Cvetlični cirkus
V letu 2020 dogodek Trendi v floristiki praznuje že desetletnico. V Biotehniškem centru (BC) Naklo ga vsako leto izpeljejo v sodelovanju z domačimi in tujimi floristi. Na ta način želijo predstaviti novosti na strokovnem področju, pokazati možnosti v oblikovanju s cvetjem in predstaviti nove vrste cvetja.
Letošnja tema je bila Flower Circus oziroma cvetlični ali rožni cirkus, kjer sta trende predstavila šef cirkusa John Elstgeest in cvetlični čarovnik Mark Frank. Moči sta združila Ukrajinec in Nizozemec, za slovensko vezno besedo je skrbel Peter Ribič iz BC Naklo. V nadaljevanju je bila gostja dogodka še Bojana Košnik Čuk, ki je spregovorila o kulturi obdarovanja, zavijanja in poklanjanja daril z vidika bontona in lepega vedenja. Včeraj in danes poteka tudi strokovni seminar Evropski florist 1. in 2. stopnje: Strukture cvetja v šopkih in aranžmajih, na katerem poleg šopkov pod vodstvom Lucasa Jansena in dr. Sabine Šegula izdelujejo tudi dekoracije za različne namene.
Cvetlični cirkus je BC Naklo gostil v nedeljo v dopoldanskih urah. Gre v bistvu za blagovno znamko, podjetje, ki potuje po svetu, dela tovrstne predstavitve v živo s sedmimi priznanimi cvetličarji.
John pod odrom in Mark na odru sta oba glasno povedala, da upata, da bodo udeleženci predstavitve videno uporabili pri lastnih kreacijah in da jim bo prišlo prav pri njihovem delu, vsakdanji praksi. Poudarila sta pomen marketinga, podala ogromno koristnih informacij, predstavila uporabo in kombinacije različnih tehnik in materialov, vrst cvetja. Slišali smo kar nekaj zanimivih zgodb. V Rusiji je na primer ta trenutek modno kupovanje ogromnega števila vrtnic, ki pa jih namesto v obliki šopka cvetličarji prodajajo v lepih vazah – bogatejša je stranka, več vrtnic ter lepšo in večjo vazo si privošči. V Ameriki ceno vrtnice določa število cvetov na steblu. Krizantema pri nas velja predvsem za prvonovembrsko, pogrebno rožo, medtem ko jo je drugje v svetu mogoče videti tudi na porokah. Spoznali smo sladkost orhideje – dobesedno; pa kako lahko belo cvetje oziroma bela barva popolnoma nadvlada pisanost cvetja v šopku. Mark je omenil, da si kreativne ideje zapisuje; prikazal pa tudi uporabo sprejev, bleščic, celo dekorativnih posipov, ki se sicer uporabljajo pri krašenju tort. Publiki oziroma prisotnim cvetličarjem je položil na srce, naj se igrajo. »Cvetličarji se morajo zavedati, da prodajajo čustva, da je sicer treba upoštevati željo stranke, vendar ne smejo pozabiti, da so oni strokovnjaki s tega področja,« je še dodal.
Tako John kot Mark se strinjata, da biti cvetličar dandanes ni enostavno. John pravi, da je verjetno največji problem v tem, da so kreativni ljudje radi skregani s številkami. Pojasni: »Velikokrat prodajo rožo za dva evra in pri dvajsetih v šopku z nekaj zelenja bodo enostavno pozabili računati zelenje in svoje delo …« Mark še pove, da prihaja trend svilenih cvetlic. Te so lahko tako dobro izdelane, da se že težko loči svileno od sveže – in temu tudi primerno dražje. »Vendar je to samo trend, sveže cvetje ostaja,« pravi.
Medtem ko je Mark ustvarjal šopke, smo spoznali tudi dijaško domišljijo prihodnjih cvetličark, ki so na licu mesta ustvarjale zanimive šopke in cvetlične kreacije; Sonja Jerič Štefe in Polona Teran pa sta spregovorili o tekmovanju SloveniaSkills 2020, ki ga je nedavno gostilo ljubljansko Gospodarsko razstavišče in kjer sta se domači Katja Ravnikar ter Lucija Čepon odrezali odlično: osvojili sta drugo in tretje mesto. Njune kreacije so udeleženci nedeljskega cvetličnega cirkusa lahko videli razstavljene v preddverju dvorane centra, kjer je potekal cvetlični dogodek.