
Že petnajst let servisirajo Bombardierjeva letala
Adria Tehnika je leta 2002 postala pooblaščena vzdrževalna organizacija za letala kanadskega proizvajalca Bombardier. Ob petnajstletnici sodelovanje ocenjujejo kot uspešno, a kot pravi direktor Maksimiljan Pele, je izzivov še veliko.
Zgornji Brnik – Adria Tehnika je sprva začela z vzdrževanjem Bombardierjevih letal CRJ100 in CRJ200, kasneje pa tudi CRJ700, CRJ900 ter nazadnje CRJ1000. Kot pravi Maksimilijan Pele, izvršni direktor podjetja, se je sodelovanje začelo, ko je kanadsko podjetje, ki velja za tretjega največjega proizvajalca letal na svetu, v Evropi iskalo ponudnika z izkušnjami s strukturalnimi popravili ter električnimi in strojnimi modifikacijami. »Adria Tehnika je bila idealen partner, saj je ta tip letal vzdrževala vse od leta 1997, ko je prvo letalo CRJ200 prišlo v njeno floto. Naši tehniki so bili usposobljeni in so v teh letih že nabrali potrebne izkušnje in znanje.« S tem je Adria Tehnika postala prvo podjetje v Evropi pa tudi na svetu, ki je s kanadskim Bombardierjem podpisalo dogovor o pooblaščeni vzdrževalni organizaciji za podporo uporabnikov letal serije CRJ Regional Jet.
Sodelovanje so v petnajstih letih razširili tudi na druga področja. Letalski tehniki Adrie Tehnike so opravili številna teoretična in praktična šolanja doma in v tujini, pomagali so tudi drugim podjetjem, ki so kakšnega izmed tipov letal želela vpeljati v svojo floto, ekipe pa so letala popravljale tudi v tujini.
Zaradi vedno večje ponudbe je podjetje tudi prostorsko vse bolj raslo. »Začeli smo z enim hangarjem, ki smo mu dodali manjši šotor. Kmalu smo ugotovili, da je zaradi znanja in izkušenj s področja letal tipa Airbus 320 smiselno tudi to ponuditi trgu, in tako smo leta 2005 zgradili drugi hangar, ki pa smo ga kmalu prerasli – in nato leta 2012 odprli še tretji hangar. Danes ugotavljamo, da tudi to ni dovolj in se že oziramo po dodatnih prostorskih širitvah,« nadaljuje Pele.
Podjetje je od leta 2015 v lasti poljskega podjetja Avia Prima in kot pravijo v Adrii Tehnika, je združenje dopolnilo obe podjetji. Po Pelejevih besedah si namreč podjetji nista konkurenčni, saj Avia Prima vzdržuje letala znamke Boeing, Adria Tehnika pa poleg Bombardierjevih še Aribusova letala. Medtem ko je Avia Prima osredotočena na stranke pretežno iz Vzhodne Evrope, pa Adria Tehnika pokriva Osrednjo in Zahodno Evropo, del Rusije in Afrike, servisirajo pa tudi posamezna letala iz Kitajske in Indije, kar tudi priča o kvaliteti storitve. »Združitev obeh podjetij predstavlja prednost, saj nekatere stranke zahtevajo paketno obravnavo, ki jim je posamezno podjetje ne bi moglo dati, skupaj pa lahko sestavimo celostno ponudbo.«
V teh letih so le pri Bombardierjevih letalih opravili več kot 1200 pregledov, od tega več kot osemsto večjih, ki trajajo od enega do osmih tednov. »Lani smo imeli kompleksen projekt, ki je zahteval osemtedenski pregled, v katerem smo generirali 15 tisoč delovnih ur. Kljub temu smo delo dobro opravili v dogovorjenem času, kar je stranka zelo cenila,« pojasnjuje Pele.
Tudi v prihodnje jim načrtov ne manjka. Prva ekipa tehnikov je že usposobljena za vzdrževanje novega tipa Bombardierjevih letal, nadaljevati pa nameravajo tudi sodelovanje z Airbusom. »Še dodatno želimo razširiti portfolio strank in portfolio produktov, kar pomeni servisiranje novih tipov letal. Spogledujemo se tudi z idejami po vstopu na trg širokotrupnih letal. Skratka, izzivov je dovolj,« je sklenil Pele.