Četrtina nesreč zaradi neprilagojene hitrosti

V času epidemije covida-19 se je povečal delež prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti.

Kranj – V času veljavnosti ukrepov za zajezitev epidemije covida-19 je bil obseg prometa bistveno manjši, kar je bilo vidno tako v urbanih središčih kot tudi na avtocestah in hitrih cestah. Vendar pa je v obdobju od 15. marca do 15. maja letos zabeležen povečan delež prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti. Ta je znašal skoraj četrtino vseh prometnih nesreč, v lanskem primerjalnem obdobju pa je bilko takih nesreč manj kot petino. Vožnja zaradi neprilagojene hitrosti je bila v tem času vzrok za 303 prometne nesreče, ki so terjale tri smrtne žrtve, 38 hudo telesno poškodovanih ter 150 lažje telesno poškodovanih oseb.

V okviru t. i. maratona nadzora hitrosti, ki ga v evropsko usklajeni akciji izvaja Policija po vsej Sloveniji 20. in 21. maja, Agencija za varnost prometa na prikazovalnikih hitrosti spremlja tudi spremembe v povprečnih hitrostih na več lokacijah v slovenskih naseljih. Prvi letošnji rezultati kažejo, da so povprečne hitrosti ob zavedanju nadzora nižje.

Na preventivnih tablah »Vi vozite«, ki jih je Agencija za varnost prometa v okviru projekta Namestitev prikazovalnikov hitrosti »Vi vozite« 2019 podelila v brezplačni najem posameznim občinam, so preverili vpliv maratona nadzora hitrosti na povprečne hitrosti na šestih različnih lokacijah (občine Medvode, Cerklje na Gorenjskem, Kungota, Ruše, Logatec in Bled). Meritve so izvajali 13. in 20. maja, ko je že potekal maraton nadzora hitrosti. Omejitev hitrosti na vseh lokacijah prikazovalnikov je bila petdeset kilometrov na uro. Povprečne hitrosti so bile na vseh šestih prikazovalnikih hitrosti 13. maja višje kot 20. maja, ko je potekal nadzor hitrosti.

»Cilj maratona nadzora hitrosti je prav znižanje povprečne hitrosti na cestah in vplivanje na zavedanje voznikov o pomenu previdnejše, predvsem pa bolj umirjene vožnje, ki naj poteka skladno s cestnoprometnimi predpisi in razmerami na cesti. Neprilagojena hitrost je kljub kontinuiranemu opozarjanju vseh institucij, ki delujejo na področju preventive, žal še vedno med najpogostejšimi vzroki prometnih nesreč z najhujšimi posledicami,« opozarjajo na Agenciji za varnost prometa.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / sreda, 11. julij 2007 / 07:00

Turistična kmetija s 105-letno tradicijo

Na Turistični kmetiji Košir v Kranjski Gori hranijo knjigo gostov, v kateri je prvi zapis iz leta 1902 - 23. julija je pri njih bivala vdova po sodniku Amalie Ribitsch iz Laibacha skupaj z vnukom in p...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 20. avgust 2009 / 07:00

Zvesti Gorenjskemu glasu

Francka in Vencelj Peternel prihajata iz vasi pod Blegošem, kjer sta se spoznala, živita pa v Šenčurju, kamor ju je pripeljalo delo.

Slovenija / četrtek, 20. avgust 2009 / 07:00

K rešitvi težave naj pristopi tudi ministrstvo

Ljubljana – Vodja poslanske skupine Zares Cveta Zalokar Oražem je v zvezi s porušenim naravnim sistemom v Dvojnem jezeru na ministra za okolje in prostor Karla Erjavca naslovila pobudo, na...

Tržič / četrtek, 20. avgust 2009 / 07:00

Prehodni pokal spet v Tržiču

Enajste tržiške igre veselja in smeha so privabile šest ekip z Gorenjske in številne gledalce. Zmagali so domačini.

Kranj / četrtek, 20. avgust 2009 / 07:00

Vodnjak obnavljajo, ga bodo tudi preselili?

Mojster za ohranjanje kulturne dediščine Leopold Šajn obnavlja vodnjak sv. Janeza Nepomuka z žalujočo ženo, ki stoji ob južni fasadi župnijske cerkve in je ena najlepših kiparskih umetnin v Kranju.

Zanimivosti / četrtek, 20. avgust 2009 / 07:00

Večina Kovorjanov bi sprejela kranjske odpadke

Občina Tržič je Klicnemu studiu slepih v Škofji Loki naročila raziskavo mnenja prebivalcev KS Kovor o tem, ali naj se deponija napolni do konca ali prej zapre.