Pešcem prijazen Kamnik

Kamnik je poleg Ptuja edino mesto v Sloveniji, ki ima sprejeto strategijo hodljivosti in lokalni načrt hodljivosti. Svetniki so dokumenta soglasno sprejeli, a se tudi vprašali, ali gre za še eno strategijo, ki bo končala v predalu in – zakaj se ukrepi omejujejo le na mesto, in ne tudi na podeželje.

Kamnik – Strategijo in lokalni načrt hodljivosti so v okviru evropskega projekta CityWalk, v katerem je bil Kamnik pilotna občina, izdelali v društvu za varstvo Alp CIPRA Slovenija. V zadnjih mesecih so izvedli več delavnic, na katere so povabili javnost, izvedli so tudi anketo ter podrobno analizo stanja, na podlagi rezultatov, želja in skladno z že sprejeto Celostno prometno strategijo pa so določili več konkretnih ukrepov, in sicer 24 splošnih, 29 na področju hoje, 11 na področju kolesarjenja, prav tako 11 na področju javnega potniškega prometa in šest na področju osebnih vozil.

»V tem trenutku se morda ta dokument zdi vizionarski, a brez takšnih stvari do ciljev pač ne gre. S sprejetjem dokumenta se občina zavezuje, da prepoznava trajnostno mobilnost kot steber mobilnosti v mestu, uresničevanje ukrepov pa bo odvisno od politično-ekonomskega konteksta. Opozarjam pa, da ne gre le za nove stroške, saj jih je večina že 'vgnezdenih' na drugih postavkah. Naš namen namreč ni, da bremenimo občinski proračun,« je svetnike pred obravnavo skušal prepričati Matej Ogrin iz CIPRE Slovenije. Po njegovi oceni bi za izvajanje ukrepov letno potrebovali okoli 200 tisoč evrov, projekt pa je lahko priložnost tudi za dve ali tri nova delovna mesta.

Predlagani ukrepi so tako splošni kot konkretni. »Današnje stanje glede pogojev pešačenja in kolesarjenja v Kamniku ni slabo, smo pa med procesom priprave Strategije hodljivosti ugotovili, da manjka povezanost ukrepov, tudi sodelovanje med državno in občinsko ravnijo, ter trajna zaveza na lokalni ravni, da se nadaljujejo tako urejanje prometa kot tudi prizadevanja za oživitev mestnega jedra. Os za hojo in kolesarjenje je že vzpostavljena ob Kamniški Bistrici in predstavlja pomemben koridor življenja, doživljanja prostega časa in povezovanja v Kamniku. Zato smo omenjeni koridor vključili tudi v lokalni načrt hodljivosti, ki je dokument, ki vsebuje jasne ukrepe, kako v izbranem koridorju zagotoviti še boljše pogoje za hojo in kolesarjenje. S sprejetjem lokalnega načrta hodljivosti lahko Kamnik v nekaj letih temeljito izboljša pogoje za hojo in kolesarjenje po izbranem koridorju, hkrati pa s Strategijo hodljivosti dobi instrument za dolgoročno skrb urejanja prometa v pešcem prijazno mesto, kjer se uspešno razvijajo vsi sistemi trajnostne mobilnosti,« je še povedal Ogrin.

Svetniki so v razpravi izrazili bojazen, da gre za še eno od številnih strategij, da si v obdobju, ko je treba zgraditi novo osnovno šolo in obnoviti na kilometre občinskih cest, občina ne more privoščiti še dodatnih stroškov, da je premalo govora o izboljšavi javnega potniškega prometa in da si ukrepe za večjo varnost pešcev in kolesarjev, še posebej šolarjev, želijo tudi v Tuhinjski dolini in drugod na podeželju občine. A kljub pomislekom so dokument soglasno potrdili.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / petek, 6. maj 2016 / 14:11

Kdo je Julija Mayer

Julija Mayer je bila učiteljica v Mošnjah. Poučevala je višje razrede osnovne šole in je bila zelo spoštovana, vendar stroga do učencev. Rojena je bila 26. maja 1886. leta v Predjamskem gradu pri P...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / torek, 3. oktober 2006 / 06:00

Tradicionalno grajena hiša v svetu je lesena

Čeprav živimo v eni z gozdovi, torej lesom, relativno najbogatejših držav na svetu, pa vprašanje: "Kakšni so evropski in svetovni trendi v razmerju med tradicionalno gradnjo hiš in gradnjo z lesom", r...

Nasveti / torek, 3. oktober 2006 / 06:00

Kapa na kepci

Kepa (2143 m) - Lepotica zahodnih Karavank je zadnji dvatisočak v verigi. Mogočna gora s piramidno obliko je vidna daleč naokoli. Pred dobrimi 15 leti je bil dostop s slovenske strani prepovedan.

Nasveti / torek, 3. oktober 2006 / 06:00

Maratonske priprave

Konec oktobra bomo Ljubljanske ulice namesto zloščene pločevine preplavili tekači, ki se bomo udeležili 11. Ljubljanskega maratona, ki je v zadnjih letih doživel pravi razcvet, tudi v me...

Nasveti / torek, 3. oktober 2006 / 06:00

Midva (1)

Ne vem, kakšne občutke zbujajo v vas pravkar poročeni pari, ki jih srečate ob sobotnih nakupih ali pohajkovanjih po mestih. Lepo je videti ljudi, ki verjamejo v ljubezen in ustvarjajo sk...

Gospodarstvo / torek, 3. oktober 2006 / 06:00

Od tolarja k evru: Pomembni datumi

Do uvedbe evra so še manj kot trije meseci, naj tokrat opozorimo na nekatere pomembne datume. 1. decembra se bo začela prodaja začetnih svežnjev evrskih kovancev za pravne osebe,...