Tudi pri frizerskih in kozmetičnih storitvah je treba spoštovati samozaščitne ukrepe. / Foto: Gorazd Kavčič

Čakali tudi po tri ure

Z minulim tednom so po slabih dveh mesecih vrata znova odprli tudi frizerski in kozmetični saloni, kar so mnogi že težko čakali.

Kranj – Tudi izvajalci frizerskih in kozmetičnih storitev ter njihove stranke morajo v času epidemije upoštevati navodila Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ). Kako je to videti v praksi?

»Opremili smo se z maskami, razkužili, nakupili smo vizirje, zaščitna očala in ogrinjala za enkratno uporabo,« je pojasnila Janja Bešter Leban, lastnica Frizerskega studia Levček v Centru Kranja. Prvi dan, ko je bil naval po vseh frizerskih salonih, so stranke pri njih čakale tudi po tri ure. Ker naročanja strank po telefonu v salonu Levček že prej ni bilo, so uvedli vrstni red s številkami. Odzivi strank so bili po besedah lastnice pozitivni, saj so lahko vmes spili kavo ali šli po opravkih. Zaradi majhne površine salona lahko dela le ena frizerka z eno stranko. »Po vsaki stranki moramo delovni prostor in uporabljeno opremo razkužiti. Podaljšali smo delovni čas, da nam uspe priti na zeleno vejo in da lahko delamo vse zaposlene, sicer bi ena morala ostati na čakanju,« je razložila Bešter Lebanova.

Opozorila je še na nekaj pomanjkljivosti glede navodil za izvajanje frizerskih storitev. Po njenem bi bilo dovolj, da bi bile maske obvezne le za stranke. »Naše delo je natančno in ko si nadenemo masko, očala in pri določenih strankah še vizir, ne vidimo nič, vse je zarošeno in nevarno za ureznine. Tudi to, da mora biti med strankami dva metra, se mi zdi nerealno, saj imamo vsi maske.«

Prostore čistijo tudi energetsko

Mojca Zaplotnik Jamnik, lastnica kranjskega kozmetičnega salona Studio Ma, pravi, da so pri njih že prej imeli zelo visoke higienske standarde, zato jim predvideni ukrepi ne prinašajo velikih sprememb. Razkuževanju so že prej posvečali posebno pozornost, so pa pri tem sedaj še bolj dosledni, saj razkužujejo vse, česar so se dotikale zaposlene in njihove stranke, tudi POS-terminale za plačevanje s karticami, razkuževanje kljuk je še pogostejše ... Skrbijo celo za energetsko čiščenje prostorov. Za stranke so namestili dodatna razkužila, na vhodna vrata pa nalepili masko, da jih spomnijo na njihovo uporabo. »Stranke po novem naročamo na daljše obdobje, da se ne srečujejo in da ne prihaja do čakanja v čakalnici,« je razložila.

Zaščitne maske so pri delu uporabljale že prej, so jim pa tuji vizirji. »So priporočeni, a je določene storitve z njim težko opravljati,« je opozorila. NIJZ do umiritve epidemije odsvetuje ličenja obraza in podaljševanja trepalnic. »To razumem tako, da so nam, strokovnjakom, zaupali, naj sami iz svoje prakse in poznavanja strank presodimo, ali bomo storitev lahko varno opravili,« je pojasnila Mojca Zaplotnik Jamnik in dodala, da pri njih ne izvajajo permanentnega ličenja, pri katerem je večja možnost okužbe.

Naval so pričakovali

Tudi v Sprostitvenem studiu Sara v Radovljici sledijo navodilom NIJZ, da skrbijo za svojo varnost in varnost strank, je povedala lastnica Sara Mencinger. »Po ponovnem odprtju je bil naval strank pričakovan, saj smo imele klice že ves čas epidemije, a žal z delom nismo smeli začeti prej. Največji problem so bile za nas stranke z medicinsko pedikuro, ki imajo resnično težave in smo jih sprejele najprej. Smo pa stranke kljub navalu uspešno razporedile čez celoten delovnik in si tudi zagotovile čas, potreben za razkuževanje,« je razložila. Izvajajo vse svoje storitve, a z določenimi prilagoditvami. Uporabljajo vso zaščitno opremo in pazijo, da je v salonu samo ena stranka oz. da se stranke med seboj ne srečujejo. Poudarila je, da so se uspešno prilagodili na sistem dela v času epidemije in da ne zaznavajo bistvene razlike, saj da so že prej podobno skrbeli za čistočo in dezinfekcijo v salonu.

»V teh časih je prav, da smo pazljivi, da skrbimo za zdravje in prilagodimo delo, kakor je le možno. Če bomo pazili, nam ne bo treba ponovno zapirati salonov, kar bi za nas predstavljalo ponoven izpad dohodka,« je še opozorila.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Razvedrilo / nedelja, 21. julij 2019 / 20:59

Žar mojster Ihan 2019

Tradicionalno so v Ihanu konec tedna organizirali gasilsko veselico. Trajala je dva dni. V petek so za glasbo skrbeli Gamsi in Vili Resnik, v soboto pa ansambel Vasovalci. Letos so v sklopu dogajanja...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / četrtek, 14. maj 2020 / 21:35

Z donacijo v pomoč pri šolanju na daljavo

Naklo – »S pomočjo donacije 18 rabljenih računalnikov za otroke socialno ogroženih družin želimo v podjetju Merkur pomagati tistim mladim, ki v tem času zaradi epidemije covida-19 najbolj potrebuje...

Bohinj / četrtek, 14. maj 2020 / 21:23

Stari Hotel Zlatorog želijo porušiti

Hotel Zlatorog v Ukancu je v tako slabem stanju, da ga želi novi lastnik porušiti in na njegovem mestu zgraditi nov, sodoben hotelski kompleks. V ta namen se začenja postopek spremembe občinskega pros...

Jesenice / četrtek, 14. maj 2020 / 21:20

Iz tržiškega v jeseniški dom?

Dr. Karmen Arko je približno leto dni direktorica Doma (starejših) Petra Uzarja v Tržiču. Konec februarja je podala odstopno izjavo in jo zatem poskušala preklicati, a neuspešno. Zdaj se poteguje za v...

Cerklje na Gorenjskem / četrtek, 14. maj 2020 / 21:18

Tako stresnih razmer še nisem doživel

Franc Čebulj, župan z najdaljšim stažem v Sloveniji, pravi, da tako stresnega in napornega obdobja, kot je bilo minulih nekaj tednov epidemije, v svoji županski karieri še ni doživel. V Cerkljah velik...

Jesenice / četrtek, 14. maj 2020 / 21:17

Izvajalec obnove še ni izbran

Izvajalec za obnovo železniškega predora Karavanke še ni izbran, javno naročilo je ponovljeno. Zamika pri izvedbi del, tudi zaradi epidemije, kljub temu ne pričakujejo.