Ugotavljali zadovoljstvo s šolo
Raziskava letošnjega Šolskega barometra je pokazala, da so učenci, starši in zaposleni v sodelujočih slovenskih srednjih šolah precej zadovoljni z izbrano šolo in bi jo priporočili tudi drugim.
Domžale – Z raziskavo Šolski barometer vsako leto ugotavljajo, s čim so učenci, starši in zaposleni v srednjih šolah po Sloveniji najbolj zadovoljni. V zadnji raziskavi je sodelovalo več kot 4500 dijakov, 2500 staršev in 700 zaposlenih iz 18 srednjih šol, od tega devet gimnazij. Kot kažejo ugotovitve, so tako dijaki kot starši in zaposleni v šolah zadovoljni z izbrano šolo in bi jo priporočili tudi drugim. »Dijaki so nekoliko manj zadovoljni kot njihovi starši ali učitelji. Največje zadovoljstvo je mogoče zaznati med dijaki prvega in drugega letnika,« pojasnjujejo pri Šolskem barometru. Med drugim so spremljali kakovost učenja in poučevanja ter družbeno vpletenost in šolsko okolje.
Za sodelovanje v raziskavi so se odločili tudi v Srednji šoli Domžale. Direktor omenjene šole Primož Škofic je pojasnil, da so se za to odločili, ker rezultati lahko pokažejo na šibke točke. »Z rezultati smo v naši šoli sicer zadovoljni, sploh če se primerjamo s slovenskim povprečjem, a vedno so možne še dodatne izboljšave,« razmišlja Škofic. Kot poudarjajo tudi pri Šolskem barometru, rezultati raziskave ravnateljem in zaposlenim na šoli služijo kot orodje za boljše razumevanje šolske skupnosti in njenih močnih področij, obenem pa razkrivajo področja, na katerih so potrebne izboljšave. V zadnji raziskavi se je izkazalo, da dijake skrbi predvsem, ali jih šola dobro pripravi na nadaljnje izobraževanje. To se zdi pomembno tudi staršem dijakov, pri čemer jih kar 78 odstotkov meni, da šola to delo opravlja dobro. Dijaki si obenem želijo, da se zaposleni potrudijo, da šola deluje dobro, všeč jim je tudi, ko je njihova šola odprta za drugačna mnenja in ideje. Verjetnost, da bi starši šolo priporočili tudi drugim, je visoka takrat, ko se njihovi otroci v njej počutijo dobro, na zadovoljstvo staršev s šolo pa vplivata še kakovost pridobljenega znanja in vpliv šole na osebnostno rast njihovih otrok. »Rezultati služijo kot podlaga za strateške načrte, ki jih šole oblikujejo za prihodnja leta,« so poudarili pri Šolskem barometru in dodali, da s tem pomagajo izboljševati kakovost sodelujočih srednjih šol, kar prispeva k izboljšanju dela slovenskega izobraževalnega sistema.