Svet sestavljank
V mestu Ravensburg stojita tovarna in muzej svetovno znane izdelovalke iger Ravensburger.
Na kaj pomislimo, ko slišimo ime Ravensburg? Najbrž gre za mesto nekje v Nemčiji. Drži, mestece leži na jugu nemške zvezne dežele Baden-Württemberg – ne prav daleč iz Bavarske, še bližje Bodenskega jezera – in je veliko približno kot Kranj. Če Ravensburgu dodamo končnico in dobimo ravenburški, torej Ravensburger, in ob tem pomislimo še na tisti modri trikotnik na robu škatle s sestavljanko (»puzzle«), ki smo jo pospravili v predal, potem ko smo sestavili priljubljeni motiv, potem že vemo, za kaj gre.
V mestu Ravensburg je namreč doma svetovno znano podjetje, ki izdeluje miselne in družabne igre, izdaja knjige – največ za otroke in mladino – izdeluje pa tudi pisarniški material. Svoje izdelke izvaža v devetdeset držav sveta, zaščitni znak modri trikotnik na vsakem njihovem izdelku pa bi v sekundi za Ravensburger prepoznalo kar 95 odstotkov Nemcev. Takrat založbo je leta 1883 ustanovil Otto Robert Maier in uspel z igro Potovanje okrog sveta, ki jo je spodbudil znani roman Julesa Verna V osemdesetih dneh okrog sveta. Podjetje je preživelo obe svetovni vojni, Weimarsko republiko, nacionalsocializem in je danes multinacionalka z več hčerinskimi podjetji v različnih delih sveta. Tudi po 135 letih je še vedno v lasti družine Maier. Lani aprila je vodenje podjetja prevzel pripadnik četrte generacije Maierjev, ustanoviteljev pravnuk Clemens Maier.
Če vas pot zanese v ta del Nemčije, si oglejte muzej Ravensburger, ki je v stavbi častitljive starosti (tramovi v pritličju pričajo, da njena osnova sega na začetek 15. stoletja) v starem delu mesta. V pritličju najprej spoznamo ustanovitelja in prve igre, s katerimi je uspel. Menda je sledil ideji ustanovitelja prvih vrtcev v Nemčiji, češ da se otroci najbolje učijo skozi igro – kar je še danes osnovno načelo podjetja Ravensburger. V prvem nadstropju se srečamo z njihovo najbolj znano igro Spomin (Memory). Karte, s katerimi smo urili spomin, so nam pripadnikom današnje srednje generacije starši v sedemdesetih letih kupovali še čez mejo v Celovcu ali Beljaku. Doslej so izdelali več kot osemdeset milijonov teh iger z različnimi motivi, in če bi karte postavili v vrsto, bi osemkrat obkrožile planet. Druga velika uspešnica »modrega trikotnika« so sestavljanke. Obliko delov, kakršni se v celoto sestavijo danes, so v Ravensburgerju izumili leta 1964, kot prvo navodilo pa so v škatlo dodali: »Bodite potrpežljivi.«
Zanimiva je predstavitev nastajanja iger od ideje do njihove proizvodnje. Zadnje nadstropje muzeja je namenjeno knjigam, interaktivnim vsebinam in igralnici. Muzej je vsekakor zanimiv vpogled v zgodovino podjetja do danes, žal pa so spremljajoči zapisi le v nemškem jeziku, zato je priporočljivo kupiti zvočni vodnik v angleščini. V Muzejski trgovinici na primer naletimo tudi na največjo sestavljanko, ki obsega kar 40.320 kosov in je velika sedem krat dva metra. Slike iz sveta risanih Disneyjevih junakov, sestavljanka stane slabih štiristo evrov, bi najbrž sestavljali več let.