi morali ob urah, ko so avtobusi polno zasedeni, vključiti večje število avtobusov. Podobno je prepričana mama 16-letnice, ki prav tako obiskuje srednjo šolo v Radovljici, kamor pa se vsak dan vozi iz Kranja. »Zjutraj pri prevozu v šolo ni težav, popolnoma drugače je popoldne. Najhuje je med 14. in 15. uro, ko se večini dijakov konča pouk. Takrat morajo včasih počakati tudi tri avtobuse, da lahko vstopijo, kar pomeni približno uro čakanja,« je opozorila in dodala: »Če imajo potem naprej še kake obveznosti, dejansko ni mogoče, da bi bili točni.« Ob tem se zaveda, da ni krivda zgolj pri prevoznikih, ki morajo upoštevati priporočila NIJZ. A omejeno število potnikov povzroča pravo vojno za mesto na avtobusu, vsesplošno prerivanje in borbo za vstop na avtobus, ki vključuje tudi uporabo komolcev, vlečenje za oblačila in torbe, ob čemer potniki 'pridelajo' tudi kakšno modrico, pove sogovornica. »Če Arriva večjega števila avtobusov ni sposobna speljati in financirati sama, naj vajeti v svoje roke prevzame država, ki zahteva take ukrepe.«
V skupini Arriva so pojasnili, da javni potniški promet izvajajo v skladu s higienskimi in varnostnimi priporočili NIJZ. Prepoved uporabe stojišč na medkrajevnih avtobusih je po njihovi razlagi zmogljivosti avtobusov zmanjšala skoraj za tretjino, ob tem pa se je s 1. julijem tudi znatno povečalo število rednih uporabnikov javnega potniškega prometa, ki so upravičeni do brezplačnih prevozov. »V Arrivi se dnevno prilagajamo povpraševanju z dodajanjem dodatnih kapacitet, kjer to razmere dopuščajo,« so poudarili in dodali, da se je število potnikov v prvem tednu šolskega leta spreminjalo iz odhoda na odhod in tudi po posameznih dnevih. Skupaj s pristojnim ministrstvom zato poskušajo najti ustrezne rešitve na področju javnega prevoza, pravijo pri Arrivi. Ob tem so še zagotovili, da prevozi osnovnošolskih otrok, ki jih v sodelovanju z osnovnimi šolami izvajajo za občine, potekajo brez večjih posebnosti.