
Serijsko lomljenje zapornic
Ta mesec so bile že tretjič poškodovane zapornice na zavarovanem prehodu ceste čez železniško progo v Podnartu, poškodbe zapornic pa so policisti v zadnjem letu obravnavali kar dvanajstkrat.
Podnart – Samo v zadnjem letu, od lanskega aprila naprej, so policisti dobili kar dvanajst prijav o polomljenih zapornicah v Podnartu. Najprej je 20. aprila lani zapornico podrl voznik tovornega vozila in se odpeljal naprej. Dober mesec kasneje je voznik tovornega vozila odlomil železniško zapornico, ko so se zapornice že začele spuščati. Lani 23. junija je nato voznik tovornega vozila odtrgal zapornico in se odpeljal naprej. Le tri dni kasneje je neznani voznik domnevno s tovornim vozilom znova zlomil obe zapornici. Še isti dan je nato neznani voznik prevozil rdečo luč na križišču ceste čez železniško progo in odlomil zapornico.
Slab mesec kasneje, 17. julija lani, je neznani voznik trčil v zapornico in jo poškodoval. Do nesreče na prehodu je znova prišlo še isti mesec, ko je pri vožnji čez prehod tovorno vozilo s polpriklopnikom zapeljalo skozi rdečo luč in poškodovalo zapornico. Tudi lani na začetku avgusta je voznik tovornega vozila poškodoval obe zapornici.
Polomljeno zapornico so nato zabeležili še lani na začetku oktobra, do tega meseca pa obvestil o polomljenih zapornicah policisti niso več dobili. Znova so bile poškodovane 9. aprila, ko je nevarnost in tudi materialno škodo znova povzročil neznani voznik. Policisti so bili nato o poškodovanih zapornicah prejšnji teden obveščeni kar dvakrat, obakrat pa sta bila v nesreči udeležena voznika tovornega vozila, ki so ju izsledili in proti njima vodijo prekrškovni postopek. Ugotovitve v obeh primerih kažejo, da sta na progo zapeljala v trenutku, ko so že utripale rdeče luči, ki naznanjajo spuščanje zapornic in prihod vlaka.
»S takim početjem vozniki zelo ogrožajo sebe, železniški promet in druge udeležence. Prehod je bil v preteklosti že usoden. Zato ponavljamo opozorilo, da ima na prehodu ceste čez železniško progo vlak prednost pred vsemi udeleženci cestnega prometa,« pojasnjujejo policisti in dodajajo, da se zapornice na zavarovanih prehodih ne začnejo spuščati nenadoma, ampak udeležence na to opozorijo utripajoče rdeče luči na prometnem znaku. Udeleženci cestnega prometa se morajo ustaviti pred prehodom čez železniško progo, ko svetlobni znaki naznanijo prihod vlaka oziroma, da se bodo zapornice ali polzapornice začele spuščati. Prav tako se morajo ustaviti, ko se zapornice ali polzapornice spuščajo ali so že spuščene, ko ustavlja promet pooblaščeni železniški delavec s predpisanim znakom, na nezavarovanih prehodih pa tudi, ko se prehodu približuje vlak, čeprav za to ni bilo posebnega opozorila.