
Nov nadzor voznikov tovornjakov
Agencija za varnost prometa ugotavlja, da bi bilo na slovenskih cestah treba zagotoviti stalen nadzor nad tovornimi vozili in avtobusi, ne samo občasnih.
Kranj – Ta teden poteka drugi del nacionalne preventivne akcije za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov. Namen evropsko usklajene akcije, ki bo potekala do nedelje, je spodbuditi te voznike k doslednejšemu spoštovanju prometnih predpisov, so razložili na Javni agenciji RS za varnost prometa. Ob tem so poudarili, da se je v prvem delu akcije pred štirimi meseci, ko so ugotovili kar 227 kršitev cestnoprometnih pravil, izkazalo, da bi bilo na slovenskih cestah treba zagotoviti stalen nadzor nad tovornimi vozili in avtobusi. Zato bosta tokratna akcija in nadzor usmerjena predvsem k preprečevanju in opozarjanju na najpogostejše kršitve, kot so neuporaba varnostnega pasu, prekoračitev hitrosti, neupoštevanje obveznih počitkov in odmorov ter manipulacije in goljufije pri uporabi tahografov, so napovedali.
Lani se je na slovenskih cestah zgodilo 2294 prometnih nesreč. V nesrečah, ki so jih povzročili vozniki tovornih vozil, je umrlo devet udeležencev (predlani 14, leto pred tem pa 17) – po trije vozniki tovornih vozil in pešci, dva potnika in voznik osebnega avtomobila. V prometnih nesrečah z udeležbo voznikov tovornih vozil in avtobusov v zadnjih petih letih izstopa predvsem število smrtnih žrtev zaradi neprilagojene hitrosti. Število umrlih voznikov tovornih vozil je lani ostalo enako, se pa je med njimi za dvanajst odstotkov povečalo število povzročiteljev nesreč. Med slednjimi je bil večji tudi delež tujih voznikov (39 odstotkov), podoben trend pa se nadaljuje tudi letos (41 odstotkov). Največ prometnih nesreč z udeležbo voznikov tovornih vozil se je sicer lani zgodilo v naseljih – skoraj polovica. Največ smrtnih prometnih nesreč (42 odstotkov) se je zgodilo na avtocestnem omrežju.
Agencija za varnost prometa je v letu 2016 izvedla sistematično opazovanje pripetosti voznikov, pri čemer so se vozniki tovornih vozil in avtobusov izkazali kot najbolj tvegani vozniki v prometu. Rezultati opazovanja pripetosti so namreč pokazali, da varnostni pas v povprečju uporabljata dva od treh voznikov tovornih vozil (potniki na sprednjih sedežih v tovornih vozilih v povprečju 63-odstotno) in le vsak tretji voznik avtobusa.