Nadgradnja le tretjine proge
V letih 2020 in 2021 bodo namesto celotne gorenjske železniške proge posodobili le odsek od Podnarta do Lesc. Naložbo, vredno 45 milijonov evrov, naj bi podprl tudi podnebni sklad.
Kranj – Namesto 138 milijonov evrov vrednega projekta nadgradnje železniške proge Kranj–Jesenice, ki je novembra lani izpadel iz državnih proračunov za leti 2020 in 2021, bodo sočasno s prenovo železniškega predora Karavanke posodobili le odsek železniške proge Podnart–Lesce Bled, za kar naj bi razpis objavili še ta mesec. Še decembra so sicer na direkciji za infrastrukturo napovedovali, da bodo s prerazporeditvijo sredstev našli denar tudi za nadgradnjo odseka od Kranja do Podnarta, ki pa bo po zadnjem scenariju tako kot ostali izpadli odseki gorenjske železniške proge na vrsto za posodobitev prišel šele po letu 2022.
Na direkciji za infrastrukturo so pojasnili, da je ocenjena vrednost nadgradnje odseka Podnart–Lesce 45 milijonov evrov, denar pa naj bi zagotovili s prerazporeditvijo. »Z zagotovitvijo dodatnih EU-sredstev na drugih investicijah v železniško infrastrukturo bodo namreč sproščena proračunska sredstva, ki bodo prerazporejena na projekt nadgradnje odseka Podnart–Lesce Bled,« so razložili na direkciji in potrdili, da med ministrstvom za infrastrukturo ter ministrstvom za okolje in prostor potekajo tudi pogovori za zagotovitev sredstev iz podnebnega sklada.
Minister za okolje in prostor Simon Zajc je namreč minuli teden napovedal, da bo nadgradnjo gorenjske železniške proge financiral sklad za podnebne spremembe. V tem primeru bi po ministrovih besedah v letih 2020 in 2021, ko bo proga zaradi prenove železniškega predora Karavanke zaprta, morda lahko uresničili še kaj več od tega, kar je trenutno predvideno. O zneskih Zajc ni želel govoriti, napovedal pa je, da bo ministrstvo kmalu v ponovno javno obravnavo podalo program porabe sredstev sklada za podnebne spremembe, ki bo po novem štirileten, s čimer bi optimizirali porabo sredstev. Za leto 2020 so sicer sprva v podnebnem skladu predvideli 180 milijonov evrov. Poglejmo še, katere pridobitve prinaša nadgradnja slabih enajstih kilometrov železniške proge od Podnarta do Lesc, kar je približno tretjina gorenjske proge. Na direkciji za infrastrukturo so pojasnili, da bo povečana nosilnost proge in zagotovljena večja hitrost vlakov. Obnovili bodo peronsko infrastrukturo na železniških postajališčih Otoče, Globoko in Radovljica in sanirali predora Globoko in Radovljica. Sanirali bodo še podporne in oporne zidove, dodatno zaščitili brežine z gabioni, zamenjali vozne vode in nosilne konstrukcije, izvedli protihrupno zaščito ter sanirali prepuste in premostitvene objekte.