V Sloveniji je registriranih 1,2 milijona avtomobilov, približno polovica je dizelskih, polovica bencinskih. / Foto: Gorazd Kavčič

Višja dejanska poraba goriva

V Zvezi potrošnikov Slovenije so pri avtomobilih z dizelskim in bencinskim motorjem primerjali homologacijsko porabo goriva z dejansko in ugotovili, da razlika pri nekaterih modelih celo presega petdeset odstotkov.

Načeloma velja, da novejši kot je avto, večje so razlike med homologacijsko in dejansko porabo goriva.

Ljubljana – V tokratni raziskavi, ki so jo izvedli v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS), so primerjali uradno zabeležene podatke o porabi goriva s homologacijskega kartona in realno izmerjenimi, ki so javno dostopni na portalu Odprti podatki Slovenije. V primerjavo so zajeli po petdeset najpogostejših modelov z dizelskim in bencinskim motorjem.

Kot ugotavljajo v primerjavi, ki je sicer dostopna na spletnem portalu Potrošnikov Zoom, povprečna razlika med homologacijskimi in na cesti izmerjenimi podatki pri bencinskih motorjih znaša dokaj sprejemljivih 13,8 odstotka. Pri skoraj polovici (24) obravnavanih avtomobilih pa je razlika manjša od deset odstotkov. »Prav desetina razlike je tista, za katero menimo, da je nekako 'naravna' in odraža razliko med laboratorijskimi in realnimi razmerami na cesti,« še dodajajo v ZPS.

V pozitivno smer, torej ko je homologacijska poraba višja ali enaka dejansko izmerjeni, izstopajo trije Renaultovi in Citroënov model, v drugi polovici lestvice so razvrščeni avtomobili z okoljevarstveno oznako EURO 5, šele proti koncu lestvice pa tisti z oznako EURO 6. »Zelo dobro je razvidno, da novejši avtomobili s homologacijsko porabo vse bolj odstopajo od realno izmerjenih vrednosti. Pri bencinskih motorjih v petdeset najbolj pogosto zastopanih avtomobilih se razvrstitev zaključi s peterico najsodobnejših (Volkswagen Polo, Citroën C3, Renault Captur, Renault Clio in Peugeot 208), pri katerih poraba na cesti od laboratorijske odstopa vse do 41 odstotkov,« zatrjujejo v primerjavi in dodajajo, da razlika v stroških za bencin. Ob upoštevanju trenutno veljavne cene bencina in ob deset tisoč prevoženih kilometrih letno za bencin dejansko odštejemo 184 evrov na leto več, kot če bi veljale vrednosti iz homologacije.

Pri dizelskih motorjih, glede katerih v ZPS pravijo, da so podatki bolj zavajajoči, je razlika med homologacijsko in dejansko porabo višja od dvajset odstotkov. Pri Renaultovem modelu Megan (EURO 5) in Audijevem A6 (EURO 6) razlika celo preseže petdeset odstotkov. Kot navajajo, so homologacijski podatki pri starejših modelih bistveno bližje dejanskim, kot pa to velja za novejše letnike avtomobilov.

Tudi za dizelske motorje so opravili primerjavo stroškov porabljenega goriva. Pri Audijevem A6 bi ob dvajset tisoč prevoženih kilometrih letno v posodo za gorivo vsako leto zlili dodatnih 512 evrov, kar v petih letih nanese že 2560 evrov.

Tovrstno zavajanje kupcev pa naj bi se v prihodnjem letu končalo. Zdaj veljavni standard NEDC, ki je brez sprememb v uporabi od leta 1992, bo namreč nadomestil standard WLTP, s čimer bodo kupci novih avtomobilov dobili realnejšo informacijo o porabi.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / petek, 21. julij 2017 / 11:09

Puran z zelenjavo na rumenem rižu

Puran, zelenjava in riž. Tri sestavine, ki same po sebi niso nič posebnega, vendar če jih združimo in jim dodamo še kanček začimb, lahko pripravimo nadvse okusen in zdrav obrok.

Objavljeno na isti dan


GG Plus / ponedeljek, 29. september 2014 / 13:34

Bogastvo družinskih zgodb

V Mestni knjižnici Kranj bodo v torek, 30. septembra, ob 17. uri odprli razstavo z naslovom Gorenjska v času prve svetovne vojne 1914–1918.

Kronika / ponedeljek, 29. september 2014 / 13:32

V podvoz nekdo nasul skale

V podvoz gorenjske avtoceste v Britofu pri Kranju je nekdo z njive navozil precejšnjo količino skal in s tem preprečil uporabo poti.

Zanimivosti / ponedeljek, 29. september 2014 / 13:31

Netopirji so koristni, a ogroženi

Člani Slovenskega društva za proučevanje in varstvo netopirjev so prejšnjo soboto pripravili delovno akcijo v Češnjevku – na podstrehi tamkajšnje cerkve so čistili njihove iztrebke, ki so odlično gnoj...

Gospodarstvo / ponedeljek, 29. september 2014 / 13:28

Za še bolj zelen Vršič

Erjavčeva koča je kot druga na Vršiču dobila malo komunalno čistilno napravo. Preostalih pet koč naj bi jo dobilo do konca leta 2015.

Tržič / ponedeljek, 29. september 2014 / 13:27

Pretnarjev nagrajenec v Tržiču

Letošnjo mednarodno Pretnarjevo nagrado je prejel Zdravko Kecman, ambasador slovenske književnosti in jezika ter slovenskih kultur. Gostili so ga tudi v Tržiču.