Tovornjakarji pogosteje kršijo pravila
Število ugotovljenih kršitev pri voznikih tovornih vozil in avtobusov se je v prvem polletju povečalo za več kot četrtino. Med povzročitelji prometnih nesreč narašča delež tujih voznikov.
Kranj – Minuli teden je potekal drugi del preventivne akcije in poostrenega nadzora nad vozniki tovornih vozil in avtobusov, ki sta usklajena tudi s Tispolom, evropsko zvezo prometnih policij. Tokratna akcija in nadzor sta bila usmerjena predvsem v preprečevanje in opozarjanje na najpogostejše kršitve glede tehnične brezhibnosti vozil, pravilnosti pripetosti tovora, prekoračitev hitrosti, neupoštevanja obveznih počitkov in odmorov ter manipulacij in goljufij pri uporabi tahografov. Število kršitev cestnoprometnih predpisov voznikov tovornih vozil in avtobusov se je sicer letos povečalo, ugotavlja policija. V prvem polletju je bilo pri voznikih tovornih vozil ugotovljenih že 19.784 kršitev, kar je 27 odstotkov več kot lani, pri voznikih avtobusov pa so ugotovili 633 kršitev oziroma 29 odstotkov več kot lani.
V prvem delu akcije, ki je potekal februarja, so policisti v okviru poostrenega nadzora pregledali 2.337 avtobusov in 4.666 tovornih vozil. Kršitve so ugotovili pri okoli osmih odstotkih pregledanih voznikov in vozil oziroma pri 562 tovornih vozilih in 27 avtobusih. Stopnja kršitev je bila minuli ponedeljek, na prvi dan tokratne akcije, ko so izvedli poostren nadzor na avtocestni nadzorni točki na Torovem, še višja. V večurnem nadzoru so namreč pregledali skupno 71 vozil – 62 tovornih vozil in devet avtobusov. Ugotovili so enajst kršitev; v treh primerih so vozniki prekoračili čas trajanja vožnje, v dveh primerih niso imeli dovolj počitka, štirje so vozili prehitro, eno vozilo pa ni bilo tehnično brezhibno. Eden od ustavljenih voznikov tovornega vozila je vozil pod vplivom alkohola (0,56 mg/l).
V Sloveniji tranzitni promet narašča, kar povečuje nevarnost za nastanek prometnih nesreč z udeležbo tovornih vozil in avtobusov. Lani so na primer vozniki tovornih vozil povzročili 905 nesreč, v katerih je šest oseb umrlo, dvajset pa je bilo huje ranjenih. Tudi delež tujih voznikov med povzročitelji teh nesreč se v zadnjih letih opazno povišuje in je bil lani že štiridesetodstoten. Agencija za varnost prometa si zato skupaj z ministrstvoma za infrastrukturo in notranje zadeve ter Darsom prizadeva za vzpostavitev stalnega nadzora nad tovornimi vozili, avtobusi in kombiji na vseh štirih vstopnih točkah v državo ter na celotnem avtocestnem omrežju.