Prevoz na delo

Kako prihajate na delo? Mnogim je to že preteklost, zato vas raje vprašam: Kako ste se vozili v službo?

Če pogledam ljudi, ki živimo in delamo na Gorenjskem, se verjetno večina ljudi vozi v službo z avtomobilom. V avtu se običajno peljemo sami, ne glede na razdaljo in čas vožnje. Tako avto večino časa stoji na parkirišču. Če se ljudje vozijo v službo dlje, v Ljubljano, Koper, Novo mesto, Celje ali še dlje, se morda vozijo skupaj, ker je to finančni prihranek. Tisti, ki se vozijo v prestolnico, pogosteje uporabljajo vlak ali avtobus, in končno si lahko kmalu obetamo tudi pri nas dvonadstropne vlake. Ljudje se pritožujejo, da se cena prevoza na delo vedno bolj zmanjšuje.

Tudi jaz se vozim v službo z avtom in imam srečo, da osemkilometrsko razdaljo iz ene zelo majhne vasi v drugo malo večjo vas lahko prevozim celo po avtocesti. Žal se le v poletnih mesecih nekajkrat peljem v službo s kolesom. Taka vožnja mi vzame 45 minut in še oprhati se moram, ker se prepotim. Imam možnost tuširanja, glavni problem je zgodnejše vstajanje, kar mi predstavlja veliko težavo. Tolažim se, da sem morda še med mlajšimi, ker zjutraj še vedno rada in lahko spim. Kakor slišim, starejšim bolj ustreza zgodnejše vstajanje … Rešitev že dlje časa vidim v električnem kolesu. Kljub temu da si ga za prosti čas nikakor ne želim, ker mi ustreza napor, bi mi pot v službo olajšal. Čas vožnje bi se skrajšal in ne bi se bilo treba prhati. To je morda še največji argument. Opazujem kar nekaj ljudi, ki so izbrali tak način prevoza v službo in so zelo zadovoljni. Morda bo torej znižano plačilo prevoza na delo ljudi vendarle prisililo k večji uporabi javnega prevoza ali k skupni vožnji tudi na krajše razdalje. Ljudje smo razvajeni. Kdor ima majhne otroke, jih vozi v vrtec, potem na treninge in druge dejavnosti. Ljudje nočemo prositi nekoga, se dogovarjati. Lahko nam še bolj znižajo plačilo na delo, pa se bomo še vedno vozili pretežno sami v avtih, ker je standard tak, da bomo tudi to prenesli. Minili so časi, ko so se ljudje vozili dvajset in več kilometrov v tovarno s kolesom, ker drugega prevoza ni bilo. V snegu in mrazu, dežju in soncu. Potem so prišli delavski avtobusi. Tam se je vedno mudilo. In vsak si je lahko privoščil avto, s katerim se je vozil v službo.

Gneča v mestih, povečan promet, polna in draga parkirišča in ne nazadnje okoljski problemi nas nagovarjajo, naj ponovno več uporabljamo javni prevoz. Je cenejši, bolj varen, udobnejši. Vzame pa nam več časa. Morda bo ena glavnih spodbud ali prisila ravno zmanjšano plačilo prevoza na delo. Smo pripravljeni med vožnjo v službo klepetati, se dogovarjati in usklajevati skupne vožnje? Lahko celo zaspimo, beremo, delamo na računalniku. Vse to terja spremembo ustaljenih navad. Ljudje pa smo žal taki, da nam pogosto zares pomagata k spremembi navad le palica in korenček.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / torek, 27. december 2011 / 07:00

Intervencijski ukrepi veljajo pol leta

Zamrznili so večino socialnih transferjev, pokojnine in plače javnih uslužbencev.

Objavljeno na isti dan


Vodice / ponedeljek, 21. marec 2022 / 00:22

Začetek gradnje vodiške obvoznice

Gradnja 2,3 kilometra dolgega odseka ceste, ki bo tranzitni promet speljala mimo Vodic, se je po dolgih letih čakanja v sredo vendarle začela.

Kronika / ponedeljek, 21. marec 2022 / 00:19

Ni vse zlato, kar se sveti

Kranj – V Kranju so policisti pred dnevi preverjali prijavo o sumljivi in vsiljivi prodaji na javnem kraju. Udeleženi naj bi bili tujci, ki pa jih niso izsledili. Policisti opozarjajo na previdnost...

Nasveti / ponedeljek, 21. marec 2022 / 00:13

Ukrajina

Komaj smo se otresli korone, že imamo novo težavo, ki spet vpliva na cel svet. Pri koroni smo negodovali nad ukrepi, pri vojni v Ukrajini smo utihnili, saj ne moremo verjeti, da je to res....

GG Plus / ponedeljek, 21. marec 2022 / 00:11

Po poti raziskovanja svojih korenin

Ustanovitelj in dolgoletni predsednik Slovenskega rodoslovnega društva Peter Hawlina se že vrsto let ukvarja z raziskovanjem sorodstvenih vezi, vsem, ki jih zanima, kako in kdaj se lotiti tega zanimiv...

GG Plus / ponedeljek, 21. marec 2022 / 00:08

Zanimiva preteklost Škofje Loke

Potres v Škofji Loki je bil 16. marca 1511 tako močan, da je uničil velik del mesta, stolp na Kranclju in tako poškodoval grad, da so ga morali praktično na novo pozidati. Seveda ni mogoče v kratke...