Tovor so preusmerili na železnico
Tudi največji logisti, med katerimi je brniški Cargo-partner, se prilagajajo novim razmeram, ki jih prinaša epidemija koronavirusa.
O tem, kakšen bo izpad dohodka zaradi nastale situacije, sicer še ne morejo govoriti, bolj »kritično« bo stanje v drugi polovici aprila in v maju.
Zgornji Brnik – Koronakriza je v teh tednih na različne načine prizadela številne gospodarske panoge. Tudi logisti se spopadajo z novimi razmerami, ki jih diktirajo omejevalni ukrepi, in se jim prilagajajo. V brniškem Cargo-partnerju pravijo, da so razmere v njihovih poslovalnicah po Evropi in tudi širše po svetu podobne. Pri cestnih prevozih ponekod omejitve predstavljajo posebne regulacije nekaterih držav ali daljše čakanje ob prestopih državnih mej. Kapacitete so se precej zmanjšale na letalskih tovornih poteh, v manjši meri pa tudi pri ladijskih prevoznikih. »Pri letalskih prekomorskih transportih se običajno večina tovora prepelje z rednimi potniškimi letali (v prostorih za tovor). Teh trenutno skorajda ni v uporabi, zato so ta delež tovora prevzela tovorna letala ali potniška letala, ki pa jih uporabljajo izključno za tovorne pošiljke. Zaradi tega so cene poskočile, ponekod tudi na večkratnike rednih cen, prav tako so se podaljšali tranzitni časi,« pravi direktor Viktor Kastelic.
Zaradi spremenjenih razmer večkrat situacijo rešujejo z najemom čarterskih tovornih poletov za kupce z večjimi količinami blaga ali če potrebujejo nujen prevoz. Pri ladijskih prevozih pa se srečujejo z zamudami odhodov iz Kitajske in preostale Azije, saj so nekateri ladjarji umaknili določene storitve.
Ob omejenih letalskih in ladijskih poteh se transport v večji meri preusmerja na železniške tire. Pri Cargo-partnerju so tako vzpostavili dve novi tedenski povezavi na t. i. železne svilne poti, ki za pot med nemškim Duisburgom ter avstrijskim Linzem in Kitajsko porabita približno 16 dni. Kot pravijo, je železniški promet za petdeset odstotkov hitrejši od ladijskega in šestdeset odstotkov stroškovno učinkovitejši od letalskega, hkrati pa ima tudi nizek izpust emisij, zato ni čudno, da se vse več strank odloča za tovrstno alternativo.
Pri logistu sicer v primerjavi z drugimi državami, kjer so prisotni, poudarjajo, da sta glavni prednosti slovenske izpostave sicer globalnega podjetja sodoben logistični center na Brniku, ki so ga odprli v lanskem letu, ter izredna geostrateška lega Slovenije ter Luke Koper, ki predstavlja pomembno točko na povezavi med osrednjo in jugovzhodno Evropo.
Kot pravi Kastelic, so bili zaradi koronakrize prisiljeni v hitro reorganizacijo delovne sile: »Tako po eni strani blažimo manjši padec naročil, hkrati pa na drugi strani porabimo bistveno več časa in energije, da iščemo prave rešitve za svoje stranke. Hkrati rešujemo urgence in spremljamo situacijo na urni bazi, zato smo organizirali tim, ki deluje 24 ur na dan in 7 dni v tednu.«
V podjetju sicer večina zaposlenih dela od doma ali so na izrednem dopustu, zaposlenih pa za zdaj še niso napotili na čakanje, vendar so pripravljeni tudi na to možnost, če bi bilo treba.