Začeli so z barvnimi otroškimi bodiji
Kamničanka Katja Komlanc v centru Domžal nadaljuje tekstilno tradicijo podjetja, ki sta ga ustanovila njena starša. Leta 1986 sta registrirala podjetje pod blagovno znamko Katja & Alen.
Domžale – Katja in njen partner Miha Pajek sta podjetje v celoti prevzela pred petimi leti. Katja je že kot otrok ugotovila, da nosi v sebi ljubezen do tekstila. Ko sta z Mihom dobila sina Mika, sta začela resneje razmišljati o osvežitvi blagovne znamke, o prihodnosti. Če sta želela, da podjetje preživi, potem je bilo to nujno. Sin jima je dal nov zagon, na dan so privrele nove ideje. Nadgradila sta osnovno blagovno znamko, ki jo vsi poznajo kot otroško. »Odločila sva se, da ponudbo dopolniva še s kosi za malce večje ''frajerje'' in ''dame''. Razvila sva znamki, namenjeni otrokom od dveh, treh let naprej.« Kreirajo in šivajo še oblačila za nedonošenčke, invalidno mladino, spalne vrečke, posteljnino, oblačila za prosti čas za odrasle in v zadnjem času v kotu proizvodnje nastajajo tudi maskote. Poseben moden kos so »aladinke«, hlače za otroke, katerih značilnost je visoki pas s patentom, ki omogoča, da jih otrok ne prerase takoj.
Ne branijo se vzorcev, ne bojijo barv. Vizijo o barvah sta imela že Katjina starša, ki sta bel otroški bodi dobesedno obarvala. Sprejemajo tudi večja naročila, kar pomeni, da šivajo za druge blagovne znamke. Zaposlene imajo tri šivilje, manjše podjetje pa v celoti šteje šest zaposlenih. Pri uporabi ostajajo zvesti slovenskim materialom, njihovi izdelki spadajo v srednji cenovni razred.
Pri eni od kolekcij še vedno aktivno sodeluje tudi Katjin oče Sandi. Tudi produkti so njegovi. Včasih je delal previjalne torbe, torbe za na plažo, tapeciral sedeže za motorje ... – vse, po čemer je bilo povpraševanje. In to filozofijo povpraševanja in ponudbe so v podjetju obdržali do danes, saj kot ugotavljata mlada: »Potrebuješ za neko linijo vsaj petdesetodstotno zanimanje, da se jo dejansko splača obdržati.«
Letos mineva tudi dvajset let od začetka proizvodnje vrečk za otroške copate, ki so s svojim videzom in patentom služile tudi kot osnova nahrbtnikom. Gre v bistvu za model, ki je trenutno zelo priljubljen pri ženskah vseh starosti. Katja razloži: »Dizajn vrečk za copate se ne spreminja, se pa uporabljeni materiali.« V njihovi proizvodnji za izdelavo nahrbtnikov uporabljajo umetno usnje. So nepremočljivi in jih sestavlja več sešitih pasov, kar jim daje prepoznavnost. »Uporabljene barve pa so različne glede na trend, na letni čas. Stranka jih lahko seveda izbere sama.«
Katja se v bistvu že dobrih petnajst let ukvarja s tekstilnim dekorjem. Zaključila je študij na Visoki šoli za dizajn in znanje projektanta notranje opreme povezala še s tekstilom. Tako si zna vertikalno oziroma vizualno predstavljati tkanine v prostoru.
Družinska zgodba, povezana s tekstilom, pa je vodila do naslednjega poglavja: do domžalskega hotela Ambient. Tam, kjer danes stoji hotel, je bil nekoč industrijski obrat Toko. Katjina starša sta kupila celoten objekt z namenom, da del uporabita za proizvodnjo, za drugi del pa sta imela načrte, ki se kasneje niso uresničili. To so bili časi, ko so v podjetju precej opremljali hotele oziroma hotelske sobe z zavesami.
»Pri podaji ponudbe in če si prišel v ožji izbor, si moral vedno pripraviti vzorčno sobo,« razlaga Katja. Pa se je Sandiju in Dragici Komlanc utrnila ideja, da bi prazni del objekta rekonstruirali in naredili hotel. Njuna otroka (po katerih je osnovna blagovna znamka dobila tudi ime) sta idejo pozdravila in Katja jo je razvila že v svoji diplomski nalogi. Seveda so od ideje do realizacije minila leta, a danes imajo trizvezdični hotel z elementi štirih in petih zvezdic z 69 vzorčnimi sobami in tremi apartmaji, šest sob pa ima tudi okrogla ležišča. Katja in Miha iz dneva v dan odkrivata tekstilni posel, čeprav sta že pet let aktivno vpeta v vse faze: od ideje do končnega produkta in prodaje. Vedno pa so se in se bodo našle stranke s posebnimi željami, ki jim mlad in nadobuden tekstilno-podjetniški par zna prisluhniti, želje pa po najboljših močeh uresničiti.