Karanteno »meri« tudi Google
Po podatkih tehnološkega podjetja Google se Slovenci v času omejitvenih ukrepov zaradi koronavirusa več zadržujemo doma in manj v trgovinah in parkih.
Kranj – Tudi nekatere evropske države v času koronavirusa gibanje državljanov spremljajo preko mobilne telefonije. Med njimi sicer ni Slovenije, a nekaj podatkov o gibanju Slovencev razkriva tehnološki gigant Google, ki je pred dnevi objavil podatke za 131 držav, med njimi tudi Slovenijo.
Prvi objavljeni podatki kažejo sliko na nedeljo, 29. marca, torej zadnji marčevski konec tedna, po katerem so se razširile novice, da se številni niso držali priporočil vlade in lokalnih skupnosti, naj ne obiskujejo priljubljenih izletniških točk.
Podatki, ki jih je posredoval Google, vendarle kažejo, da se večina uporabnikov drži navodil družbenega distanciranja in ostaja doma. Tehnološko podjetje je za merilo vzelo podatke o gibanju med pettedenskim obdobjem od začetka do sredine februarja in jih primerjalo s podatki z zadnje marčevske nedelje.
Google je v tem času zabeležil, da se je na območju Slovenije za 13 odstotkov povečalo zadrževanje v domačem okolju, na delovnih mestih se je mobilnost zmanjšala za skoraj polovico, v parkih, kamor Google prišteva tudi plaže, nacionalne in mestne parke, pa za 43 odstotkov. Jasno je skoraj povsem upadlo gibanje oz. zadrževanje na površinah, kot so bari in restavracije, muzeji, knjižnice in gledališča. Zabeležili pa so tudi, da se je v času tik pred razglasitvijo karantene povečal obisk živilskih trgovin in lekarn, nato pa je upadel kar za 92 odstotkov, kar kaže na to, da uporabniki te prostore obiščejo manjkrat in nakupe opravijo hitreje.
Podobne trende so zabeležili tudi za nekatera mesta na Gorenjskem. V Kranju so denimo zabeležili tridesetodstoten porast zadrževanja na domu, v Radovljici pa denimo 62-odstoten upad mobilnosti na parkovnih površinah. Na Jesenicah in v Kamniku pa se je mobilnost v lekarnah in trgovinah zmanjšala za približno polovico, kar je manj, kot kažejo Googlovi podatki na ravni države.
Kot pravijo v podjetju, so se podatke odločili deliti, ker menijo, da bi lahko državam pomagali v boju proti koronavirusu ter dajejo vpogled v spremembe, ki jih prinašajo ukrepi družbenega distanciranja, ki jih uporablja vse več držav. Hkrati pri Googlu zagotavljajo, da svojim uporabnikom še vedno zagotavljajo anonimnost in ne kršijo pravice do zasebnosti uporabnikov. Pri analizi so sicer upoštevali zgolj podatke tistih, ki so v nastavitvah svojega mobilnega telefona dovolili beleženje zgodovine lokacij.