
V Goodyearu višji prihodki
Kranjski Goodyear Dunlop Sava Tires je lani zaradi dobre prodaje na lokalnih trgih regije Adria povečal prihodke za slabe tri odstotke. Dobiček iz poslovanja se je znižal, kar pripisujejo rasti cen surovin.
Kranj – Kranjska družba Goodyear Dunlop Sava Tires je lani povečala prihodke od prodaje za 2,6 odstotka na 225,95 milijona evrov (220,26 milijona evrov v 2018). Čisti dobiček je s predlanskih 6,55 milijona evrov zrasel na 8,02 milijona evrov, na kar so vplivali odloženi davki. Dobiček iz poslovanja se je lani v primerjavi z letom 2018 zmanjšal za 17,8 odstotka na 5,66 milijona evrov, kar je bila posledica višjih stroškov proizvedenih pnevmatik, predvsem višjih stroškov surovin.
Rast prihodkov so dosegli zlasti po zaslugi dobre prodaje na lokalnih trgih regije Adria, kjer se je obseg prodanih pnevmatik povečal na 2,55 milijona enot oziroma za 6,8 odstotka, čisti prihodki od prodaje na lokalnih trgih pa so se povečali za 3,2 odstotka (z 119,92 na 123,73 milijona evrov). Prodaja na evropskih trgih je padla za slabe tri odstotke, so pojasnili v kranjski družbi. »Pri pnevmatikah za platišča večjega premera smo podobno kot leto poprej na lokalnih trgih regije Adria zaznali precej večjo rast povpraševanja v primerjavi s povprečjem na evropskih trgih – ta je znašala nekaj več kot 27 odstotkov, medtem ko je na evropskih trgih dosegla okvirno sedem odstotkov,« je povedal glavni direktor družbe Goodyear Dunlop Sava Tires Matej Zavrl. Tudi v segmentu tovornih pnevmatik na evropskih trgih niso zaznali rasti povpraševanja, v regiji Adria pa je ta znašala skoraj štiri odstotke.
Skupno število proizvedenih enot v kranjski družbi se je rahlo znižalo, in sicer s 7,14 milijona v letu 2018 na lanskih 7,05 milijona enot. »Goodyearova kranjska tovarna se je tudi v lanskem letu osredotočala na proizvodnjo 17- in 18-palčnih pnevmatik, delež teh je v skupni proizvedeni količini znašal okvirno eno tretjino,« je povedal direktor proizvodnje Marko Nahtigal.
V letu 2019 so nadaljevali z rednimi naložbami v proizvodni obrat, stekla je tudi prva faza razširitvene naložbe – tj. gradnja prve stavbe za dodatno proizvodnjo pnevmatik. Skupna vrednost naložb je predvsem zaradi slednjega projekta znašala 55,84 milijona evrov (17,26 milijona evrov v letu 2018).
Zaradi krize, povezane z epidemijo covida-19, so v kranjskem Goodyearu že v prvih mesecih 2020 zaznali upad povpraševanja, kar je pripomoglo k začasnemu zaprtju vseh Goodyearovih evropskih tovarn. Proizvodnjo v Kranju so zaustavili 21. marca in z delnim obratovanjem ponovno začeli 14. aprila, medtem ko so skladišča vseskozi delovala.
Po podatkih Evropskega združenja proizvajalcev pnevmatik in gumenih izdelkov je sicer v marcu v primerjavi z lanskim marcem povpraševanje po potniških pnevmatikah upadlo za 26 odstotkov, pri tovornih pnevmatikah pa za 15 odstotkov. Goodyear je v regiji Evropa, Bližnji vzhod in Afrika v letošnjem prvem kvartalu v primerjavi z istim obdobjem lani zabeležil 20-odstotni padec prodanih pnevmatik, so še sporočili.