Od letal do posla s štruklji
Gost nedavnega Kreativnega podjetniškega večera v Tržiču je bil Miro Cerkovnik, direktor in lastnik podjetij Consult Commerce in Fine Culinar, ki je najbolj znano po domačih, ročno izdelanih štrukljih.
Tržič – Poklicno pot je Tržičan Miro Cerkovnik začel kot letalski tehnik pri Adrii Airways in skrbel za letala več kot trideset let. Skupaj z ženo danes vodi Slaščičarstvo Cerkovnik. Je tudi direktor in lastnik podjetij Consult Commerce in Fine Culinar; njihove blagovne znamke Kraljestvo štrukljev ter Dobro in zdravo so sinonim za razpoznaven izdelek, ki ni industrijskega videza in okusa. Kaj ga je pripeljalo, da je zapustil svet letalske tehnike in ga zamenjal za prehrambni sektor, je Cerkovnik predstavil na 17. kreativnem podjetniškem večeru, ki jih pripravlja Ljudska univerza Tržič in financira Občina Tržič v okviru projekta Tržič Podjeten.si.
Kot desetletni fantič je Miro Cerkovnik nabiral gobe in jih prodajal Tržičanom. V nekaj letih je od prodaje zaslužil za prvi avto, star »fičko«. Končal je elektrotehnično šolo v Kranju in se zaposlil pri Adrii Airways v službi vzdrževanja letal, ob tem je zaključil letalsko tehnično šolo v Zagrebu. »Delo je bilo seveda odgovorno, a imeli smo razne privilegije, kar me je po svoje uspavalo,« se spominja Cerkovnik. Služba je bila do dveh popoldne, ko je imel dovolj časa še za druge stvari, da finančno poskrbi za družino. Pridružil se je ekipi, ki je prodajala likalnike na suho paro in postal je najboljši prodajalec teh likalnikov pri nas. Je pa res, da je v to vlagal veliko več kot večina drugih. Lotil se je tudi izdelave dvosedežnega motornega letala za znanega kupca. Veliko ur je vložil vanj, povpraševanja je bilo še več, a se je z osamosvojitveno vojno ta njegov podjetniški projekt ustavil.
Tudi slaba izkušnja izuči
Miro Cerkovnik se je tudi opekel v poslu. Kot partner se je vključil v podjetje za prodajo in servis avtomobilov. Podjetje je nesrečno končalo in izkusil je, da ni vsak posel, vsaka priložnost zlata vredna. »Dobro je treba prej razmisliti, v kaj se spuščaš, predvsem pa, s kom se spuščaš v dejavnost,« je poudaril. Ko je njegova žena Darja ostala brez službe zaradi stečaja podjetja, sta morala razmisliti, kako naprej. Žena je rada pekla in odločila sta se, da doma zgradita delavnico za slaščičarsko obrt. Ker je »viška« denarja s propadlim avtomobilskim poslom zmanjkalo, je Miro pred skoraj dvajsetimi leti delavnico zgradil kar sam. Danes je to uspešno družinsko podjetje Slaščičarstvo Cerkovnik. »Ko iščete zaposlitev, ne iščite službe, ampak delo. Samo taki uspejo,« je prepričan Cerkovnik, ki je po 12 letih po odprtju slaščičarstva dal odpoved v prestrukturirani Adrii Airways tehnika. Odločil se je, da bo iz svojega življenja, priložnosti, sredstev sam ustvaril več in več lahko ponudil tudi drugim.
Petinštirideset zaposlenih, štiristo ton izdelkov na leto
V Žabnici se je leta 2012 prodajalo podjetje Consult Commerce, ustanovljeno leta 1989, in sestrsko podjetje Fine Culinar, ustanovljeno leta 1995; lastnik se je upokojil, naslednika ni imel. Tedaj 52-letni Cerkovnik je začutil poslovno priložnost, tudi doma je imel vso podporo. »Trga nisem poznal. Poznal sem surovine, ki so precej podobne, kot jih uporabljamo v slaščičarstvu, ter dobavitelje. Zaposleni so imeli bistveno več znanja o vseh izdelkih in postopkih, kot jaz v tistem času, ko sem kupil podjetje. Imel pa sem zaupanje v zaposlene, znal sem jih motivirati.« Ob prevzemu Consult Commerca je bilo 18 zaposlenih, danes jih je 45. Če so imeli tedaj dvesto ton lastnih izdelkov na leto, jih imajo danes štiristo ton.« Vse izdelke dejansko naredimo z rokami, s srcem, z večinoma lokalnimi dobavitelji.«
Petindvajset vrst različnih štrukljev imajo danes v proizvodnji, vseh izdelkov je 85, mnogo teh je inovativnih. »Izdelek, ki je spodbudil naš vzpon, so bili skutini in orehovi štruklji iz tatarske ajde. To smo naredili skupaj s Tušem, ti štruklji so bili izbrani za najbolj inovativen izdelek leta 2014 v Sloveniji. Spoznali so nas gostinci, hotelirji, šole, vrtci ...« je uspešno poslovno zgodbo zaokrožil Miro Cerkovnik. Slovenske štruklje pod slovenskim imenom pod lastno blagovno znamko prodajajo tudi na avstrijskem Koroškem. Tuji trg se odpira, a želijo, da je širitev dobro premišljena.