Vse več električnih vozil
Na slovenskih cestah se število električnih in hibridnih vozil v zadnjem času znatno povečuje. Čeprav njihov doseg ni tako velik kot tisti, ki ga imajo vozila z bencinskim ali dizelskim motorjem, so ta vozila z manjšimi vrednostmi emisij bolj prijazna okolju.
Kranj – Število električnih in hibridnih vozil se na slovenskih cestah vsako leto povečuje, prav tako se povečuje število njihovih proizvajalcev. Že samo na Gorenjskem imamo kar lepo število salonov, kjer prodajajo takšna vozila, prav tako pa je prej obstoječe vozilo na bencinski ali dizelski pogon mogoče predelati v vozilo na električni pogon. Spletna stran Drobtinice.si nudi iskanje po bazi prvič registriranih vozil v Republiki Sloveniji. Trenutno je samo električnih vozil kategorije M1, torej vozil za prevoz potnikov z največ osmimi sedeži poleg voznikovega sedeža, pri nas okoli šeststo, od tega jih je le okoli 30 registriranih na območju Gorenjske. Število hibridnih vozil je mnogo večje, a ta vozila, ki lahko v vsakem trenutku preklopijo iz električnega pogona na bencinski ali dizelski pogon, niso tako učinkovita pri varovanju okolja.
Z zajetno subvencijo Eko sklada nas tudi država spodbuja k nakupu vozil brez emisij ogljikovega dioksida (CO2), torej električnih vozil, in vozil z emisijami, ki so manjše od 50 gramov na kilometer, torej hibridnih vozil. Z Eko sklada so sporočili, da javni poziv Eko sklada za kreditiranje okoljskih naložb občanom namenja nepovratna sredstva za nakup novih električnih vozil za cestni promet, prvič registriranih v Sloveniji, nepovratne finančne spodbude za nove naložbe v predelavo vozil za cestni promet, registriranih v Republiki Sloveniji, in sicer za vožnjo po prometnem pasu, ki bodo predelana tako, da bo serijsko vgrajeni motor na notranje zgorevanje nadomeščen s pogonskim agregatom na elektriko, ter za nove naložbe prvega nakupa tako predelanega vozila. Višine spodbud so določene glede na posamezne kategorije vozil. Državna subvencija za kategorijo vozila M1 znaša 7500 evrov za novo električno vozilo brez emisij CO2 ali za vozilo, predelano na električni pogon, in 4500 evrov za novo priključno hibridno vozilo ali novo vozilo na električni pogon s podaljševalnikom dosega, z emisijami CO2, ki so manjše od 50 gramov na kilometer.
Zadovoljni z električnim vozilom
Andrej Pečjak s Češnjice pri Kropi, ki je že kot otrok sestavljal igračke na električni pogon in prvič delal električno vozilo kot študent, se že od leta 2007 vozi na elektriko, od leta 2010 dalje pa izključno samo še na elektriko. Pravi, da je zadovoljen, ker je avto tišji in ne onesnažuje. Andrej dela na inštitutu Metron, kjer razvijajo rešitve za tuji trg, na primer baterije in ogrevanje, veliko naredijo tudi polnilnih kablov, nekaj pa predelav vozil v električna vozila. O dobrih plateh električnih vozil na inštitutu ozaveščajo ljudi preko predavanj in izobraževanj, v Sloveniji s poudarkom na srednješolcih in študentih. Kot voznik električnega vozila Andrej meni, da je naša država dobro pokrita s polnilnicami, problem pa vidi v tem, da niso vse odprte ali pa ne delujejo.
Tina in Dejan Košir z Bleda sta se za električno vozilo odločila zaradi zmanjševanja prevoznih stroškov. Potrdila sta, da so se stroški vidno zmanjšali. Tudi relacija Bled–Koper jima ne predstavlja problema, saj ima njun električni avto dometa dvesto kilometrov, Slovenija pa je po njunem mnenju dobro pokrita s polnilnimi postajami. Vožnja z električnim avtomobilom pa jima prinaša tudi večje udobje.