Poletje odlično, kaj pa zima?
Ob začetku smučarske sezone so se na Krvavcu zbrali predstavniki slovenskih žičničarjev, ki so letošnjo poletno sezono ocenili s presežniki, nadejajo pa se tudi dobre zimske.
Grad – Gorski centri vse več obiska beležijo v poletnih mesecih. Kot je v sredo na tiskovni konferenci na Krvavcu povedal predsednik Združenja slovenskih žičničarjev GIZ Ernest Kovač, se slovenski gorski centri po ustvarjenem prometu in obisku že lahko primerjajo s sosednjimi avstrijskimi in italijanskimi, kjer delež prometa, ustvarjenega v poletni sezoni, znaša od deset do 13 odstotkov. »Vedno bolj smo usmerjeni v poslovanje skozi vse leto, večina gorskih centrov ni več le smučarskih, temveč so celoletni, kar dokazuje predvsem gorski center Vogel, ki poleti ustvari več prometa in obiska kot v zimski sezoni,« je povedal Kovač in ob tem omenil še primer manjšega gorenjskega centra, Smučišča Straža Bled, ki je v poletni sezoni z žičnico prepeljala še enkrat več obiskovalcev kot pozimi.
Rast so v poletnih mesecih beležili domala na vseh smučiščih. Vogel je denimo v poletni sezoni prepeljal rekordnih 142 tisoč potnikov, tudi na lani ponovno odprtem Kaninu je bila poletna sezona boljša kot zimska. Da je v poletni sezoni veliko neizkoriščenega potenciala, se zavedajo tudi na Krvavcu, kjer veliko vlagajo v razvoj gorskega kolesarstva. Predstavniki žičničarjev se zavedajo, da zanašanje na uspelo zimsko sezono ni več dovolj za uspešno poslovanje podjetij. Obiskovalcem je treba ponuditi celostno turistično ponudbo, dogodke in aktivnosti skozi vse leto. V Cerknem se jim je po besedah direktorice Manuele Božič Badalič obrestovala investicija v terme, kjer beležijo šeststoodstotno rast obiska. Na Kaninu po besedah direktorja Marijana Skorniška razvijajo deželo ferat.
Ob uspešni poletni sezoni so žičničarje razveselile tudi ugodne vremenske razmere na začetku zime, ki so omogočile enega najzgodnejših začetkov smučanja v zadnjih letih. Kanin in Vogel sta že pognala naprave, Kranjska Gora in Krvavec bosta prve smučarje sprejela danes. Večina ob ugodnih vremenskih razmerah zasnežuje s tehničnim snegom in računa še na dodatek naravnega. A zavedajo se, da zgolj zasnežene strmine in delujoče naprave še niso dovolj, zato smučarski centri vse več pozornosti namenjajo dodatni ponudbi. Pri gostih, med katerimi je veliko tudi tujcev, je vse bolj cenjena tudi kvalitetna kulinarična ponudba, smučarje pa pritegnejo tudi s številnimi spremljevalnimi dogodki, ki se bodo tudi to zimo zvrstili na slovenskih smučiščih.
Po besedah Ernesta Kovača so slovenska smučišča, med katerimi so nekatera doživela tudi finančno in lastniško prestrukturiranje, v dobri kondiciji in lahko uspešno delujejo. Lani so skupaj ustvarila 1,2 milijona smučarskih dni, ob naraščajočem trendu in pod pogojem, da bo sodelovalo vreme, pa si obetajo rast tudi v prihajajoči zimi.
Združenje slovenskih žičničarjev GIZ in Pohodništvo in kolesarjenje GIZ sta v sredo na Krvavcu predstavila tudi izsledke novega poslovnega modela Slovenia Outdoor, ki ga od lani izvajata v sodelovanju s strateškim partnerjem Slovensko turistično organizacijo. Kot je povedal Marko Lenarčič iz Pohodništva in kolesarjenja GIZ, je njihov namen pod skupno blagovno znamko združiti aktivnosti obeh organizacij ter se z njo predstavljati predvsem interesentom na tujih trgih. V naslednjem letu pa nameravajo postopoma vključevati še druge akterje na področju aktivne turistične ponudbe v Sloveniji.