Goljufiva sporočila vabijo k plačilu
Kranj – Združenje bank Slovenije je ta teden opozorilo na povečano število neželene pošte, ki napeljuje k plačilu provizije preko mednarodne mreže za hitro pošiljanje denarja po vsem svetu – WesternUnion oz. MoneyGram. »Zaradi možnih zlorab vam pri pošiljanju denarja svetujemo veliko previdnost. WesternUnion namreč ni namenjen plačilu blaga in storitev. Denar nakazujte samo osebam, ki jih dobro poznate. Svetujemo, da se pred izvedbo nakazila posvetujete s svojo banko oziroma hranilnico,« svetujejo.
Pozorni bodite predvsem na predstavnike natečajev, nagrajevanj ali loterijskih družb, ki želijo, da jim nakažete denar, da uveljavite nagrado, ki naj bi jo dobili. Prav tako tudi na dopise ali e-poštna sporočila vladnih uradnikov iz Nigerije ali druge tuje države, ki prosijo za pomoč pri nakazilu presežnih sredstev iz tuje države na vaš bančni račun, na telefonske klice domnevnih predstavnikov policije, ki trdijo, da je imela vam znana oseba nesrečo ali je bila aretirana in potrebuje denar, ter na sporočila, v katerih vam ponujajo smešno nizko ceno za drago ali redko trgovsko blago.
Uporabnikom plačilnih storitev svetujejo, da omenjene goljufive dopise in telefonske klice prezrejo, na goljufive elektronske pošte pa ne odgovarjajo in ne odpirajo priponk ali povezav. Takoj jih izbrišite, ne skušajte pa se odjaviti s seznama prejemnikov, saj boste na ta način potrdili, da je vaš elektronski naslov veljaven.
V primeru dvoma ali sumljivega telefonskega klica, navadne pošte ali e-poštnega sporočila se lahko obrnete na urad za varstvo potrošnikov. Če ste žrtev goljufije, dogodek prijavite policiji in svoje obvestilo pošljite na spoof@westernunion.com.