Marko Lotrič, Lotrič meroslovje

Zeleno, ustvarjalno in pametno gospodarstvo

Slovensko gospodarstvo bo na tujih trgih zastopalo prvih devetnajst izbranih podjetij in organizacij, zavezanih načelom zelenih, ustvarjalnih in pametnih rešitev ter izdelkov. Jeseni se jim jih bo pridružilo novih dvajset.

Med 19 ambasadorji jih skoraj tretjina prihaja iz Gorenjske: Alpina, Elan, Ekoart hiše, Nordijski center Planica, Lotrič Meroslovje in Swarco Lea.

Ljubljana – Javna agencija Spirit Slovenija je minuli četrtek tudi uradno predstavila letošnje prve ambasadorje slovenskega gospodarstva, ki so bili izbrani v okviru kampanje, ki jo vodi pod sloganom I feel Slovenija. Green. Creative. Smart. oziroma Slovenija. Zelena. Ustvarjalna. Pametna.

Med 19 izbranimi podjetji je tudi šest gorenjskih, in sicer žirovska Alpina, begunjski Elan, Ekoart hiše iz Mengša, Nordijski center Planica, Lotrič Meroslovje iz Selc in Swarco Lea iz Lesc. Podjetja so zelo različna po velikosti, med njimi so tako zagonska in rastoča kot tista v zreli fazi razvoja. Prihajajo z različnih koncev Slovenije in delujejo na različnih področjih. Vsem pa je skupno, da so visokotehnološka in izrazito trajnostno naravnana, njihove inovativne in pametne rešitve ter izdelki pa so plod domačega znanja. »Zavedamo se, da naše gospodarstvo odlikujejo tri komponente: zelena, ustvarjalna in pametna. To sporočilo moramo posredovati povsod, kjer se pojavljamo. Pomembno pa je, da to storimo preko uglednih podjetij,« je ob predstavitvi ambasadorjev povedala Ajda Cuderman, direktorica Spirit Slovenija, in s tem tudi odgovorila na vprašanje, zakaj znamka Green. Creative. Samart. (Zelena. Ustvarjalna. Pametna).

Podjetja, ki se jim bo jeseni pridružilo dvajset novih ambasadorjev, bodo tako na tujih trgih, skupnih sejemskih nastopih in mednarodnih projektih zastopala Slovenijo ter svoje rešitve in izdelke predstavljala tujim kupcem investitorjem.

Na predstavitvi v ljubljanski Kristalni palači sta spregovorila tudi dva gorenjska predstavnika. Marko Lotrič iz Lotrič Meroslovja, podjetja s širokim naborom inovativnih izdelkov in storitev na področju meroslovja in merjenja, je poudaril predvsem pomen vključevanja zaposlenih, ki so ključnega pomena za delovanje podjetja po načelih zeleno, ustvarjalno, pametno. »Zelo pomembno je, da v te procese vključujemo zaposlene, da se zavedajo, kako pomemben je vsak liter prihranjene vode, kako pomemben je prihranek energije,« pravi Lotrič, ki se zaveda, da ustvarjalne in pametne rešitve zahtevajo tudi dober kader, do katerega lahko pridejo le z izobraževanjem in usposabljanjem zaposlenih.

Podobno razmišlja tudi Jure Kranjec iz podjetja Swarco Lea, ki se ukvarja z izdelavo energetsko varčnih in pametnih LED-prikazovalnikov za uporabo v prometu. »Ne želimo zgolj odgovarjati na potrebe trga, temveč tudi odločati o tem, kaj trg želi. Zato se tudi trudimo zaposlovati mlade in perspektivne kadre, ki jim nudimo mentorstvo, oni pa nam ideje, saj prav mladi poznajo nove trende in potrebe prihodnjih generacij,« pravi prvi mož podjetja, ki je član mednarodne skupine Swarco, ki je pred desetletjem prepoznala njihovo inovativnost in preko katere se danes vključujejo v razvoj pametnih cest in mest.

S podjetji, kakršna so Lotrič Meroslovje, Swarco Lea in drugi ambasadorji slovenskega gospodarstva, se tudi na ministrstvu za gospodarstvo nadejajo, da bodo izboljšali prepoznavnost Slovenije kot gospodarske blagovne znamke. Kot je povedal državni sekretar na ministrstvu Simon Zajc, je tudi pri snovanju nove finančne perspektive velik poudarek na investicijah, ki vodijo v zeleno gospodarstvo. Ministrstvo je imelo v ta namen že v tej finančni perspektivi predvidenih 134,5 milijona evrov sredstev, od tega več kot 84 milijonov evrov nepovratnih.

Veliko si obetajo tudi od svetovne razstave Expo, ki se odpre jeseni v Dubaju, ki bo po besedah Simona Zajca najbogatejša vsebinska predstavitev na tovrstnih sejmih doslej.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / sreda, 26. november 2008 / 07:00

Nekdanje obcestne shrambe za pesek

V Gorenjskem glasu dne 30. oktobra 2008 na str. 19 je bil v rubriki »Prejeli smo« objavljen prispevek Rada Urevca »Nekdanje obcestne shrambe za pesek«, v katerem se g. Urevc v sliki in besedi ukvarja...

Objavljeno na isti dan


Škofja Loka / četrtek, 4. oktober 2007 / 07:00

Da za Kapucinsko predmestje

Občinski lokacijski načrt za Kapucinsko predmestje je po nedavni seji občinskega sveta slednjič sprejet.

Gospodarstvo / četrtek, 4. oktober 2007 / 07:00

Anketa: Dražja hrana

Cene osnovnih živil v Sloveniji spet naraščajo. Po nedavni podražitvi moke in kruha so že napovedali dvig cen za mlečne izdelke in meso. Kupce v Tržiču smo vprašali, ali so opazili podražitve tudi pri...

Prosti čas / četrtek, 4. oktober 2007 / 07:00

V Pliberk na dobrodelni koncert za Železnike

Fanclub Avsenikove narodne glasbe vabi v nedeljo, 7. oktobra, ob 14.30 v Kulturni dom v Pliberku (Bleiburg) v Avstriji, na dobrodelni koncert za humanitarno pomoč občini Železniki. Nastopili bodo...

Bohinj / četrtek, 4. oktober 2007 / 07:00

Nadomestni avtobus za vse vlake

Bohinj - Ker je sanacija ceste v Soteski končana, je od srede dalje med železniškima postajama Bled Jezero in Bohinjska Bistrica v obeh smereh organiziran nadomestni avtobusni pr...

Šport / četrtek, 4. oktober 2007 / 07:00

Pakira kovčke in zmaguje

Francoski Chamonix, kitajski Šining in minuli konec tedna še belgijski Puurs so bila zadnja tri prizorišča svetovnega pokala v športnem plezanju, vselej pa se je zmage veselila Škofjeločanka Maja Vidm...