
Na ceste prihajajo motoristi
Toplejši dnevi so minula dva tedna na ceste zvabili tudi motoriste, ki pa morajo biti na začetku sezone še posebno previdni. V tem delu leta preostali vozniki motoriste tudi hitreje spregledajo, saj jih na cestah še niso vajeni.
Lani so gorenjski policisti obravnavali 67 prometnih nesreč z udeležbo motoristov in 15 z udeležbo mopedistov. Poškodovanih je bilo 42 motoristov (dva sta umrla) in enajst mopedistov. Motoristi so bili povzročitelji 41 prometnih nesreč, tudi obeh smrtnih. Mopedisti povzročili osem prometnih nesreč.
Kranj – Najpogumnejši motoristke in motoristi so se zlasti v zadnjih, toplejših koncih tedna že pripeljali na ceste, čeprav razmere za vožnjo še niso prave. Cesta je namreč še vedno hladna in taka ne omogoča optimalne oprijemljivosti pnevmatik.
Preverjanje pnevmatik
Prav pnevmatike so pri pripravi motornega kolesa pred vožnjo zelo pomembne. Njihovemu preverjanju je zato priporočljivo nameniti nekaj več časa.
Zakonsko je določena minimalna globina profila, vendar to ni edini kazalnik še varne pnevmatike. Nevarne so tudi kakršnekoli poškodbe. Pri mehanskih poškodbah se je zagotovo najbolje za nasvet odpraviti do vulkanizerja. »Vsekakor bodite pozorni na primeren tlak, ki je priporočljiv za vaš motor ter za model pnevmatike. Tudi neenakomerna iztrošenost pnevmatik je pomembna. Če je pnevmatika bolj obrabljena po sredini kot na robovih, je lahko nevarna, saj ne dopušča enakomernega nagibanja oziroma ne omogoča zadostnega oprijema ob nagibih,« pravijo strokovnjaki in dodajajo, da se pnevmatika z leti stara in starejša pnevmatika kljub zadostnemu profilu ni več varna. Taka zlasti pri nižjih temperaturah in dežju ne nudi več zadostnega oprijema.
Pregled luči in zavor
Pred prvo pomladansko vožnjo je treba preveriti tudi svetlobne naprave. Ni zadosti, da se zanesete samo na signale na armaturni plošči, ampak je treba tudi preveriti, ali luči dejansko delujejo. Zgodi se namreč, da signali kažejo pravilno delovanje, luč pa zaradi okvarjene svetilke ne deluje.
S stiskom ročic pred vožnjo je treba preveriti, ali te delujejo pravilno ali ne. Takšen test je dobrodošel tudi zaradi dejstva, da imajo nekatere izvedenke motorjev nastavljivi ročici sklopke ter zavore. Vedno pred vožnjo preverimo, ali so ročice nastavljene po naši meri.
Vsaj občasno je priporočljivo preveriti nivo zavorne tekočine, saj se zaradi iztrošenosti zavornih oblog lahko zgodi, da ta pade pod še ustrezno raven.
V splošnih navodilih za vzdrževanje motorja lahko preverimo, kakšno izvedenko indikatorja nivoja motornega olja ima motor.
V primeru motorjev s prenosom moči z verigo sta potrebna reden pregled in vzdrževanje verige.
Veliko motoristov posveča premalo pozornosti prav svoji usposobljenosti. Zavedati se je treba, da vožnja motornega kolesa zahteva zelo visok nivo koncentracije, prav tako pa upravljanje motorja predstavlja tudi velik fizičen napor, sploh pri daljših relacijah ter vožnji pri visokih temperaturah. Težava pa je v tem, da voznik utrujenosti zaradi adrenalina med samo vožnjo ne zazna.
Kaj pa fizična pripravljenost
Spomladi je pomembno, da se motoristi zavedajo, da nimajo takšne kondicije kot ob koncu motoristične sezone. Zato je sezono vožnje z motorjem najbolje začeti s kratkimi relacijami in nato stopnjevati njihovo dolžino in težavnost. Poleg običajne fizične vadbe je na voljo kar precej možnosti kondicijske vadbe vožnje motornega kolesa v okviru moto klubov, kjer se te problematike kot izkušeni motoristi že zavedajo in tudi v pomladanskih dneh organizirajo treninge tako na poligonih kot tudi v prometu.
Na centre varnih voženj se lahko obrnete tudi sami. Po dogovoru je mogoče tudi obnoviti poligonski del vožnje.
Za voznika začetnika je vsekakor priporočljivo, da za počitke že vnaprej določi časovne intervale. Vsekakor se priporoča postanek po uri vožnje, po potrebi pa seveda tudi prej.
Na vožnjo z motorjem se nikakor ne odpravite, če ste pretirano razburjeni ali pa imate na splošno slab dan.
»Voznikom motoristom priporočamo, da se večkrat udeležijo dodatnega usposabljanja in kondicijskih voženj ter da se dodatno poučijo o največjih pasteh za motoriste: polaganje ovinkov, prehitra vožnja, izsiljevanje prednosti, nečisto cestišče, mokro in vlažno cestišče …« pravijo strokovnjaki in dodajajo, da tudi za vožnjo motornega kolesa velja prepoved vožnje pod vplivom alkohola ter ostalih prepovedanih substanc.
Ne spreglejte motoristov!
V tem delu leta preostali vozniki motoriste tudi hitreje spregledajo, saj jih na cestah še niso vajeni. Zato naj se tudi motoristi zavedajo, kako pomembno je, da so na cesti čim bolj vidni. Tudi na motornem kolesu je treba imeti vedno prižgane luči, zaščitna oblačila naj imajo čim več odsevnikov, čelada pa naj bo svetle barve.
Naj znova spomnimo, da je uporaba zaščitne motoristične čelade nujna in tudi zakonsko obvezna oprema motoristov, pomembna pa je tudi druga oprema, s katero motoristke in motoristi pomembno prispevajo k svoji varnosti, pa tudi udobju in zdravju.