Marko Lotrič, Lotrič meroslovje

Zeleno, ustvarjalno in pametno gospodarstvo

Slovensko gospodarstvo bo na tujih trgih zastopalo prvih devetnajst izbranih podjetij in organizacij, zavezanih načelom zelenih, ustvarjalnih in pametnih rešitev ter izdelkov. Jeseni se jim jih bo pridružilo novih dvajset.

Med 19 ambasadorji jih skoraj tretjina prihaja iz Gorenjske: Alpina, Elan, Ekoart hiše, Nordijski center Planica, Lotrič Meroslovje in Swarco Lea.

Ljubljana – Javna agencija Spirit Slovenija je minuli četrtek tudi uradno predstavila letošnje prve ambasadorje slovenskega gospodarstva, ki so bili izbrani v okviru kampanje, ki jo vodi pod sloganom I feel Slovenija. Green. Creative. Smart. oziroma Slovenija. Zelena. Ustvarjalna. Pametna.

Med 19 izbranimi podjetji je tudi šest gorenjskih, in sicer žirovska Alpina, begunjski Elan, Ekoart hiše iz Mengša, Nordijski center Planica, Lotrič Meroslovje iz Selc in Swarco Lea iz Lesc. Podjetja so zelo različna po velikosti, med njimi so tako zagonska in rastoča kot tista v zreli fazi razvoja. Prihajajo z različnih koncev Slovenije in delujejo na različnih področjih. Vsem pa je skupno, da so visokotehnološka in izrazito trajnostno naravnana, njihove inovativne in pametne rešitve ter izdelki pa so plod domačega znanja. »Zavedamo se, da naše gospodarstvo odlikujejo tri komponente: zelena, ustvarjalna in pametna. To sporočilo moramo posredovati povsod, kjer se pojavljamo. Pomembno pa je, da to storimo preko uglednih podjetij,« je ob predstavitvi ambasadorjev povedala Ajda Cuderman, direktorica Spirit Slovenija, in s tem tudi odgovorila na vprašanje, zakaj znamka Green. Creative. Samart. (Zelena. Ustvarjalna. Pametna).

Podjetja, ki se jim bo jeseni pridružilo dvajset novih ambasadorjev, bodo tako na tujih trgih, skupnih sejemskih nastopih in mednarodnih projektih zastopala Slovenijo ter svoje rešitve in izdelke predstavljala tujim kupcem investitorjem.

Na predstavitvi v ljubljanski Kristalni palači sta spregovorila tudi dva gorenjska predstavnika. Marko Lotrič iz Lotrič Meroslovja, podjetja s širokim naborom inovativnih izdelkov in storitev na področju meroslovja in merjenja, je poudaril predvsem pomen vključevanja zaposlenih, ki so ključnega pomena za delovanje podjetja po načelih zeleno, ustvarjalno, pametno. »Zelo pomembno je, da v te procese vključujemo zaposlene, da se zavedajo, kako pomemben je vsak liter prihranjene vode, kako pomemben je prihranek energije,« pravi Lotrič, ki se zaveda, da ustvarjalne in pametne rešitve zahtevajo tudi dober kader, do katerega lahko pridejo le z izobraževanjem in usposabljanjem zaposlenih.

Podobno razmišlja tudi Jure Kranjec iz podjetja Swarco Lea, ki se ukvarja z izdelavo energetsko varčnih in pametnih LED-prikazovalnikov za uporabo v prometu. »Ne želimo zgolj odgovarjati na potrebe trga, temveč tudi odločati o tem, kaj trg želi. Zato se tudi trudimo zaposlovati mlade in perspektivne kadre, ki jim nudimo mentorstvo, oni pa nam ideje, saj prav mladi poznajo nove trende in potrebe prihodnjih generacij,« pravi prvi mož podjetja, ki je član mednarodne skupine Swarco, ki je pred desetletjem prepoznala njihovo inovativnost in preko katere se danes vključujejo v razvoj pametnih cest in mest.

S podjetji, kakršna so Lotrič Meroslovje, Swarco Lea in drugi ambasadorji slovenskega gospodarstva, se tudi na ministrstvu za gospodarstvo nadejajo, da bodo izboljšali prepoznavnost Slovenije kot gospodarske blagovne znamke. Kot je povedal državni sekretar na ministrstvu Simon Zajc, je tudi pri snovanju nove finančne perspektive velik poudarek na investicijah, ki vodijo v zeleno gospodarstvo. Ministrstvo je imelo v ta namen že v tej finančni perspektivi predvidenih 134,5 milijona evrov sredstev, od tega več kot 84 milijonov evrov nepovratnih.

Veliko si obetajo tudi od svetovne razstave Expo, ki se odpre jeseni v Dubaju, ki bo po besedah Simona Zajca najbogatejša vsebinska predstavitev na tovrstnih sejmih doslej.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / / 15:50

Uspehi prinašajo veselje

Slovenski športniki navdušujejo s svojimi uspehi, posebno veselje navijačev sta minuli teden požela Žan Kranjec in Ilka Štuhec. Mimoidoče smo povprašali, ali navijajo za slovenske športne...

Objavljeno na isti dan


Splošno / torek, 24. april 2007 / 07:00

Kruh!

Pregovor: Dober je kot kruh stoletno osnovno živilo, kruh, povezuje z lepo človeško lastnostjo. Kruh ima pri številnih narodih svoje mesto ne samo v ljudskih modrostih, pač pa tudi v molitvah.

Splošno / torek, 24. april 2007 / 07:00

Število bolnikov s klopnimi okužbami narašča

»Klopi sami po sebi niso nevarni. Nevarne so bolezni, ki jih prenašajo. Okuženih klopov je vse več - po nekaterih podatkih je pri nas s povzročiteljem lymske borelioze okužen že skoraj...

Splošno / torek, 24. april 2007 / 07:00

Med čisti okužbe kirurških ran

Med bi lahko postal najnovejše učinkovito orožje v boju proti bolnišničnim okužbam. Avstralski domorodci Aborigini z njim že od nekdaj mažejo rane, zdaj pa so njihovo metodo prevzeli tudi avstral...

Splošno / torek, 24. april 2007 / 07:00

Zdravila zoper herpes preprečujejo aids

Manjša raziskava, ki so jo opravili v Afriki, je pokazala, da zdravilo valaciklovir, ki ga uporabljajo za zdravljenje genitalnega herpesa, pomaga zniževati tudi koncentracijo virusa HIV. Če bodo...

Splošno / torek, 24. april 2007 / 07:00

Dojenje preprečuje srčni napad

Koristi, ki jih dojenje prinaša otrokom, so številne in splošno znane, manj pa se je do sedaj govorilo o pozitivnih vplivih dojenja na matere. Pri ženskah, ki so kdaj dojile, naj bi bilo zmanjšan...