![](/images/20200820/200829980-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Enako kilometrov, manj evrov
Cene naftnih derivatov že več kot štiri mesece vztrajajo pri enem evru za liter. Bencin je nazadnje manj kot en evro za liter stal aprila 2009, dizelsko gorivo pa je točno en evro za liter stalo marca 2016. Ali se zaradi nižjih cen energentov vozimo več?
Kranj – Čeprav je vlada na dopisni seji sprejela spremenjeno uredbo o določitvi zneska trošarine za energente, s katero je zvišala trošarine za bencine in plinsko olje za pogon, ostajata ceni obeh energentov na bencinskih servisih zunaj omrežja avtocest in hitrih cest tudi v sedanjem 14-dnevnem obdobju pri enem evru za liter. Po tej ceni svoje jeklene konjičke »tankamo« že od 7. aprila dalje. Letos je bila najvišja cena bencina 1,298 evra na liter, cena dizelskega goriva pa 1,286 evra. V zadnjem desetletju pa smo za bencin in dizelsko gorivo največ plačali septembra leta 2012, ko je liter bencina dosegel ceno 1,576 evra na liter, dizelsko gorivo pa 1,444. To pomeni, da smo tedaj za petdeset litrov bencina plačali 78,8 evra, kar je skoraj trideset evrov več kot za enako količino plačamo danes. Za petdeset litrov dizelskega goriva pa danes plačamo dobrih 22 evrov manj, kot smo zanj plačali v tistem obdobju. Cena bencina se je zadnjič nad evro in pol za liter povzpela septembra leta 2013, ko je znašala 1,523 evra; tedaj se je tudi cena dizelskega goriva zadnjič povzpela nad 1,4 evra.
Gorenjci se zaradi nižje cene goriva v preteklih štirih mesecih ne vozijo več kot običajno. So pa dejali, da se jim pozna v denarnici. Simon Nagode iz Dragočajne na mesec prevozi od dva do tri tisoč kilometrov in tri do štirikrat natoči gorivo. »Na mesec prihranim tudi do sto evrov, kar se že precej pozna pri mesečni bilanci,« je povedal Nagode in nadaljeval: »Cena en evro na liter se mi zdi zelo primerna, a bojim se, da ne bo ostala za vedno. Slej kot prej se bo dvignila in lahko le upamo, da ne bo še mnogo višja, kot je bila pred epidemijo, ali da ne bo celo podrla obratnega rekorda z najvišjo ceno na liter.« Filip Vodnik s Prebačevega in Jana Uršič iz Kranja na mesec prihranita približno dvajset evrov, napravita pa enako kilometrov, kot sta jih prej, ko so bile cene višje. »Pred aprilom me je poln rezervoar stal šestdeset evrov, danes plačam nekje sedemdeset odstotkov te cene. Sicer pa nikoli nisem ravno spremljala cen in njihovega spreminjanja. Danes smo od avtomobila neločljivo odvisni, in ko je rezervoar prazen, ga je treba napolniti – ne glede na to, kakšna je cena,« je povedala Jana Uršič. Filip Vodnik, ki tudi v času karantene ni prevozil nič manj kilometrov, saj je moral hoditi v službo, pa nam je še zaupal, da bi v primeru, če bi bile cene goriv na Hrvaškem nižje, v svoj avto gorivo natočil čez mejo. »A za zdaj je na Hrvaškem cenejši le plin, zato tega kupim tam,« je dejal Vodnik.
Janez Galjot iz Lahovč pa beleži mnogo večji prihranek zavoljo nižje cene. »Ker imamo veliko kmetijo in več prevoznih sredstev, od avtomobilov in traktorjev do drugih kmetijskih strojev, se nam na mesec pozna tudi do petsto evrov,« je dejal Galjot in dodal, da na leto porabijo okoli 15 tisoč litrov goriva. »V zadnjih letih se je cena goriva gibala okoli enega evra, ne spomnim se, kdaj je nazadnje padla pod evro. A dejstvo je, da se pri taki količini goriva, kot ga porabimo na naši kmetiji, pozna vsak cent,« je pojasnil Galjot in še povedal, da se je v času epidemije vozil bistveno, tudi do pol manj in v tem obdobju še dodatno prihranil gorivo.