Marko Lotrič, Lotrič meroslovje

Zeleno, ustvarjalno in pametno gospodarstvo

Slovensko gospodarstvo bo na tujih trgih zastopalo prvih devetnajst izbranih podjetij in organizacij, zavezanih načelom zelenih, ustvarjalnih in pametnih rešitev ter izdelkov. Jeseni se jim jih bo pridružilo novih dvajset.

Med 19 ambasadorji jih skoraj tretjina prihaja iz Gorenjske: Alpina, Elan, Ekoart hiše, Nordijski center Planica, Lotrič Meroslovje in Swarco Lea.

Ljubljana – Javna agencija Spirit Slovenija je minuli četrtek tudi uradno predstavila letošnje prve ambasadorje slovenskega gospodarstva, ki so bili izbrani v okviru kampanje, ki jo vodi pod sloganom I feel Slovenija. Green. Creative. Smart. oziroma Slovenija. Zelena. Ustvarjalna. Pametna.

Med 19 izbranimi podjetji je tudi šest gorenjskih, in sicer žirovska Alpina, begunjski Elan, Ekoart hiše iz Mengša, Nordijski center Planica, Lotrič Meroslovje iz Selc in Swarco Lea iz Lesc. Podjetja so zelo različna po velikosti, med njimi so tako zagonska in rastoča kot tista v zreli fazi razvoja. Prihajajo z različnih koncev Slovenije in delujejo na različnih področjih. Vsem pa je skupno, da so visokotehnološka in izrazito trajnostno naravnana, njihove inovativne in pametne rešitve ter izdelki pa so plod domačega znanja. »Zavedamo se, da naše gospodarstvo odlikujejo tri komponente: zelena, ustvarjalna in pametna. To sporočilo moramo posredovati povsod, kjer se pojavljamo. Pomembno pa je, da to storimo preko uglednih podjetij,« je ob predstavitvi ambasadorjev povedala Ajda Cuderman, direktorica Spirit Slovenija, in s tem tudi odgovorila na vprašanje, zakaj znamka Green. Creative. Samart. (Zelena. Ustvarjalna. Pametna).

Podjetja, ki se jim bo jeseni pridružilo dvajset novih ambasadorjev, bodo tako na tujih trgih, skupnih sejemskih nastopih in mednarodnih projektih zastopala Slovenijo ter svoje rešitve in izdelke predstavljala tujim kupcem investitorjem.

Na predstavitvi v ljubljanski Kristalni palači sta spregovorila tudi dva gorenjska predstavnika. Marko Lotrič iz Lotrič Meroslovja, podjetja s širokim naborom inovativnih izdelkov in storitev na področju meroslovja in merjenja, je poudaril predvsem pomen vključevanja zaposlenih, ki so ključnega pomena za delovanje podjetja po načelih zeleno, ustvarjalno, pametno. »Zelo pomembno je, da v te procese vključujemo zaposlene, da se zavedajo, kako pomemben je vsak liter prihranjene vode, kako pomemben je prihranek energije,« pravi Lotrič, ki se zaveda, da ustvarjalne in pametne rešitve zahtevajo tudi dober kader, do katerega lahko pridejo le z izobraževanjem in usposabljanjem zaposlenih.

Podobno razmišlja tudi Jure Kranjec iz podjetja Swarco Lea, ki se ukvarja z izdelavo energetsko varčnih in pametnih LED-prikazovalnikov za uporabo v prometu. »Ne želimo zgolj odgovarjati na potrebe trga, temveč tudi odločati o tem, kaj trg želi. Zato se tudi trudimo zaposlovati mlade in perspektivne kadre, ki jim nudimo mentorstvo, oni pa nam ideje, saj prav mladi poznajo nove trende in potrebe prihodnjih generacij,« pravi prvi mož podjetja, ki je član mednarodne skupine Swarco, ki je pred desetletjem prepoznala njihovo inovativnost in preko katere se danes vključujejo v razvoj pametnih cest in mest.

S podjetji, kakršna so Lotrič Meroslovje, Swarco Lea in drugi ambasadorji slovenskega gospodarstva, se tudi na ministrstvu za gospodarstvo nadejajo, da bodo izboljšali prepoznavnost Slovenije kot gospodarske blagovne znamke. Kot je povedal državni sekretar na ministrstvu Simon Zajc, je tudi pri snovanju nove finančne perspektive velik poudarek na investicijah, ki vodijo v zeleno gospodarstvo. Ministrstvo je imelo v ta namen že v tej finančni perspektivi predvidenih 134,5 milijona evrov sredstev, od tega več kot 84 milijonov evrov nepovratnih.

Veliko si obetajo tudi od svetovne razstave Expo, ki se odpre jeseni v Dubaju, ki bo po besedah Simona Zajca najbogatejša vsebinska predstavitev na tovrstnih sejmih doslej.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / ponedeljek, 25. november 2013 / 11:52

Mir le za praznike in ob maratonu Franja

Trg v mestu pomeni zunanji prostor hiš in mesto srečevanja prebivalcev na vsakdanjih poteh in v prostem času. Škofjeloški Spodnji trg že dolgo ni več takšen, saj ga je gost tranzitni promet že zdavnaj...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / torek, 27. februar 2007 / 06:00

Nadaljevanje umika

Lani za dobro četrtino višja rast sredstev Kapitalske družbe in skoraj enako manjši obseg kapitalskih naložb.

Šport / torek, 27. februar 2007 / 06:00

Kratke novice

Strastni pobiralec žog Brazilska nogometna zveza je prvič v zgodovini suspendirala pobiralca žog. 12-letnik, član podmladka drugoligaša Comercial...

Kranj / torek, 27. februar 2007 / 06:00

Jelko Kacin ni več predsednik

Kranj - Na zboru članov Mestnega odbora LDS Kranj so izvolili novo vodstvo. Dosedanjega predsednika Jelka Kacina je zamenjal Andrej Dolenc. Za podpredsedni...

Radovljica / torek, 27. februar 2007 / 06:00

SDS za dogovor z županom

Radovljica - Na seji izvršilnega odbora SDS v Radovljici so prejšnji teden sklenili, da pristopijo k programskemu sodelovanju z županom pri določenih projektih občine v...

Slovenija / torek, 27. februar 2007 / 06:00

Koncesije dimnikarjem in za ravnanje z izrabljenimi vozili

Ljubljana - Vlada je prejšnji teden znova sklepala o izbiri koncesionarjev za izvajanje dimnikarske javne službe v posameznih občinah. Izdala je devet odločb, med njimi...