V stiski so tako pacienti kot zdravniki
Ob spremembah, kot so odhodi zdravnikov v druge službe ali v pokoj, se morajo pacienti odločiti za zamenjavo osebnega zdravnika, kar pa tako zanje kot za zdravstvene ustanove ni vedno lahko delo.
Ob vsaki spremembi je veliko pacientov, ki želijo zamenjati svojega osebnega zdravnika. Večina zdravnikov v ZD Kranj mora po pravilih ZZZS še vedno sprejemati nove paciente, čeprav je število opredeljenih pacientov na posameznega zdravnika med najvišjimi v državi, zato je razumljiv zadržek pred registracijo novih pacientov.
Kranj – O obremenjenosti družinskih zdravnikov na Gorenjskem smo že večkrat pisali, prav tako o obremenitvah v družinskih ambulantah in vzporedni slabi volji. Dopusti zaposlenih in odhodi zdravnikov stanje le še poslabšajo, na to pa opozarjajo tudi pacienti, ki se marsikdaj znajdejo v stiski in ne vedno, kaj storiti. Tako je tudi zadnje mesece, ko je ambulanto kranjskega zdravstvenega doma zapustil dr. Aleksander Stepanović in sporazumno odšel v Zdravstveni dom Škofja Loka, kjer opravlja delo direktorja in delno družinskega zdravnika. »Njegovo ambulanto je neposredno po odhodu prvega aprila prevzela zdravnica Simona Jenko, specialista družinske medicine, ki je pred tem več let delala v nujni medicinski pomoči. Prevzela je vse paciente, ki so bili opredeljeni k dr. Stepanoviću. To pomeni, da nihče od pacientov ni ostal brez pomoči, nudene so bile vse storitve na enak način kot pri prejšnjem izbranem zdravniku. Zamenjava izbranega osebnega zdravnika je s seboj prinesla tudi nujni administrativni del, to je podpis novega obrazca o izbiri osebnega zdravnika. Ker je postopek ponovne registracije več kot dva tisoč opredeljenih pacientov velika administrativna obremenitev za družinsko ambulanto, smo se dogovorili z ZZZS, OE ZD Kranj, da so počakali z obvestili o prekinitvi izbire osebnega zdravnika vsem pacientom dr. Stepanovića za dva meseca, in v tem času pokušali čim več pacientov že sami ponovno registrirati,« je pojasnil vodja zdravstvene nege asist. Jože Prestor, mag. zdrav. nege, in dodal, da so bila navodila za paciente objavljena na spletni strani TZD Kranj, ob obisku v ambulanti pa je bila pacientom ponujena možnost izbire nove izbrane osebne zdravnice.
Obvestilo v času dopusta
»Po preteku dogovorjenih dveh mesecev je ZZZS poslal obvestilo pacientom, ki se še niso registrirali na novo izbrano zdravnico, da je dr. Stepanović odšel in da trenutno nimajo osebnega zdravnika. Dodatno je bilo napisano, naj se za izbiro osebnega zdravnika obrnejo na medicinsko sestro v ambulanti, kjer so imeli prej izbranega zdravnika. Praksa, da ZZZS obvešča paciente o prekinjeni izbiri osebnega zdravnika ali zobozdravnika, je na našem območju dosledna šele v zadnjih nekaj letih. Resnično pa je obvestilo ZZZS doseglo paciente dr. Stepanovića v zelo nerodnem trenutku, ko sta bili zdravnica in medicinska sestra ravno na dopustu. Vznemirjenje pacientov s prekinjeno izbiro osebnega zdravnika je tako doletelo sosednjo družinsko ambulanto, ki je z nujnimi storitvami za paciente pokrivala odsotnost tima v ambulanti. Tudi zaposleni so poročali, da so telefonske linije ''pregorevale'' in da ni bilo mogoče odgovoriti na vsa vprašanja, prav tako ni bilo mogoče zagotoviti kadrovske okrepitve, saj je število zaposlenih v javnem sektorju na minimumu, dopusti pa so bili že skoraj na vrhuncu,« je tudi pojasnil Prestor in dodal, da nobenega pacienta dr. Stepanovića v novi ambulanti niso zavrnili.
Velike obremenitve zdravnikov
»Ob vsaki spremembi je veliko pacientov, ki želijo zamenjati svojega osebnega zdravnika. Večina zdravnikov v ZD Kranj mora po pravilih ZZZS še vedno sprejemati nove paciente, čeprav je število opredeljenih pacientov na posameznega zdravnika med najvišjimi v državi, zato je razumljiv zadržek pred registracijo novih pacientov. Vsi pacienti, ki potrebujejo zdravstvene storitve, jih v ZD Kranj tudi prejmejo. Želimo pa si več timov družinske medicine, ginekologov in pediatrov, da bi bila obravnava za vse bolj prijazna in bi se lahko javili na vse telefonske klice,« pravi Prestor, ki se zaveda, da je stiska tako za paciente kot zdravnike te dni še večja.
»Trenutno je veliko dopustov, tudi med zaposlenimi v ZD Kranj. Ena družinska ali pediatrična ambulanta dela storitve in preglede za dve ali celo več ambulant hkrati. Sicer imajo dopuste tudi pacienti in se pozna pri obisku v ambulantah. Vendar je za bolne ali paciente z drugačnimi težavami dostop do ambulante osebno ali po telefonu iz objektivnih razlogov v času dopustov otežen. Situacijo bi lahko rešili s kadrovskimi okrepitvami, ki pa jih pripadajoča sredstva ne zagotavljajo,« še pravi Jože Prestor.